2018-06-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hon jobbade inte med SD, hon bodde inte ihop med SD och hade inte heller barn med honom. Hon skulle inte behövt ha med honom att göra överhuvudtaget annat än i andra personers närvoro om hon händelsevis ändå ville fortsätta med geocachingen. Det är ju obegripligt att hon efter anmälan fortsatte och försökte närma sig med att fotografera att han är i samma sällskap, varför? Om hon nu var rädd för honom? Hon hade bara behövt dra sig tillbaka och plocka chacher med någon annan istället?

Jag vet! Det är svårbegripligt faktiskt. Dock bodde hon ju granne med honom och kanske var hon rädd för att springa på honom i lokala butiker, i skolsammanhang osv? Men håller med om att hon betedde sig märkligt när det gäller fotograferingen osv. Jag kan inte förklara det faktiskt.
Citera
2018-06-03, 00:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag tror inte sms:en innehållit direkta hot, då hade brottsrubriceringen varit olaga hot som jag skrev i ett tidigare inlägg, nu var rubriceringen istället ofredande. Däremot kan de ha innehållit indirekta eller subtila hot som ändå gjorde LW rädd för SD, nog rädd för att inte vilja fullfölja anmälan.

Ang åklagarens text gällande misshandelsfallet så kan det tyda på att LW vägrat gå ur bilen. Det kan också vara något SD ljuger ihop för att få en ord-mot-ord-situation.

Alltså jag tror ju mer han kan hasvurit, kanske kallat henne något nedsättande och fult? För en före detta frikyrkopastor kan det nog vara nog så obehagligt kanske.
Sådana här fall är väl dussinfall, subtila och indirekta hot tänker jag att en åklagare skylle känt igen. Men om det hon visar är svordomar, kanske något nedsättande öknamn men av konversationen det framgår (av samtalslistor etc) att hon tar initiativ till en kontakt som inte är välkommen så går nog inte åklagare vidare.
Citera
2018-06-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade stegar uppställda mot planket från båda håll som teknikerna med påsarna klättrade på.
Vad tror du dom gjorde?

Om det är ett tillhåll för ungdomar har man kanske några fynd som visar sig inte ha med mordet att skaffa?
Citera
2018-06-03, 00:44
Medlem
Citat:
Jag tror inte sms:en innehållit direkta hot, då hade brottsrubriceringen varit olaga hot som jag skrev i ett tidigare inlägg, nu var rubriceringen istället ofredande. Däremot kan de ha innehållit indirekta eller subtila hot som ändå gjorde LW rädd för SD, nog rädd för att inte vilja fullfölja anmälan.

Ang åklagarens text gällande misshandelsfallet så kan det tyda på att LW vägrat gå ur bilen. Det kan också vara något SD ljuger ihop för att få en ord-mot-ord-situation.

Jag tror han ville skrämma henne rejält. Om han gjort som LW beskriver med våld tryckt ner henne tills hon hade huvudet mellan benen och han i överläge med hela sin kroppstyngd kunde hålla henne där då har hon inget att sätta emot. Hon är helt i hans makt. Det kände nog LW också, hon var i en utsatt position och helt maktlös. Rädd.
Vilket förmodligen var hans uppsåt.
Citera
2018-06-03, 00:48
Medlem
Citat:
Är det någon i tråden som vet vem som introducerade LW till geocaching? Detta hände i oktober 2012:

”Cyklat förbi med tjatig vän, tillika entusiastisk cachare, hängde med in i skogen och blev den som hittade den - min första! Samma kväll hade han skapat mitt konto.”

Var den tjatiga vännen SD? Det måste vara någon nära henne eftersom han tar sig friheten att skapa hennes geocache-konto åt henne.

Citatet kommer från LWs geocache-profil: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=be818492-dfd7-4fd5-a5b6-62738d3a9d61

Ja, det var SD som var den tjatiga vännen, han skrev det i sin logg just under
Citera
2018-06-03, 00:55
Medlem
Citat:
Om det är ett tillhåll för ungdomar har man kanske några fynd som visar sig inte ha med mordet att skaffa?

Visst det kan aldrig undvikas oavsett vilken fynd- eller brottsplats man undersöker. Men det är rutinerade tekniker och dom brukar ha erfarenhetens öga som gör att dom kan läsa av en brottsplats och vet var/vad dom skall leta efter.
Citera
2018-06-03, 01:06
Medlem
Citat:
Oj, hade missat ditt inlägg...
LW ger mig snarare intrycket av att vara ”duktig”, hellre än narcissist. Jag baserar inte mina misstankar om att SD är narcissist på hur många selfies han har postat på sociala medier. Jag har självt upplevt narcissister på nära håll och det är verkligen speciellt. Det finns några inlägg i tråden som beskriver hur det är att leva med en narcissist, och det är extremt träffande.
I vilket fall, när det gäller SD så är det många narcissistvibbar.
Men när det gäller LW så får jag inte riktigt grepp om hennes personlighet. Jag blev ju fundersam när jag läste hennes blogg från 2008. Det var ju som en helt annan person än hur hon var nu, 2018. Och därav att jag har svårt att skapa mig en bild av hur hon var som person. Dock känns inte narcissistspåret helt rätt. Narcissister gillar inte andra narcissister normalt sett.

Men nu snärjer du väl in dig i fantasier eller rent av önsketänkande?
SDs selfies och hans kommentarer på ett par internetsidor för 13 år sedan är väl i stort sett det enda ni kan bygga narcissist teorin på? LW håller väl god jämn takt med SD beträffande selfies? 2008 begråter hon något på sin blogg atthon försummat sin familj. Fast vet ju inte om såg ut att vara mindre aktiv på sociala medier nu nyligt?

Men HD har väl inte gått ut i någon intervju och berättat om hur det är att leva med SD?

Oavsett om LW skulle varit narcissistiskt lagd är förstås ingen godtagbar orsak att döda henne. Fast hon kanske hamnade i konflikter lättare än vad man i förstone vid en ytligare granskning tänker?
Citera
2018-06-03, 01:08
Medlem
Citat:
Visst det kan aldrig undvikas oavsett vilken fynd- eller brottsplats man undersöker. Men det är rutinerade tekniker och dom brukar ha erfarenhetens öga som gör att dom kan läsa av en brottsplats och vet var/vad dom skall leta efter.

Tja, fast de tar nog vad de finner på en brottsplats utomhus även om de antar att något antal objekt tas med i onödan.
Citera
2018-06-03, 01:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men nu snärjer du väl in dig i fantasier eller rent av önsketänkande?
SDs selfies och hans kommentarer på ett par internetsidor för 13 år sedan är väl i stort sett det enda ni kan bygga narcissist teorin på? LW håller väl god jämn takt med SD beträffande selfies? 2008 begråter hon något på sin blogg atthon försummat sin familj. Fast vet ju inte om såg ut att vara mindre aktiv på sociala medier nu nyligt?

Men HD har väl inte gått ut i någon intervju och berättat om hur det är att leva med SD?

Oavsett om LW skulle varit narcissistiskt lagd är förstås ingen godtagbar orsak att döda henne. Fast hon kanske hamnade i konflikter lättare än vad man i förstone vid en ytligare granskning tänker?

Var kan man läsa hennes blogg?
Citera
2018-06-03, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebygden
Ja, det var SD som var den tjatiga vännen, han skrev det i sin logg just under

Ah, jag fick leta lite innan jag hittade det! Läskigt är att SysterHax också har en identisk kommentar som HerrTeamDavidsson över LWs post.

Kan man alltså dra slutsatsen att det är SD som ger LW hennes nick Softpocahontas?

Är det inte lite gränslöst att skapa ett konto åt en vän på en geocache-webbsajt?
Citera
2018-06-03, 01:13
Medlem
Citat:
Jag tror han ville skrämma henne rejält. Om han gjort som LW beskriver med våld tryckt ner henne tills hon hade huvudet mellan benen och han i överläge med hela sin kroppstyngd kunde hålla henne där då har hon inget att sätta emot. Hon är helt i hans makt. Det kände nog LW också, hon var i en utsatt position och helt maktlös. Rädd.
Vilket förmodligen var hans uppsåt.

I väldigt många inlägg rapar du nästan maniskt tvångsmässigt att polisen utreder och är rutinerade och har rutin att värdera bevisen.

Varför menar du att närpå alltid det omvända gäller om en kvinna anmält en man för något och fallet blivit nedlagt?
Då insinueras närmast att polis och åklagare närmast är begåvningshandikappade eftersom du påstår att det är självklart att SD också bombarderat LW SMS/MMS med hot om våld?
Citera
2018-06-03, 01:14
Medlem
Citat:
Tja, fast de tar nog vad de finner på en brottsplats utomhus även om de antar att något antal objekt tas med i onödan.
`

Ja, som jag sa det kan aldrig undvikas. Varför påpekade du att de bruna påsar som bars över inte var fynd från fyndplats då det verkar snarast uppenbart att så var fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in