2018-06-02, 08:16
Medlem
[quote=Sumer|64215428]
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Det är en fundamental sak som man måste begripa när det gäller Q. Det är INTE republikaner mot demokrater och några jävla sealed indictaments det handlar om.

Hur kan det komma sig att Donald Trump inte tillhör eliten, vad skiljer honom från andra rika företagare?
:

Han tillhör väl eliten i allra högsta grad, har ju tom varit på Epstein Island och åkt lolita express

Storyn går väl att han såg JFK murder som wrong doing och tog JFK Junior mordet hårt och att man därefter förberett att ta ned Deep State.

Vad jag förstår så gör han inte så mycket aktivt själv, mer att han inte skulle motsätta sig de nödvändiga förändringarna för att plocka isär deepstate.

Han har dock sedan 2010-2012 twittrat negativt om centrala figurer i administrationen, vet inte om det är från en repuplikansk ståndpunkt mot demokrater eller mot deep state. Han har ju inte mycket gott att säga om John McCain tex?
Citera
2018-06-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Fanns ingen spekulation alls i min frågeställning, och inledde med att det var en hypotetisk fråga. Så det finns inget som bör eller kan ledas i bevis. Ville bara få veta hur ni som tror på Q skulle uppfatta det hela om den hypotetiska situationen slog in.

Men tack för svar. VI får se vad som sker.

Ja, jag tycker också det vore ett steg framåt i tråden om vi kunde göra rimlighetsbedömningar runt det som är spekulativt, 99% av det vi diskuterar, hellre än att döda diskussionen genom att hävda brist på bevis.
Vi fastnar ju ofta i cirkelresonemang och kommer ingen vart så glad att du rör dig framåt
Citera
2018-06-02, 08:44
Medlem
det har varit tyst från Q i över 10dagar.
twittertrådarna svämmar över av Q kritik snarare än Q hyllningar.
man har återigen puttat framåt ett avgörande datum till 11-18 (eller nåt sånt).
Stod någonstans att FBI agenter var obekväma med att vittna mot sina tidigare chefer, Comey et.al, rädda för repressalier.

Inte så mycket att diskutera kring just nu, verkar vara demonstrationer i Iran, mötet med Korea verkar bli av och Israel stöttas till 100% av administrationen i vanlig ordning.
Citera
2018-06-02, 08:56
Medlem
så varför inte diskutera denna video,

https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=P-00iuzFbLo

Vad tror vi om detta reportage från australiska 60 minutes från 1989?
(postad i kommersiellt syfte såklart, donationer, donationer...)

När det gäller om eliten/administrationen i USA ägnat sig åt pedofili så gav ju Epstein affären en liten inblick i hur det såg ut, förutsatt att den svarta boken inte var en myt.

Ibland får vi små ögonblicksbilder i hur det går till, Strauss Kahn, Berlusconi, Geijer affären osv. osv.

Finns det något stöd för att detta skulle vara epidemiskt i de högre skikten?
Jag kan ju tänka mig att det vore världens bästa utpressning att ha sådant på film/bild för framtida bruka så att göra som Strauss Kahn, Geijer affären och Berlusconi vore ingen dum ide...
Citera
2018-06-02, 11:38
Medlem
Nedan länk är från Daily Mail, så MSM i sin snaskigaste form

Dom blev intresserade av Epstein affären när Prins Andrew drogs in i den.
Epstein verkar ju ha siktat mot ett typ av arabiskt harem här med tjejer exklusivt under 18 år.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1363444/Jeffrey-Epstein-Robert-Maxwells-daughter-Ghislaine-hired-girls-paedophile.html

Det är för mig ganska oklart varför han inte fick lagens strängaste straff, han gjorde en deal men i vilket syfte? Det enda jag kan tänka mig skulle vara en ok deal är att han golar på andra som deltagit men det har han väl inte gjort?
18 månader...
Citat:
The Guardian said, "Despite this, the US government eventually agreed to allow Epstein to plead guilty to just one count of soliciting prostitution from an underage girl under Florida state law. ... Epstein agreed not to contest civil claims brought by the 40 women identified by the FBI, but escaped a prosecution that could have seen him jailed for the rest of his life. ... Prosecutors agreed not to bring far more serious federal charges against Epstein, and not to charge "potential co-conspirators", including four named individuals."

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Epstein
Citera
2018-06-02, 12:15
Medlem
Q har droppat en del om Iran-avtalet, som Trump officiellt avslutade vid en pressträff 8:e maj.
Vi tittar vad Q skrivit om avtalet.
Han/de börjar med en post från 17:e Nov -17, och ett citat därifrån:

"Why was the Iran deal kept from Congress and placed at the highest level of classification?
Meaning, a United States Senator could NOT review the deal but other foreign powers could."

Sedan fram till 24/4 -18 där alla poster/citat från Q är. För övrigt samma dag som Frankrikes president Macron besöker Trump i Vita Huset.
Vi fortsätter med fråga från en Anon, sedan två poster från Q"

"Q, is Macron a true ally to POTUS?"

"His sole purpose [WH visit] is to convince POTUS, on behalf of the EU, to remain in the Iran deal.
You decide."

"What’s at risk?
$250B x 2 / year.
What the taxpayers don’t know.
Why aren’t NK developments receiving WW praise?
We endure."

Sedan en del av en Q post från samma datum (24/4):
"Reminder.
Iran is next.
Marker.
CLAS -Sec 11A P 2.2.
“Installments.”
$250B.
Jan 1.
Jun 1.
The U.S. will NOT agree to continue the Iran deal as it currently stands."

Så, till min tolkning av det hela: Det fanns alltså en högt säkerhetsklassad del i avtalet där USA skulle betala ut $250B (motsvarar väl $250 miljarder, på svenska) till Iran två gånger /år, för att inte tillverka kärnvapen, endast kärnenergi till kärnkraftverk. Trump avlutade USA:s del i avtalet 8:maj.
Det finns säkert andra tolkningar, eller att Q inte vet vad han talar om utan fantiserar fritt?
Citera
2018-06-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q har droppat en del om Iran-avtalet, som Trump officiellt avslutade vid en pressträff 8:e maj.
Vi tittar vad Q skrivit om avtalet.
Han/de börjar med en post från 17:e Nov -17, och ett citat därifrån:

"Why was the Iran deal kept from Congress and placed at the highest level of classification?
Meaning, a United States Senator could NOT review the deal but other foreign powers could."

Sedan fram till 24/4 -18 där alla poster/citat från Q är. För övrigt samma dag som Frankrikes president Macron besöker Trump i Vita Huset.
Vi fortsätter med fråga från en Anon, sedan två poster från Q"

"Q, is Macron a true ally to POTUS?"

"His sole purpose [WH visit] is to convince POTUS, on behalf of the EU, to remain in the Iran deal.
You decide."

"What’s at risk?
$250B x 2 / year.
What the taxpayers don’t know.
Why aren’t NK developments receiving WW praise?
We endure."

Sedan en del av en Q post från samma datum (24/4):
"Reminder.
Iran is next.
Marker.
CLAS -Sec 11A P 2.2.
“Installments.”
$250B.
Jan 1.
Jun 1.
The U.S. will NOT agree to continue the Iran deal as it currently stands."

Så, till min tolkning av det hela: Det fanns alltså en högt säkerhetsklassad del i avtalet där USA skulle betala ut $250B (motsvarar väl $250 miljarder, på svenska) till Iran två gånger /år, för att inte tillverka kärnvapen, endast kärnenergi till kärnkraftverk. Trump avlutade USA:s del i avtalet 8:maj.
Det finns säkert andra tolkningar, eller att Q inte vet vad han talar om utan fantiserar fritt?

Har jag uppfattat det rätt att BHO såg till att Iran fick 500MILJARDER dollar per år av skattebetalarna i USA? En ansenlig summa, minst sagt!
Citera
2018-06-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Har jag uppfattat det rätt att BHO såg till att Iran fick 500MILJARDER dollar per år av skattebetalarna i USA? En ansenlig summa, minst sagt!

Ja, du har uppfattat det rätt.
Citera
2018-06-02, 13:02
Medlem
Här har vi en till kul artist, Reinhard Schreibner, han har gjort mycket men också detta nedan.

Den obligatoriska frågan blir väl om man kan koppla ihop Podesta med honom

https://www.google.com.eg/search?rlz=1C1CHBF_enEG795EG795&biw=1536&bih=759&t bm=isch&sa=1&ei=5XgSW5CZFOyX6ATG5YmYBg&q=reinhard+ schreibner+sexual+art&oq=reinhard+schreibner+sexua l+art&gs_l=img.3...13245.13245.0.13739.1.1.0.0.0.0 .166.166.0j1.1.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.wz SIKkuZ H-k

EDIT: http://www.reinhardscheibner.com/index.html
Senast redigerad av Africanized 2018-06-02 kl. 13:09.
Citera
2018-06-02, 13:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra

Pengarna från Iranavtalet var frysta pengar som ingen fick eller ens kunde bli rörda, skattebetalarna har inte betalt ett enda korvöre utan det rör sig om pengar som bokstavligen har legat frusna på ett bankkonto.

Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Ja, du har uppfattat det rätt.

Och du ljuger likt en häst travar.
Citera
2018-06-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pengarna från Iranavtalet var frysta pengar som ingen fick eller ens kunde röra, skattebetalarna har inte betalt ett enda korvöre utan det rör sig om pengar som bokstavligen har legat frusna på ett bankkonto.

Måste fråga var dom pengarna kom ifrån ursprungligen, var det frusna Irankonton som dom släppte på efter hand?

$250 miljarder är en enorm summa som skulle skickas var 6 månad, enligt vad som diskuterades ovan.
Sveriges hela BNP är väl 4500 miljarder eller nåt?

Om dessa pengar låg på ett konto, hur mycket fanns där sammanlagt?
Citera
2018-06-02, 13:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Måste fråga var dom pengarna kom ifrån ursprungligen, var det frusna Irankonton som dom släppte på efter hand?

$250 miljarder är en enorm summa som skulle skickas var 6 månad, enligt vad som diskuterades ovan.
Sveriges hela BNP är väl 4500 miljarder eller nåt?

Om dessa pengar låg på ett konto, hur mycket fanns där sammanlagt?

Det är pengar som har rört försäljning av resurser på 70- eller 80-Talet så det är inte direkt nya pengar om man säger så.

Den exakta summan har jag inte full koll på men frusna pengar är inte skattepengar utan det är något som ingen kan röra (varken USA, Iran eller banken själv), det är samma sak om ditt privata bankkonto skulle bli fryst, ingen får ta ut eller sätta in pengar på det kontot tills det blir upplåst igen.

Så alla som påstår att skattebetalarna skulle behöva betala för detta är antingen extremt lättlurade eller så ljuger de medvetet.

[Tillagt]

Jag hittade hur mycket det rör på wikipedia, det ska röra sig om cirka 120 miljarder dollar som har legat fruset, varav cirka 2 miljarder av dessa har legat frusna i amerikanska banker, så det är inte 250 miljarder dollar var 6 månad utan det handlar nog snarare om 50 miljoner varje 6 månad, majoriteten av pengarna har dock varit frusna av FN.

https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_frozen_assets
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-06-02 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in