2018-06-03, 18:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
På länken så har du ju exempel på kommentarer som du fått, bland annat att feminismen gjort dig sån.

Hade du grövre artilleri hade du använt det.
Det är ju bara en bild. Såg inga kommentarer.
Edit: jaha, trodde du menade den andra länken. Och den bilden är ju inte från pm.
Citera
2018-06-03, 19:01
Bannlyst
Ingen här har blivit hotad, blir man hotad rapporterar man det till modsen. Herregud människor, kolla upp användarna innan ni svarar så slipper ni i 99% av fallen mata troll eller självutnämnda offer
Citera
2018-06-03, 19:02
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Exakt.

Som jag skrev tidigare så har jag PM som är tio år eller äldre på andra användare. Det är inte så att de försvinner med tiden. Och om någon hotar med mord och våldtäkt så sparar man. Det är så enkelt.

Naiv? Är det något du inte är så är det naiv.
Jag har rensat ut eftersom inboxen blir full. För två år sedan hade jag ingen större tanke på att spara pm som gjorde mig ledsen.
Citera
2018-06-03, 19:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Exakt.

Som jag skrev tidigare så har jag PM som är tio år eller äldre på andra användare. Det är inte så att de försvinner med tiden. Och om någon hotar med mord och våldtäkt så sparar man. Det är så enkelt.

Naiv? Är det något du inte är så är det naiv.
Vad vet du om det?
Citera
2018-06-03, 19:06
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det beror säkert både på att vissa ser mig som en idiot, och i vissa fall bidrar det att jag är kvinna. Det brukar framstå hur meddelanden uttrycks.

De värsta pm:n fick jag när jag började skriva här för två år sedan och har rensar bort dem. Hade ingen direkt anledning att spara dem för att det ”en dag”’ska komma en tråd där ämnet tas upp.

Kan nog iofs vara en bra idé att spara något. Har själv langat fram citat från såna när någon idiot har skickat något sällsynt idiotiskt pm och sen varit fortsatt idiotisk i en tråd. Ridå liksom.
Citera
2018-06-03, 19:11
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Ingen här har blivit hotad, blir man hotad rapporterar man det till modsen. Herregud människor, kolla upp användarna innan ni svarar så slipper ni i 99% av fallen mata troll eller självutnämnda offer

I ett perspektiv kan nog större delen av FB beskrivas som anonyma nättroll. Ofta rätt så korrekt, imho. Matar vi inte varandra blir det inte mycket till diskussion.
Citera
2018-06-03, 19:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Kan nog iofs vara en bra idé att spara något. Har själv langat fram citat från såna när någon idiot har skickat något sällsynt idiotiskt pm och sen varit fortsatt idiotisk i en tråd. Ridå liksom.
Ja, det är ju det
Citera
2018-06-03, 19:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag hade en annan debattstil då och jag fick rätt mycket skit i min första tråd. Nu hamnar jag inte lika ofta i de diskussionerna.

Du ljuger som en häst travar.
Här är dina inlägg från den tråden.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1062620&threadid=269 0875
Det du skriver om är att du får sexragg
(FB) Dejt som drar sig undan

Vilket det inte var Frifart skriver till alla tjejer och är alltid trevlig, han skrev också till dig att det inte var ett sexragg. Jag har sökt genom tråden inget tal om hot, och bara dessa prat om pm

Nästa tråd är du ledsen för att du inte får tillräcklig uppskattning
(FB) PM, och varför män har ett behov att gradera kvinnors utseenden

Här finns många människor som känner igen en lögnare när vi ser en.

Här skriver du om frifart igen

Citat:
Jag har fått diverse hot och män som tagit reda på var jag bor , eller bara meddelanden som är aggressiva under ytan.
Jag har ju ingen aning om hur "frifart" ser ut. Och jag har faktiskt fått en del meddelande. Tex p Facebook från snygga unga män, men det är det inte mindre creepy, då det oftast är något i stil med "vilka kksugarläppar du har, vill du ses på mitt hotellrum?", etc. Många utger sig för att vara affärsmän och har en bild på sig själva i kostym och dyr klocka. (Antagligen sökande lite vänsyerprassel). Framgångsrika snubbar som ser bra ut, likväl sliskigt.

Exemplet tar du från facebook och inte härifrån, - hur kan det komma sig om det var här du ficka alla hot, och det är fortfarande inte hot. Det är självframkallat raggande som är sååååå hemskt att du behöver tröst hos systrarna.

Kollar man trådarna i hindsight så är det uppanbart att du för feministisk propaganda. Här din första lögn
Citat:
Min första tråd, läs den. Visst kanske det finns de, men jag går iallafall inte igång på mysiga PM om deepthroat eller liknande. Eller hot om köra upp saker, våldta mig.
Deepthroaten kom från facebook och det andra är hittepå.

I det läget är tråden en lång offerkofta med forumets samlade feminister där ni vräker ur er hur ni blir illa behandlade som kvinnor här, vilket är bullshit. I början visste ingen att jag var kvinna, när man börjar känna varandra och folk visste det så var det ingen skillnad i bemötande, ta seden dit du kommer så går allt bra.

Det här är ett diskussionsforum och man blir bemött utifrån skriven text. Du påstod rätt tidigt att du blivit kallad uttjänta luderhora 580 gånger. (FB) PM, och varför män har ett behov att gradera kvinnors utseenden Jag har svårt att tro att någon eller några orkar engagera sig i dig så pass. På den tiden rymde inkorgen inte heller 500 pm.

På alla gemensamma platser så formas kulturen av användarna. Här finns många män som är trötta på att särbehandla kvinnor, den som glider in här som ett offer som söker sympati får mothugg direkt.
Sedan kallar dessa kvinnor detta för hat och hot för att i alla fall få sympatier, en del går på det andra, not so much.

vilket skulle bevisa sig
Citat:
Nä, du gillar mig inte bara, den inställningen är ju din att ha.
Citat:
Sedär, nu har du fått en tråd som handlar om eventuella hot på Flashback att handla om hur synd det är om Buffy.

Man tar sig för pannan...
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-03 kl. 19:34.
Citera
2018-06-03, 19:44
Medlem
101.s avatar
Satt en kort minut och spånade på vilka jag skulle citera, snubblade sen snabbt mot sista sidan för att se en totalt urartad tråd...

"Så..", då landar jag likväl i att mest blir förbannad över hjorden visgossar vilka skriker [troll] häxa? Som att det över huvud taget skulle ha någon som helst betydelse för frågeställningen; rövhatteri deluxe!

OnT: Problemet är inte anonyma hot, hat eller förnedring - problemet är att det ligger i tiden med kvälmande kännade; "jag känner, alltså är jag", samt fallenheten att ständigt länka in detta i sakfråga.

Min enda tröst i fråga, blir frågeställningen: tar du den i tvåan?

(en berättigad oldfag salutering, för den som inte förstår)
Citera
2018-06-03, 19:45
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Tvärtom. Jag är sparsam med mina inlägg. Det är bara att kolla min posthistorik. Det går dagar och ibland veckor innan jag träffar på någon som är tillräckligt dum för att jag ska orka bemöta.

Du lockade ut mig ur mitt skal.
Jag svarade bara på din fråga huruvida jag ansåg det du skrev vara hat eller hot.
Citera
2018-06-03, 19:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Det finns ett antal diagnoser där personerna alltis ser till att utmåla sig som ooooffer. Läs på om dessa och sluta mata pm ni inte gillar. En dag hint är att kolla avatarer.. ..

Vilket var vad jag började att skriva.

Problemet är att kvinnor som Buffy eller den här Ariadne är skickliga på att manipulera användare. Om ingen talar om vad som pågår så finns det ingen ände på det. Som jag började ett påstående som upprepas tillräckligt ofta blir en sanning. Adriadne var en fresterska som fick uppmärksamhet här genom att påstå att män aldrig lät henne vara ifred.

De flesta är lärda att inte ljuga och har ingen (medveten) erfarenhet av människor som är manipulativa.

Ibland handlar det om sjuka människor, ibland troll, men ibland är det medveten propagandaverksamhet för att forma vår bild av verkligheten.
Citera
2018-06-03, 19:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
"Så..", då landar jag likväl i att mest blir förbannad över hjorden visgossar vilka skriker [troll] häxa? Som att det över huvud taget skulle ha någon som helst betydelse för frågeställningen; rövhatteri deluxe!

Klart det har bäring för ämnet för tråden om de som klagar över obehagliga pm från killar antingen är troll eller lögnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in