2018-06-03, 01:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ah, jag fick leta lite innan jag hittade det! Läskigt är att SysterHax också har en identisk kommentar som HerrTeamDavidsson över LWs post.

Kan man alltså dra slutsatsen att det är SD som ger LW hennes nick Softpocahontas?

Är det inte lite gränslöst att skapa ett konto åt en vän på en geocache-webbsajt?

Det beror väl på om hon frågat mycket och verkat genuint intresserad om man haft med henne utnågon gång? Det är väl inte speciellt konstigt ändå.
Citera
2018-06-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I väldigt många inlägg rapar du nästan maniskt tvångsmässigt att polisen utreder och är rutinerade och har rutin att värdera bevisen.

Varför menar du att närpå alltid det omvända gäller om en kvinna anmält en man för något och fallet blivit nedlagt?
Då insinueras närmast att polis och åklagare närmast är begåvningshandikappade eftersom du påstår att det är självklart att SD också bombarderat LW SMS/MMS med hot om våld?

Han har väl gjort det lika subtilt som på loggen.
Citera
2018-06-03, 01:25
Medlem
Citat:
Att personen hon mötte upp inte gick att lita på vet vi nu, i efterhand. Men LW kanske litade på personen. Att hon gått iväg med en person till en ”avlägsen plats” är väl inte riktigt sant, när det i själva verket är 60 m nedför hennes egen gata i hennes hemkvarter?

Dock undrar jag om hennes knän var bra nog för nattliga promenader? Jag är inte så säker på det.

Sedan har du en annan parameter: tänk om LW inte alls följde med frivilligt utan av rädsla? Lotta Rudholm var ju jätterädd för sin förövare Martin, men vågade inte neka honom att bli insläppt i lägenheten eftersom hon var rädd för att det skulle bli ännu värre då.

Om hon mötte upp någon. Det som var lite missvisande när du nämner Lotta Rudholm är ju att Lotta själv hade kontaktat Martin flera gånger tidigare under kvällen som han inte svarat på. Hon ville ju inte släppa honom. Lotta var mycket väl medveten om att den anabola knaprande och kokainsnortande (de knarkade tillsammans ibland) mannen med tatueringar långt upp på halsen hade suttit inne tidigare för grova misshandlar och även haft ihjäl en kille. Lotta verkade tända på det. Hon berättade för vänner att hon hade fantastiskt sex med den för grova våldsbrott dömde Martin.
Citera
2018-06-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var kan man läsa hennes blogg?

Den finns länkad i tråden. Ska se om jag hittarvem som länkade sist till den.
Citera
2018-06-03, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
`

Ja, som jag sa det kan aldrig undvikas. Varför påpekade du att de bruna påsar som bars över inte var fynd från fyndplats då det verkar snarast uppenbart att så var fallet?

Så skrev jag väl inte. Jag påpekade att allt som hittas på en brottsplats antagligt inte har med brottet att göra, men det kan vara svårt att se det på stört. De kanske hittar klädesplagg fimpar och ölburkar från ungdomar som inte alls har med LWs död att göra men det åker med i bruna påsarna.
Citera
2018-06-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ah, jag fick leta lite innan jag hittade det! Läskigt är att SysterHax också har en identisk kommentar som HerrTeamDavidsson över LWs post.

Kan man alltså dra slutsatsen att det är SD som ger LW hennes nick Softpocahontas?

Är det inte lite gränslöst att skapa ett konto åt en vän på en geocache-webbsajt?

Ja, tveklöst. Jag skulle blivit urförbannad om jag inte fått frågan först. Uppenbarligen umgås jag med sunda vänner som aldrig ens skulle komma på tanken.

Jag tolkar det som en form av kontroll- och maktutövning.
Senast redigerad av Remark 2018-06-03 kl. 01:41.
Citera
2018-06-03, 01:39
Medlem
Citat:
Han har väl gjort det lika subtilt som på loggen.

Men du menar ju att åklagare och polis alltid annars är erfarna och rutinerade och arbetar lungt och metodiskt. Så svårt är det ju inte att skönja ett subtilt hot?
Om man dessutom menar SD vara gränslös så skulle kappast bry sig i att vara särskilt subtil?
Citera
2018-06-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men du menar ju att åklagare och polis alltid annars är erfarna och rutinerade och arbetar lungt och metodiskt. Så svårt är det ju inte att skönja ett subtilt hot?
Om man dessutom menar SD vara gränslös så skulle kappast bry sig i att vara särskilt subtil?

Det är mer framgångsrikt.
Citera
2018-06-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ja, tveklöst. Jag skulle blivit urförbannad om jag inte fått frågan först. Uppenbarligen umgås jag med sunda vänner som aldrig ens skulle komma på tanken.

Jag tolkar det som en form av kontroll- och maktutövning.

Skulle det vara så svårt att avsluta ett konto om hon nu händelsevis bara hade låtsats vara intresserad när de varit ute?
På vad sätt är det mer kontroll- och maktutövning än vilket presentkort som helst till gym, spa eller liknande? Eller till viss butik?
Eller väninnan som kom med scrapbookimgsaker från Panduro? Skulle du bli sur och "skitförbannad" om någon gav dig presentkort på ettusen på Clas Ohlson för du hellre vill handla på Jula?

Arma människor.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-03 kl. 01:57.
Citera
2018-06-03, 01:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Var kan man läsa hennes blogg?

Lenas blogg: http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home
Citera
2018-06-03, 01:47
Medlem
Citat:
Han behöver inte komma ut fortare för att han berättar sin teori för polisen. De ska kolla upp den och syna den person som SD anklagar o.s.v. En ny häktningsframställan på fredag lär komma och gå innan polisen har kollat upp om SD teori stämmer.
Så därför behöver inte teorin alls framläggas. SD kommer ut på fredag i vilket fall som helst, som advokaten ser det.

Nähä. Så MGM sitter inne trots att han tror sig veta hur det har gått till och att en annan gärningsman finnes
Men detta vägrar han säga...

Ja eller hur...
I princip ALLA har en annan teori om vad som hänt. ALLA. Men de döms ändå.

Det här är såklart bullshit ifrån advokaten och ingår enbart i spelet mellan åklagare och försvar. Som det alltid gör.
Inget att överhuvudtaget dra något värde på mer än att allt är precis som vanligt.

Det finns flera anledningar till att MGM sitter häktad och inte den han anser borde göra det...
Just sayin.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Och du tror på fullt allvar att innehållet i dom "3 stora bruna papperskassarna" är att härleda till brottet?

Självklart är det så. Det är fynd i direkt anslutning till fyndpatsen. Kläder med mera.

Vad trodde du? Att de hittade några burkar som de ska till ICa och panta för att få en gratis fika i slutet av månaden??

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur var det nu med decibellen?

Det har jag förklarat två gånger här inne.

Har det skrikits i 5 minuter vid planket så har halva bostadsområdet hört detta och det har då framkommit i vittnesuppgifter vid det här laget.

Att ingen skulle ha hört detta pga bullerplank är alltså ren och skär bullshit som så mycket annat här inne.

End of story.
Citera
2018-06-03, 02:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varför slutade hon som pastor mitt i allt då tro? Enligt min erfarenhet brukar man vilka hålla fast vid samma jobb åtminstone när man har så många förändringar i privatlivet?

Tycker själv det har blivit lättare som ensamstående förälder då man är helt ensam varannan vecka.

Hon kanske inte fick jobba kvar som pastor
när hon skilde sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in