Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Hade hon varit där med en man hon varit trygg med hade hon varit vid liv. Har inte sagt att det inte kan vara en kvinna. Det är möjligt. Jag försöker bara förklara orimligheten i att en kvinna går dit mitt i natten med en man som man inte litar på till 100%, utifrån hur jag tänker. Och sådana män växer inte på träd precis.. Finns nog många kvinnor som inte vill vara ute mitt i natten i avlägsna platser och i synnerhet med män som misshandlat dem förut. Lena skulle aldrig gå dit med honom. Och hade hon suttit i bilen och blivit mördad där, om man nu vill misstro det trovärdiga vittnesmålet att skrik kom från planket så undrar jag varför GM inte körde kroppen längre bort? Nej mordplats är bakom planket och LW skulle inte gå dit med SD. Någon annan har dödat henne där.
Att personen hon mötte upp inte gick att lita på vet vi nu, i efterhand. Men LW kanske litade på personen. Att hon gått iväg med en person till en ”avlägsen plats” är väl inte riktigt sant, när det i själva verket är 60 m nedför hennes egen gata i hennes hemkvarter?
Dock undrar jag om hennes knän var bra nog för nattliga promenader? Jag är inte så säker på det.
Sedan har du en annan parameter: tänk om LW inte alls följde med frivilligt utan av rädsla? Lotta Rudholm var ju jätterädd för sin förövare Martin, men vågade inte neka honom att bli insläppt i lägenheten eftersom hon var rädd för att det skulle bli ännu värre då.