2016-03-19, 19:57
Medlem
Buffymyloves avatar
Om det här fel ställe så ber jag moderatorerna flytta tråden. Fick just ett PM av en medlem som bara ville upplysa mig angående min avatar att "jag är en 5a, normal men inget mer". Och att jag inte är någon man lägger märke till. Jag har hela livet fått höra att jag ser lite ovanlig ut så det är också en märklig kommentar.
Det är självfallet honom fritt att tycka vad han vill om mitt utseende, det jag funderar över är varifrån behovet att upplysa mig om det kommer ifrån? Det verkar komma igen i många trådar ett behov att placera människor på en tio-gradig skala som jag har lite svårt att förstå.
Någon som har tankar kring varför?
Senast redigerad av Buffymylove 2016-03-19 kl. 20:05.
2016-03-19, 20:01
Bannlyst
Ska hämta lite chips. Detta kan bli en bra tråd.

De är kräk... vad annars?
2016-03-19, 20:03
Medlem
JokkMokks avatar
Det har inte tjejer menar du? Individuellt skulle jag säga.
2016-03-19, 20:03
Medlem
TarzansFarsas avatar
Den som skicka det till dig i PM är troligtvis en ganska ensam människa och normalt sinnade män brukar inte göra sånt, men det är faktist kvinnor som är utseendefixerade och har större behov än män att gradera mäns utseende.
2016-03-19, 20:04
Medlem
technoisbests avatar
I vilket sammanhang sa hen att du var "en 5:a"? Pratade ni om någonting speciellt?
2016-03-19, 20:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
I vilket sammanhang sa hen att du var "en 5:a"? Pratade ni om någonting speciellt?
Nej, han har skickat lite PM förut. Det här kom från ingenstans.
2016-03-19, 20:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Den som skicka det till dig i PM är troligtvis en ganska ensam människa och normalt sinnade män brukar inte göra sånt, men det är faktist kvinnor som är utseendefixerade och har större behov än män att gradera mäns utseende.
Nu har jag uppnått en hyfsat mogen ålder så jag kan ju attraheras av vissa personer mer än andra.vad jag däremot inte gör är att skicka meddelanden apropå ingenting om andras utseenden.
2016-03-19, 20:08
Medlem
Själv ser ni på min avatar att jag är en manlig etta. I sak skulle jag vilja påstå att det i grunden handlar om Jantelagen. Om man är eller tror sig vara något så ska man tas ur den villfarelsen. Det gäller särskilt kvinnor, förstås, speciellt på Flashback där unga män med kastrationsångest äro legio.
Senast redigerad av Redax 2016-03-19 kl. 20:10.
2016-03-19, 20:09
Medlem
Hurpass upplöst var skalans gradering?
2016-03-19, 20:10
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är självfallet honom fritt att tycka vad han vill om mitt utseende, det jag funderar över är varifrån behovet att upplysa mig om det kommer ifrån? Det verkar komma igen i många trådar ett behov att placera människor på en tio-gradig skala som jag har lite svårt att förstå.
Någon som har tankar kring varför?
Omogna människor som tror att det yttre är det viktigaste och det enda som räknas. Att utgå ifrån att alla är på samma nivå tyder också på deras omogenhet skulle jag vilja påstå.
2016-03-19, 20:10
Medlem
DixieDs avatar
Det kommer ifrån osäkra/omogna män som aldrig fått kärlek och vill trycka ner andra istället.

Personligen anser jag att du är en vacker kvinna TS. Sedan är såna människor besatta av utseenden.
2016-03-19, 20:13
Medlem
Svampskogens avatar
Snacka om att dra alla över en kam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in