Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 23:55
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Om man verkligen är Sverigevän, då ska Du inte ens behöva påpeka detta till lågbegåvade spammare.

Något säger mig att argumentet inte biter med tanke på SDs uttalanden om oönskade sparkade extremister. Det är isf ett bevis på att SD nu är en del av Sjuklövern och vi kan se 20 år av slit som kastat i papperskorgen. I så fall måste AfS på sikt helt tränga ut SD. Svenska folket vill inte ha assimilering och integration. Då skulle de aldrig ha flyttat ifrån de mångkulturella områdena som nu SD vill tvinga på dem dit de flyttat.
Citera
2018-06-01, 23:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Nej. Varför har du fått för dig det?

https://alternativforsverige.se/atervandring/

En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare.

Är man inte medborgare i Sverige ska man inte få ta del av välfärden såvida inte Sverige har ett bilateralt avtal(*) med landet i fråga om välfärdsförmåner för respektive lands medborgare.

(* vilket inte finns)
Citera
2018-06-02, 00:01
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Något säger mig att argumentet inte biter med tanke på SDs uttalanden om oönskade sparkade extremister. Det är isf ett bevis på att SD nu är en del av Sjuklövern och vi kan se 20 år av slit som kastat i papperskorgen. I så fall måste AfS på sikt helt tränga ut SD. Svenska folket vill inte ha assimilering och integration. Då skulle de aldrig ha flyttat ifrån de mångkulturella områdena som nu SD vill tvinga på dem dit de flyttat.

Mmm, men det där kommer ju från SD:s ledning. Flertalet av deras gräsrötter stödjer ju AfS och kommer säkerligen hoppa över till AfS om man kommer in i år.

P.S.
Fortsatt Trevlig Helg till er alla AfS:are

...och dit hör tydligen inte KokaGroda eller VitruvianskeMannen, just to be ignored...(gäsp)
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-02 kl. 00:12.
Citera
2018-06-02, 00:06
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Är det verkligen SD-troll som beter sig så här lågt? Well, någons bottenskrap tillhör de väl, i varje sorgligt fall… Själv har jag hitintills sett SD:s valarbetare & medlemmar som framtida samarbetspartners, till skillnad mot de DÖende landsförrädarna inom 7-klövern (och då har jag tidigare ändå varit moderat). Är man en seriös äkta Sverige vän, då förstör man inte för nya partier som SD, AfS, eller NMR, som samtliga är (SD var i varje fall…) emot globalisterna inom Nato & EU. Enad front borde istället både ledningarna och i synnerhet gräsrötterna här på fb. visa, i synnerhet när Sverige brinner och vi står inför ett ödesval. Man undrar ju om ni verkligen vill Sveriges väl och ve…

Vilken skillnad jämfört med några av våra norska bröder, charmiga positivare frifräsare, som inte drar sig för att dra sitt strå till stacken genom att jobba ideellt för AfS. Bless them

Sveriges sak är Norges!
Bjørn Christian Rødal berättar hur de ideellt hjälper AfS, men från Norge, samt berättar om deras arbete för att väcka svenskar boende i Norge. Bor ca 80 000 svenskar i Norge, varav ca 50 000 i Oslo, påstår de.

Alternativ för Sverige, i Norge
https://www.facebook.com/alternativforsverigeinorge/

Hans & Bjørn blev intervjuade fred. 1/6-18 i Svegot av Ingrid & Conrad:
https://www.youtube.com/watch?v=GX8p54OAeV8
eller, ca 0:26:41 in av 2:17:09, här:
https://www.svegot.se/2018/06/01/kms42-norge-till-var-hjalp-och-zlatan-ar-dalig/
Jag antar man deltar i den här tråden för att man redan sympatiserar med AfS eller funderar på att gå i den riktningen. Åtminstone var jag intresserad av AfS. Kanske fortfarande, men det vimlar ju av nötter här i tråden som gör allt för att håna minsta ifrågasättande eller bara frågande. Det liknar ju en sekt! Samma extremistbeteende som på vänstersidan, samma rättfärdigande av våld som konfliktlösning. Det finns förklaringar till varför små partier oftast förblir små partier, ingen normalt funtad människa orkar med sekterismen.

Du ställer frågan som om det var SD-väljare (eller SD-troll man blir kallad här) som inte kan acceptera AfS. Du borde reversera frågan. Det är dina egna trådkompisar som prickskjuter på alla som inte delar deras syn till 100%.
Ändå kommer nog de flesta i AfS från SD. Och som kom till SD från S eller M tidigare. AfS som parti har inte råd att mista nya väljare. Tror du jag inte är "värdig" AfS-väljare om jag inte gillar platt skatt-ideérna t ex. En del här i tråden anser det. Det är till att ha tunnelseende inför olika åsikter, jävligt inskränkt och leder bara ett AfS utan inflytande. Jag tänker på hur debatten bland SD-folk på FB faktiskt låter liknande, en del SD:are ogillar att fd pk-folk funnit insikten några år senare än de själva och föraktfull kallar dem kappvändare. I stället borde dessa välkomnas till SD och ges en chans att hjälpa till. Nå, det finns alltid puritaner i alla partier. Det gemensamma är att de alla är otroligt kontraproduktiva och illojala mot sitt parti och de ideér de själva står för. Men det ser de inte själva, tunnelseende som de är.
Citera
2018-06-02, 00:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Mmm, men det där kommer ju från SD:s ledning. Flertalet av deras gräsrötter stödjer ju AfS och kommer säkerligen hoppa över till AfS om man kommer in i år.

OK, då är det ju konstigt att SD tokrusar i opinionen just nu. Eller så är det Äckel-media som bara korrigerar för en SD seger.

Allt detta medan AfS ligger på max 0.3% enligt beräkningar, i den mån de överhuvudtaget går att mäta.

Svenska folket vill helt enkelt bara ha "ett svenskt Sverige" (kulturellt) runt omkring sig, de är inte lika intresserade av rasfrågor och vithet.
Citera
2018-06-02, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
https://alternativforsverige.se/atervandring/

En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare.

Är man inte medborgare i Sverige ska man inte få ta del av välfärden såvida inte Sverige har ett bilateralt avtal(*) med landet i fråga om välfärdsförmåner för respektive lands medborgare.

(* vilket inte finns)

Du ser nu motbevisade du dig själv. Utomnordiska personer KAN alltså bli medborgare och få full tillgång till välfärden. Medans man väntar på medborgarskapet så får man alltså bekosta delar av välfärden själv. Låter vettigt. Efter 10 år som skattebetalare så har man bidragit till statskassan.

Jag får inte gratis vård eller pension i USA, Kina eller Australien, förutom om det täcks av RHCA. Det tar även flera år för att kunna bli medborgare, vilket givetvis är vettigt.
Citera
2018-06-02, 00:08
Medlem
SektenAnderssons avatar
nån som vet om afs är emot homosexualitet ?
Citera
2018-06-02, 00:12
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Ja, jag vet att missnöjet är stort bland gräsrötterna. Du har rätt. Ledningen har alinierat sig från sin bas och siktar på att locka nya väljargrupper, bl.a. invandrare och kvinnor. Då öppnar man upp och blir sårbar hos många andra. Se på sossarna. De har helt lämnat arbetet som grundtema. När arbetarna inte längre enbart var handarbetade med enkla jobb, bytte man ut dem mot andra grupper istället för att definiera om partiet med arbete som fokus. Idag har arbetarnas barn kvalificerade jobb men de arbetar lika hårt för det.

Nu är S på väg att implodera. Endast äldre kvinnor på landsbygden stöder dem lojalt fortfarande. När SD-ledningen nu helt lämnat sitt ursprung går de samma öde till mötes på sikt. SD peakar i detta val. Åkesson kommer avgå och resan neråt påbörjas.

AfS tar nu över som motor för att rädda Sverige.
Citera
2018-06-02, 00:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson

Partiet tar avstånd från Pride och dylikt om det är det du undrar.
Citera
2018-06-02, 00:13
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Emot homosexualitet? Det kan jag inte tänka mig men definitivt att de är emot den degenerade livsstil som öppet hyllas med Pride m m.
Vad folk gör i sängen är deras ensak men homosex skall inte visas upp i de offentliga.
Citera
2018-06-02, 00:14
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:

Inte enligt Kasselstrand, i en intervju. Men de han kände är emot Pride! De skulle aldrig tänka sig att deltaga där...

Edit: GlennvonGoteborg har bättre, komplettare svar, såg jag nu.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-02 kl. 00:20.
Citera
2018-06-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag förstår inte riktigt vad du menar (har svårt att ta dig på allvar om du inte förklarar bättre). Men SD talar ju egentligen varken om integration eller assimilation. Det är en icke-fråga. Flyttar man hit så ska man in i helvete anpassa sig totalt till våra förhållanden, i allt från jobb, språk, religion, levnadssätt. Det är individens ansvar, så allt vad politisk "integration eller assimilation" är helt irrelevant.

Precis som om jag flyttar till Sydkorea. Det är mitt ansvar att anpassa mig totalt och bidra, Sydkoreanska staten (eller "Sydkoreanska AfS") kommer inte att hjälpa mig.
Med den hållningen målar du in dig i nonsensdiskussioner som "vad är egentligen svenskt?" och liknande. Svensk kultur är inte statisk, så det blir väldigt svårt att sätta upp några fasta kriterier för vad det egentligen är man ska uppfylla.

När du väl ändå har tagit fram några kriterier tvingar de fram ett repressivt samhälle, där någon måste kontrollera om invandrare verkligen beter sig tillräckligt svenskt - och förmodar jag ingripa om de inte äter sill eller åker tunnelbana på fel sätt.

Du får också en konstig situation där etniska svenskar som är excentriska antingen också måste tillrättavisas, med uppror och en fattigare kultur som följd, eller få ett undantag från svenskhetskravet baserat på etnicitet.

Det blir helgalet och ohållbart.

I grunden går det inte att frånkoppla kultur från etnicitet. En kultur är en etnisk grupps sätt att uttrycka sig. Varken mer eller mindre.
Senast redigerad av Avblattning 2018-06-02 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in