2018-06-01, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nja Kim brukar ju inte vara jättesvår att provocera eller så kan dom ju ha gjort ddt i fullt samförstånd i något syfte?

Haha, ja, jag håller med om att Kim inte verkar vara killen som skakar av sig en oförrätt och går vidare direkt.. Det är det där samförståndssyftet jag inte begriper bara..
Citera
2018-06-01, 13:27
Medlem
Har väl sagts tidigare,

Hela Qanon fenomenet och trumps upprensning kan ju också vara ett sätt att lura ut whitehats i ljuset?

En dubbelbluff och när dom skall vittna i alla rätregångar har dom exponerat sig och man frikänner alla som vanligt
Citera
2018-06-01, 13:41
Medlem
Jag hoppas också på att USA och Nordkorea kan nå en uppgörelse och i så fall är det väl både Kim och Trumps förtjänst.

Det jag inte tror på är till exempel tankar på att Nordkorea skulle vara styrt av Deep State ifrån USA, jag tror Nordkorea styrs av sin diktator och den Nordkoreanska eliten.
Man kanske kunna kalla det Nordkoreansk "Deep state"

Tänk på hur lång tid USA utmålats som det ondaste och värsta hotet till Nordkorea.

Nordkoreas ledare förstår också att Nordkorea inte skulle överleva en fullskalig konflikt med USA.
Citera
2018-06-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det niodimensionell fia med knuff nu igen?

Om Trump ställer in mötet och går ut med pressmeddelande att han har ställt in mötet, vad tycker du tidningarna ska skriva? Vad är det för ”fälla” du pratar om?

Nej, det är mycket enkelt. Lita inte på MSM samt att Trump brukar generellt driva med dem för de ljuger ändå.

När det gäller Nordkorea skall man verkligen inte lita på MSM, information bör letas upp på annat håll
Citera
2018-06-01, 14:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej, det är mycket enkelt. Lita inte på MSM samt att Trump brukar generellt driva med dem för de ljuger ändå.

När det gäller Nordkorea skall man verkligen inte lita på MSM, information bör letas upp på annat håll

Hur menar du att MSM blev lurade eller drevs med av Trump?
Att MSM rapporterade vad Trump sa kan knappast vara likställt med att han har lurat dem eller att MSM skulle ha en agenda..
Citera
2018-06-01, 14:20
Medlem
Citat:
Hur menar du att MSM blev lurade eller drevs med av Trump?
Att MSM rapporterade vad Trump sa kan knappast vara likställt med att han har lurat dem eller att MSM skulle ha en agenda..

De rapporterar inte vad Trump säger, de väljer ut vissa saker som passar. och trump har inte färdigskrivna tal samt att jag tror han gillar att skoja med dem.
Nordkorea kommer lösa sig
Citera
2018-06-01, 14:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
De rapporterar inte vad Trump säger, de väljer ut vissa saker som passar. och trump har inte färdigskrivna tal samt att jag tror han gillar att skoja med dem.
Nordkorea kommer lösa sig

Menar du att Trump aldrig sa att mötet inte skulle bli av? Eller pratar du om något helt annat än vi andra gör?
Citera
2018-06-01, 15:15
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Spekulation och hypotetiskt, du brukar vara väldigt noga med att allt skall ledas i bevis (i en tråd där 99% av det som finns att diskutera blir rimlighetsbedömning).

Japp, om Sessions får sparken vore det en riktig biggie, trust sessions har sagts många gånger

Fanns ingen spekulation alls i min frågeställning, och inledde med att det var en hypotetisk fråga. Så det finns inget som bör eller kan ledas i bevis. Ville bara få veta hur ni som tror på Q skulle uppfatta det hela om den hypotetiska situationen slog in.

Men tack för svar. VI får se vad som sker.
Citera
2018-06-01, 16:18
Medlem
Citat:
Menar du att Trump aldrig sa att mötet inte skulle bli av? Eller pratar du om något helt annat än vi andra gör?

För dom som inte hänger med så lätt i svängarna, så håller dom bara på att "taunta" MSM. Att förlöjliga MSM är en av strategierna, folk är ju så förbannat uppblåsta, samt så råder det stor brist på kritiskt tänkande, kanske tänkande överhuvud--taget. Du har ju en del (kritiskt-tänkande), kanske lite för mycket, vad vet jag, balansera mellan olika -heter är ju ofta en sund linje. Oavsett, så var det jag nyss sa bara syftat till att vara konstruktiva tips, jag driver inte (så ofta) med massa person attacker.

Jag har sagt tidigare att Trump och Kim redan har möts, i novermber förra året i the forbidden city, av symboliska årsaker. Allt som händer framåt ..även det att mötes platsen ändras är spel för "idioter". Under tiden så går andra saker mycket fort, som igår, när Italien blev frigjort, snart ryker Spanien ..å bam bam bam så faller dom alla fort ..Sverige är inget undantag, jag har redan hört massa om vilket öde som väntar Wallenbergarna och deras kumpaner..vilka ni säkert kan gissa er till vilka det är.

Jag förstår att det är mycket som händer nu och att det kan vara svårt att hånga med, men att stå å ropa 'fake' över Q, är bara en klar inikation på att man inte är tillräkligt "slipad".
För någon som har tagit svängarna med sig själv och å sökt lite här å lite där å läst lite mellan raderna så blir såndana påståenden nu lite väl "bakom vagnen". Nånstans i allt detta borde man ju ha tänkt tanken, vad händer med mig och dem runt mig om detta är sant..vilket det är..men det måste man ju komma fram till..själv. Var snälla mot varandra nu och sen, det är det viktiga, men straffa dom som gjort ER stor orätt.
Citera
2018-06-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
..Sverige är inget undantag, jag har redan hört massa om vilket öde som väntar Wallenbergarna och deras kumpaner..vilka ni säkert kan gissa er till vilka det är.

Skriv gärna mer eller länka sånt som rör Sverige
Citera
2018-06-01, 17:37
Medlem
Citat:
Nej det stod att Obama var en del av en 16-årsplan där borttagandet av 2nd amendment ingår.
Hade du svar på frågan om Qs faktakällor också? Eller tänker du godta påståendena bara för att du gillar Q?

Va en-del-av är inte samma sak som att han själv skulle göra allt. Jag skiter i Qs fakta. Vi normala människor tror inte på allt vad som står på nätet utan vi läser med nyfikenhet och ser sedan vad som verkligen hänger.

Sedan så gör ju sådana som du att man antar att det finns en sanning i det. Då du kämpar med näbbar och klor och försöker vrida saker till hur det passar dig. Det blir bara genomskinligt!
Citera
2018-06-01, 18:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Va en-del-av är inte samma sak som att han själv skulle göra allt. Jag skiter i Qs fakta. Vi normala människor tror inte på allt vad som står på nätet utan vi läser med nyfikenhet och ser sedan vad som verkligen hänger.

Sedan så gör ju sådana som du att man antar att det finns en sanning i det. Då du kämpar med näbbar och klor och försöker vrida saker till hur det passar dig. Det blir bara genomskinligt!

Så du tycker inte det var ett dugg märkligt när Obama gick ut och sa precis motsatsen till det han nu påstås vara ”en del av”? Jag har för övrigt aldrig antytt att du menat att Obama skulle gjort det själv..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-06-01 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in