Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Måste jag ha en teori?
Om jag ska krysta fram någon så tror jag att LW oskadliggjordes redan i hemmet. Det behöver inte bullra så hela kvarteret vaknar. Jag tror att det är någon som stod LW nära och den där kvällen kände hon ingen fara. Kan absolut vara SD, det säger jag inte emot. Jag tror inte på att ngn lurat ut henne och att kamp ska ha utvecklat sig bakom ett bullerplank. FP är känd av GM och därför hamnar kroppen just där. Det är ett ögonblicksverk sprunget ur desperation över att kroppen INTE fick hittas hemma.
Håller med om denna teori, förutom att hon dödats i hemmet, jag tror att hon blev dödad på samma plats där hon hittades.
Jag tror att hon gick ut, för att SD kommit dit och varit högljudd, hon ville inte väcka barnen, så hon gick ut för att lugna ned SD. Sen har hon gått mot bullerplanket, med en frustrerad SD. Han har greppat tag om henne för att han inte fått den respons han velat. Hon har sagt ifrån, högt. SD får mer panik över att inte ha Lena under kontroll och hon agerar helt iskallt mot honom. En känsla av maktlöshet, han känner sig liten. Han får ännu mer panik, Lena lyssnar inte och då brister det. Hon försöker fly och i närheten, eller vid bullerplanket är det över.