2018-06-03, 00:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Sitter man häktad för mord vill man nog ut så fort som möjligt. Finns ingen anledning att bida sin tid. Det där om andra teorier och GM är BS

Han behöver inte komma ut fortare för att han berättar sin teori för polisen. De ska kolla upp den och syna den person som SD anklagar o.s.v. En ny häktningsframställan på fredag lär komma och gå innan polisen har kollat upp om SD teori stämmer.
Så därför behöver inte teorin alls framläggas. SD kommer ut på fredag i vilket fall som helst, som advokaten ser det.
Citera
2018-06-03, 00:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför slutade hon som pastor mitt i allt då tro? Enligt min erfarenhet brukar man vilka hålla fast vid samma jobb åtminstone när man har så många förändringar i privatlivet?

Tja säj det. Fast somliga vill väl ha total revolution. Jämnt och ständigt, på alla plan som är möjligt. Viktigast är förändring. Skit samma med mål och mening. Hon kanske absorberade den kbt avsnitt som ingick i behandlingsassistent till fullo och omedelbart för egen del. Ut med allt gammalt, man, jobb, fritidsintressen och fyll på nytt, nytt, nytt?
Citera
2018-06-03, 00:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Fynden gjordes dels i MGM´s bil och dels i anslutning till fyndplatsen av kroppen.

Teknikerna ses komma tillbaka med 3 stora bruna papperskassar med fynd.

Och du tror på fullt allvar att innehållet i dom "3 stora bruna papperskassarna" är att härleda till brottet?
Citera
2018-06-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Eller att hon var rädd?

Det är det mest sannolika. Hon uppgav också att hon var rädd att det skulle bli än värre. Men hon beslöt att fullfölja. Hon stod på sig.
Citera
2018-06-03, 00:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Otroligt onödigt att göra ett skriktest.

Alla med någorlunda tankeförmåga fattar väl att halva bostadsområdet skulle höra dessa "dödsskrik" under 5 minuter om de förekommit.
Vi har i så fall massor av vittnesuppgifter till detta.

Dessutom är en stor del av bostadsområdet direkt öppet UTAN bullerplank ifrån fyndplatsen sett då planket slutar ca 10 meter ifrån fyndplatsen.

Som sagt, detta har med all sannolikhet INTE med brottet att göra. Precis lika lite som de blodiga kläderna som påstått hittats.

Hur var det nu med decibellen?
Citera
2018-06-03, 00:26
Medlem
Citat:
Hade hon varit där med en man hon varit trygg med hade hon varit vid liv. Har inte sagt att det inte kan vara en kvinna. Det är möjligt. Jag försöker bara förklara orimligheten i att en kvinna går dit mitt i natten med en man hon inte litar på till 100%, utifrån hur jag tänker. Och sådana män växer inte på träd precis.. Finns nog många kvinnor som inte vill vara ute mitt i natten i avlägsna platser och i synnerhet med män som misshandlat dem förut. Lena skulle aldrig gå dit med honom. Och hade hon suttit i bilen och blivit mördad där, om man nu vill misstro det trovärdiga vittnesmålet att skrik kom från planket så undrar jag varför GM inte körde kroppen längre bort? Nej mordplats är bakom planket och LW skulle inte gå dit med SD. Någon annan har dödat henne där.

Fast hur hon kände sig och vad som är kanske skilde sig markant. Just då i alla fall. Men i specifika håller jag med, har det varit ett såpass markant avvisande från SD att han synligen redigerar bort henne från foton och han surnat till över två anmälningar så låter det märkligt om hon skulle gått med på att möta honom vid planket mitt i natten. Nehej nej, det låter inte överdrivet troligt.
Citera
2018-06-03, 00:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Att personen hon mötte upp inte gick att lita på vet vi nu, i efterhand. Men LW kanske litade på personen. Att hon gått iväg med en person till en ”avlägsen plats” är väl inte riktigt sant, när det i själva verket är 60 m nedför hennes egen gata i hennes hemkvarter?

Dock undrar jag om hennes knän var bra nog för nattliga promenader? Jag är inte så säker på det.

Sedan har du en annan parameter: tänk om LW inte alls följde med frivilligt utan av rädsla? Lotta Rudholm var ju jätterädd för sin förövare Martin, men vågade inte neka honom att bli insläppt i lägenheten eftersom hon var rädd för att det skulle bli ännu värre då.

Jag vet att det bara är en bit ner men det är ändå lite avskilt. Bättre döda henne där och på andra sidan planket där GM tror att skriken kanske inte hörs än uppe vid hennes bostad där grannar kan höra.
Hennes knän var dåliga men hon kunde ju gå och 60 m är inte lång bit som du säger.
Ja det är sant, hon kan ju ha varit rädd och paralyserad förstås och gjort som han så och följt med. Vi får se.
Citera
2018-06-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Och du tror på fullt allvar att innehållet i dom "3 stora bruna papperskassarna" är att härleda till brottet?

Dom hade stegar uppställda mot planket från båda håll som teknikerna med påsarna klättrade på.
Vad tror du dom gjorde?
Citera
2018-06-03, 00:28
Medlem
Citat:
Hade hon varit där med en man hon varit trygg med hade hon varit vid liv. Har inte sagt att det inte kan vara en kvinna. Det är möjligt. Jag försöker bara förklara orimligheten i att en kvinna går dit mitt i natten med en man hon inte litar på till 100%, utifrån hur jag tänker. Och sådana män växer inte på träd precis.. Finns nog många kvinnor som inte vill vara ute mitt i natten i avlägsna platser och i synnerhet med män som misshandlat dem förut. Lena skulle aldrig gå dit med honom. Och hade hon suttit i bilen och blivit mördad där, om man nu vill misstro det trovärdiga vittnesmålet att skrik kom från planket så undrar jag varför GM inte körde kroppen längre bort? Nej mordplats är bakom planket och LW skulle inte gå dit med SD. Någon annan har dödat henne där.

Kanske även LW hörde skriken 23:30 släppte allt hon höll på med och sprang ut för att hjälpa ?
Citera
2018-06-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast om åklagaren exemplifierar i avskrivningsbeslutet att visst fysiskt tvång får användas för att avvisa en person från ens bil. Då låter det för mig som att någon indikation finns att det är hon som framhärdar i att ha kontakt?

Skulle det vara som användare Remark skrev att han bombarderat henne med SMS/MMS som innehöll hot om våld då är det ju kristallklart och inte alls "ord mot ord". Jag tror knappast det blivit nedlagt isåfall.

Jag tror inte sms:en innehållit direkta hot, då hade brottsrubriceringen varit olaga hot som jag skrev i ett tidigare inlägg, nu var rubriceringen istället ofredande. Däremot kan de ha innehållit indirekta eller subtila hot som ändå gjorde LW rädd för SD, nog rädd för att inte vilja fullfölja anmälan.

Ang åklagarens text gällande misshandelsfallet så kan det tyda på att LW vägrat gå ur bilen. Det kan också vara något SD ljuger ihop för att få en ord-mot-ord-situation.
Citera
2018-06-03, 00:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatcarrot
Kanske även LW hörde skriken 23:30 släppte allt hon höll på med och sprang ut för att hjälpa ?

Intressant tes. Vem skulle det kunna vara som skrek?
Citera
2018-06-03, 00:34
Medlem
Citat:
Eller att hon var rädd?

Fast hon jobbade inte med SD, hon bodde inte ihop med SD och hade inte heller barn med honom. Hon skulle inte behövt ha med honom att göra överhuvudtaget annat än i andra personers närvoro om hon händelsevis ändå ville fortsätta med geocachingen. Det är ju obegripligt att hon efter anmälan fortsatte och försökte närma sig med att fotografera att han är i samma sällskap, varför? Om hon nu var rädd för honom? Hon hade bara behövt dra sig tillbaka och plocka chacher med någon annan istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in