2018-06-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Måste jag ha en teori?

Om jag ska krysta fram någon så tror jag att LW oskadliggjordes redan i hemmet. Det behöver inte bullra så hela kvarteret vaknar. Jag tror att det är någon som stod LW nära och den där kvällen kände hon ingen fara. Kan absolut vara SD, det säger jag inte emot. Jag tror inte på att ngn lurat ut henne och att kamp ska ha utvecklat sig bakom ett bullerplank. FP är känd av GM och därför hamnar kroppen just där. Det är ett ögonblicksverk sprunget ur desperation över att kroppen INTE fick hittas hemma.

Håller med om denna teori, förutom att hon dödats i hemmet, jag tror att hon blev dödad på samma plats där hon hittades.
Jag tror att hon gick ut, för att SD kommit dit och varit högljudd, hon ville inte väcka barnen, så hon gick ut för att lugna ned SD. Sen har hon gått mot bullerplanket, med en frustrerad SD. Han har greppat tag om henne för att han inte fått den respons han velat. Hon har sagt ifrån, högt. SD får mer panik över att inte ha Lena under kontroll och hon agerar helt iskallt mot honom. En känsla av maktlöshet, han känner sig liten. Han får ännu mer panik, Lena lyssnar inte och då brister det. Hon försöker fly och i närheten, eller vid bullerplanket är det över.
Citera
2018-06-02, 11:39
Bannlyst
De tjafsade over situationen med HD, LW gav SD en rejal orfil, sedan tande det till, end of story.
Citera
2018-06-02, 11:45
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, dörren stod på glänt och tecken på att hon inte gått av fri vilja.
Var kommer denna uppgift från?
Citera
2018-06-02, 11:46
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, det kanske räcker för att polisen ska reagera.
Ingen påbörjad attack i bostaden då.
Då stör jag mig på den olåsta/öppna ytterdörren, fast hon
kanske slarvade ibland ändå.

den olåsta dörren KAN ju tyda på att hon trodde hon bara skulle stå utanför dörren eller gå en mindre bit och vara tillbaka på 1 min , ja menar om man avbryter en paketinslagning mitt i och öppnar dörren för någon så är det ju inte direkt planerat från hennes sida .
Citera
2018-06-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är du helt säker på att dörren stod på glänt?
Var kommer uppgiften ifrån?

Från säkra källor. 100%
Citera
2018-06-02, 11:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Från säkra källor. 100%

Tomten då?

Det var inte pojken som vaknade då och tittade ut och lämnade dörren så medan han letade vidare?
Citera
2018-06-02, 11:50
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Från säkra källor. 100%
Vilka tecken i hemmet tyder på att hon inte gick av fri vilja syftar du på isf?
Citera
2018-06-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om kläderna har tvättats med moderna tvättmedel har jag mycket svårt att tänka mig att det skulle kunna gå att säkra någon form av DNA-spår.
Efterrätt att ha googlat runt lite så börjar jag faktiskt tro att det eventuellt skulle kunna gå beroende på hur plagget är tvättat och vilket material det är av. Hittade bla en msteruppsats skriven av en Erin Houston där hon testat olika tvättmedel/metoders påverkan på möjligheten att extrahera tillräcklig mängd DNA från textiler. Har dock bara skummar igenom den.
Citera
2018-06-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Efterrätt att ha googlat runt lite så börjar jag faktiskt tro att det eventuellt skulle kunna gå beroende på hur plagget är tvättat och vilket material det är av. Hittade bla en msteruppsats skriven av en Erin Houston där hon testat olika tvättmedel/metoders påverkan på möjligheten att extrahera tillräcklig mängd DNA från textiler. Har dock bara skummar igenom den.
En annan faktor är naturligtvis även temperaturen på tvättvattnet. Jag tror inte DNA kan påvisas efter att ha tvättats i 80 grader. (Knappast inte ens efter en tvätt i 60 grader.)
Citera
2018-06-02, 11:54
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Vilka tecken i hemmet tyder på att hon inte gick av fri vilja syftar du på isf?

Citat:
Från säkra källor. 100%

Dvs, andra tecken än de som teoretiskt nämnt som avbrutna paketinslagningar, personliga saker kvar, olåst dörr, saknad moder på morgonen etc
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-02 kl. 11:56. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Fast om han tex använt sina egna nävar kan en blodig näsa räcka känns det som. Eller om han sparkat på henne när hon ligger ner (byxben) och sen tagit på henne efteråt kan blod komma på muddar tex

Förhoppningsvis så har väl polis noterat om han har typiska handskador för misshandel när han var inne första gången

Om det hittades blod i bostaden som nämnts i tråden så har det inte framgått vems blod det är?
Kan det vara MGM blod?
Att SD ska vara nattvandrare nämns i tråden. Om det är riktigt, finns det någon som känner till detta så kanske polis fått fram förteckning över ankomst och avslutstider eller har vittnesuppgifter om att SD ska ha nattvandrat just denna kväll mellan 14-15 maj.
Finns det sådan förteckning över de som nattvandrar?
Kanske SD sökte upp LW för att försöka övertala/få med sig LW till USA? Fanns det två flygbiljetter, som skulle nyttjas och en påbörjad skilsmässa med HD gjorde att SD inte ville ha med HD. Kan förklara att inte visumet var sökt tidigare för HD. Obs! spekulation
Citera
2018-06-02, 11:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag vet inte hur LW var funtad men själv skulle jag låsa ytterdörren om jag går utom synhåll.

Nä, inte för en liten promenad i kvarteret. Barnen är så pass stora, 12 och 14. Inte om man räknar med att vara hemma om typ 20 min igen.

Framför allt om man räknar med att inte gå så långt att man inte ser huset längre. Jag tycker inte det är konstigt, jag hade gjort lika.

Alla gör olika men hon kan ha tänkt som jag och jag kan lova dig att jag är en väldigt vanlig ”lagom” svensk kvinna, en riktig Svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in