2018-06-01, 23:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
I

Citat:
Ursprungligen postat av Nattviolis
Är i likhet med Draifos inne på en långsökt teori (kanske funderar vi rent av i samma banor). Även jag skulle gärna släppa tanken, men hatar slumpen tills den kan avfärdas. Eftersom jag inte hittar något svar på frågan Draifos ställde i eftermiddags upprepar jag den: Vid vilken ålder tog LW körkort?

Användaren MiBeth skrev tidigare om något inlägg på LWs facebook om hon kommenterat någon incident i trafiken? Är det något i sådan riktning ni grunnar på?
Citera
2018-06-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men det där måste väl vara gammalt? Dagens grej är ju att SD häktats på sannolika skäl efter fynd av blodiga kläder i hans hem och blod i hans bil. Nu väntar vi bara på NFCs svar

NEJ, dagens grej är snarast att TR gjorde en annan bedömning än Åklagaren och dömde honom på den lägre misstankegraden, så ny omförhandling sker om en vecka.
Citera
2018-06-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Användaren MiBeth skrev tidigare om något inlägg på LWs facebook om hon kommenterat någon incident i trafiken? Är det något i sådan riktning ni grunnar på?

Det inlägget handlade väl om ngn man som gruffat för att LW kört eller parkerat bilen lite olämpligt (geocahceäventyr?). Läste det och tänkte att "jamen om du kör/parkerar illa får du nog tåla att någon ryar argsint". Inget mer med det.
Citera
2018-06-01, 23:38
Medlem
Spanare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Förmodligen hade han inte ansökt om ESTA / Visa Waiver i förväg, då blir man inte insläppt..

Du kommer inte längre än till Arlanda om du inte ansökt om Esta.
Citera
2018-06-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det inlägget handlade väl om ngn man som gruffat för att LW kört eller parkerat bilen lite olämpligt (geocahceäventyr?). Läste det och tänkte att "jamen om du kör/parkerar illa får du nog tåla att någon ryar argsint". Inget mer med det.

Jag et inte, det är två i tråden som undrar när LWtog körkort, och då drog jag mej till minnes det inlägget. Jag reagerade inte heller speciellt över det först. En del folk kan vara griniga så fort de kommer ut i trafiken och ibland verkar det nästan som att det är lokala regler om hur och när använda blinkers etc.
Fast vanligtvis händer väl inget mer än att det svärs och någon viftar med långfingret.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-01 kl. 23:48.
Citera
2018-06-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattviolis
Är i likhet med Draifos inne på en långsökt teori (kanske funderar vi rent av i samma banor). Även jag skulle gärna släppa tanken, men hatar slumpen tills den kan avfärdas. Eftersom jag inte hittar något svar på frågan Draifos ställde i eftermiddags upprepar jag den: Vid vilken ålder tog LW körkort?

Som vanligt ska det krånglas till i onödan.
Duger inte att SD slog ihjäl henne i ett svartsjukeartat infekterat förhållande?

Det mesta faller på plats nu. Hon kände såklart mördaren, följde med honom ut för att "snacka".
Paret som hört skrik vid aktuell tidpunkt har förmodligen hört när hon blev mördad.
Annars hade det blivit ett jävla liv i bostaden eller utanför om det vore ett slumpartat överfall.
Senast redigerad av glendale 2018-06-01 kl. 23:44.
Citera
2018-06-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Som vanligt ska det krånglas till i onödan.
Duger inte att SD slog ihjäl henne i ett svartsjukeartat infekterat förhållande?

Ni är många som skriver det så ofta att det numera tycks vara en sanning.
Jag är inte säker på att så är fallet och inväntar nog gärna att mer bevis läggs fram.

Tills dess tycker jag det är helt rätt att, precis som polisen, "jobba brett". Fast älgen är nog oskyldig.
Citera
2018-06-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ni är många som skriver det så ofta att det numera tycks vara en sanning.
Jag är inte säker på att så är fallet och inväntar nog gärna att mer bevis läggs fram.
.

Vad är din teori då?
Citera
2018-06-01, 23:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ut med din teori bara. Hela tråden vimlar av teorier. Det är älgar, grisblod, rävskrik och fan vet vad.
Bilden som media publicerat av LW är relativt ny. +/- fem år. Om det nu är någon hjälp. Vet inte hur ofta man förnyar? Var tionde år va? Hon har haft körkort i minst tio år. Kan kolla mer exakt om det är av stor vikt. LW var en relativt usel bilförare, allmänt känt och något bekantskapskretsen ofta skämtade om. Kanske var hon överallt och ingenstans i tankarna även då, intensiv alltså.

Troligtvis hade hon dåligt lokalsinne vilket troligen ställde till det för henne i trafiken och retade upp folk.
Tror ni alltså att det kan vara någon uppretad bilist som kan vara GM om det inte skulle vara den nu häktade mannen?
Citera
2018-06-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Troligtvis hade hon dåligt lokalsinne vilket troligen ställde till det för henne i trafiken och retade upp folk.
Tror ni alltså att det kan vara någon uppretad bilist som kan vara GM om det inte skulle vara den nu häktade mannen?

Uppretade bilister brukar väl inte vara så direkt långsinta om ingen skada skett på person eller egendom. Men så finns ju uppgiften att LW kunde vara väldigt svart vit i sitt synsätt. Nu vet jag inte om det var på sådan nivå att hon skulle få för sig att leta rätt på kontaktuppgifter till någon ilsken bilist för att klaga på att han svor åt henne? Men jag antar att polisen gått igenom samtalslistor för senaste halvåret eller så.
Citera
2018-06-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Varför tror du att hon hade dåligt lokalsinne? Visserligen kan man orientera sig med gps vid geo cachingen men? Irritation i trafiken kan ju bero på att man inte följer kugghjulsprincipen i rondeller etc?

Bilist kanske inte blev mest uppretad över något i hennes körning men kanske att hamna på Facebook utpekad som en dåre fast det kanske var hon som kört vårdslöst farligt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-02 kl. 00:01.
Citera
2018-06-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vad är din teori då?

Måste jag ha en teori?

Om jag ska krysta fram någon så tror jag att LW oskadliggjordes redan i hemmet. Det behöver inte bullra så hela kvarteret vaknar. Jag tror att det är någon som stod LW nära och den där kvällen kände hon ingen fara. Kan absolut vara SD, det säger jag inte emot. Jag tror inte på att ngn lurat ut henne och att kamp ska ha utvecklat sig bakom ett bullerplank. FP är känd av GM och därför hamnar kroppen just där. Det är ett ögonblicksverk sprunget ur desperation över att kroppen INTE fick hittas hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in