Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 23:26
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du menar exemplet med en icke-Nordisk (etnisk) familj som bott i Sverige i 3-4 generationer och ett barn hamnar på glid? Då är det givetvis samma sak som för Cevin, givetvis. Som exempel "Bianca" vars familj har kommit från Italien för 3-4 generationer sedan, givetvis gör jag ingen skillnad på henne och "Lars Larsson" vars familj har bott i Sverige sedan Istiden.

Exemplet var att Mohammed och dennes föräldrar kommit till Sverige och föräldrarna inte jobbat alls. Om föräldrarna är värdelösa vid invandringstillfället, och Mohammed är ett litet barn, så kan man fundera på att adoptera Mohammed och uppfostra honom svenskt till en Civilingenjör och skicka ut föräldrarna, men jag har aldrig sett något sådant exempel hittills, så det är knappast relevant i frågan om massinvandringen.

Nej, jag vet inget parti eller grupp (förutom ultraliberala C) som vill införa platt inkomstskatt i Sverige. Detta förslag från AfS är ultraliberalt, rent ekonomiskt. Allt annat än Sverigevänligt och sammanhållande. Känns som MUF på 80-talet.

Cevins föräldrar är värdelösa bidragstagare, morföräldrarna är värdelösa bidragstagare.
Samma gäller Mohammeds släktträd.

Om inte etnicitet och naturlig rätt till landet, vad är det då som skiljer varför Mohammed ska ut? Jag vet att du vet, för du vill att Mohammed ska ut men du vill verkligen inte erkänna att AfS eller jag eller andra i tråden på Flashback har rätt i att etnicitet spelar roll.

Vad har proportionell skatt med liberalism att göra? Om den proportionella skatten ligger på 80%, är det fortfarande ultraliberalt?

För övrigt får jag uppfattningen att AfS (samt övriga liknande partier på kontinenten) sikar in sig på att Europa ska bestå av européer, vita människor. Inte att Sverige ska vara rasrent med enbart nordbor. Tror faktiskt inte ens att NMR har den inställningen, men det är en fråga för en annan tråd.

Vi hade inte ens haft dessa diskussioner om det inte vore för massinvandringen av brunfolk.
Citera
2018-06-01, 23:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Får man gissa att det handlar om sånt som slöj-och burkaförbud samt nedstängning av muslimska skolor? Vad är det mer för tvångsåtgärder och förbud som SD kan ha i åtanke månne? Tvångsförflyttningar för att öka ”integrationen” kanske? Ett tips är att ni studerar vad Stalin gjorde i Sovjet. Men det har väl MK redan gjort förstås.

Jag har svårt att ta inlägget på allvar, då denna tråd ju främst handlar om att SD är för "mjäkiga" i förhållande till AfS. Är du AfS'are, och alltså tycker att SD's politik är för hård?? Eller förklara gärna.

Men om det är så, så finns ju alltid C eller MP för dig.
Citera
2018-06-01, 23:32
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Snacka om att tråden tyvärr sjunker i kvalite med alla troll från SD...
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi kanske borde bete oss likadant i diverse SD-trådar? Moderatorerna lär ju inte ha några problem med det med tanke på all skit som tillåts i den här tråden.

Är det verkligen SD-troll som beter sig så här lågt? Well, någons bottenskrap tillhör de väl, i varje sorgligt fall… Själv har jag hitintills sett SD:s valarbetare & medlemmar som framtida samarbetspartners, till skillnad mot de DÖende landsförrädarna inom 7-klövern (och då har jag tidigare ändå varit moderat). Är man en seriös äkta Sverige vän, då förstör man inte för nya partier som SD, AfS, eller NMR, som samtliga är (SD var i varje fall…) emot globalisterna inom Nato & EU. Enad front borde istället både ledningarna och i synnerhet gräsrötterna här på fb. visa, i synnerhet när Sverige brinner och vi står inför ett ödesval. Man undrar ju om ni verkligen vill Sveriges väl och ve…

Vilken skillnad jämfört med några av våra norska bröder, charmiga positivare frifräsare, som inte drar sig för att dra sitt strå till stacken genom att jobba ideellt för AfS. Bless them

Sveriges sak är Norges!
Bjørn Christian Rødal berättar hur de ideellt hjälper AfS, men från Norge, samt berättar om deras arbete för att väcka svenskar boende i Norge. Bor ca 80 000 svenskar i Norge, varav ca 50 000 i Oslo, påstår de.

Alternativ för Sverige, i Norge
https://www.facebook.com/alternativforsverigeinorge/

Hans & Bjørn blev intervjuade fred. 1/6-18 i Svegot av Ingrid & Conrad:
https://www.youtube.com/watch?v=GX8p54OAeV8
eller, ca 0:26:41 in av 2:17:09, här:
https://www.svegot.se/2018/06/01/kms42-norge-till-var-hjalp-och-zlatan-ar-dalig/
Citera
2018-06-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Om inte etnicitet och naturlig rätt till landet, vad är det då som skiljer varför Mohammed ska ut? Jag vet att du vet, för du vill att Mohammed ska ut men du vill verkligen inte erkänna att AfS eller jag eller andra i tråden på Flashback har rätt i att etnicitet spelar roll.

Jag förstår verkligen inte vad du far efter. Om Mohammeds familj vore helanpassad till Sverige sedan generationer: midsommar, sill, sekulära/oreligiösa, civilingenjör, öppen för nyheter, villa-vovve-volvo typ, så varför skulle jag göra något skillnad på Mohammeds familj och Lars Larsson's familj som bott här sedan istiden.

Jag förstår det verkligen inte.
Citera
2018-06-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
för nya partier som SD, AfS, eller NMR,

Är du seriös eller trollar du? Gör du någon som helst likhet mellan SD och äckel-nazisterna i NMR så borde du skämmas totalt och vet inte vad du skriver. SD hade "problem" med nazist-infiltration för ca 25 år sedan (evighet) men har sedan dess hållit rent mot skiten.
Citera
2018-06-01, 23:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Du menar exemplet med en icke-Nordisk (etnisk) familj som bott i Sverige i 3-4 generationer och ett barn hamnar på glid? Då är det givetvis samma sak som för Cevin, givetvis. Som exempel "Bianca" vars familj har kommit från Italien för 3-4 generationer sedan, givetvis gör jag ingen skillnad på henne och "Lars Larsson" vars familj har bott i Sverige sedan Istiden.

Exemplet var att Mohammed och dennes föräldrar kommit till Sverige och föräldrarna inte jobbat alls. Om föräldrarna är värdelösa vid invandringstillfället, och Mohammed är ett litet barn, så kan man fundera på att adoptera Mohammed och uppfostra honom svenskt till en Civilingenjör och skicka ut föräldrarna, men jag har aldrig sett något sådant exempel hittills, så det är knappast relevant i frågan om massinvandringen.

Nej, jag vet inget parti eller grupp (förutom ultraliberala C) som vill införa platt inkomstskatt i Sverige. Detta förslag från AfS är ultraliberalt, rent ekonomiskt. Allt annat än Sverigevänligt och sammanhållande. Känns som MUF på 80-talet.

Du är i fel tråd. Varken SD eller AfS får något inflytande 2018. Du vill göra AfS litet för att ge SD några till procent. Skriv i M och S trådarna istället och få dem att rösta på SD. Det gynnar vår sak mer än att du är här och försöker leta fel på AfS. Det är inte hur stora SD blir på bekostnad av AfS som räknas utan hur stora SD och AfS blir tillsammans.

Tror du att vänstern skriver ner sossarna i deras trådar? Eller att moderater är inne på Centerpartiets och kritiserar. Lägg din energi där det gör mest nytta. Eller på SDs egna trådar.

SD gynnas av AfS och partierna kan locka olika väljargrupper. SD framstår nu som riktigt rumsrena med en politik i många fall mesigare än Moderaternas. Det lockar fler äldre kvinnor på landsbygden så att SD kan växa ytterligare på bekostnad av S medan AfS lockar andra väljargrupper.
Citera
2018-06-01, 23:41
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag har svårt att ta inlägget på allvar, då denna tråd ju främst handlar om att SD är för "mjäkiga" i förhållande till AfS. Är du AfS'are, och alltså tycker att SD's politik är för hård?? Eller förklara gärna.

Men om det är så, så finns ju alltid C eller MP för dig.

Jag har svårt att ta dig på allvar men det är ju ändå Flashback så jag får ju försöka i alla fall.

Det handlar inte om ”hård” eller ”mjuk” utan hur SD tänker genomföra sin ”integration och assimilation”. När jag alluderar till Stalin så skämtar jag inte. Men problemet är att SD aldrig konkret redogjort för vilka metoder de tänker använda. Själv ser jag inte assimilation som vare sig önskvärd eller möjlig.
Citera
2018-06-01, 23:47
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Du är i fel tråd. Varken SD eller AfS får något inflytande 2018. Du vill göra AfS litet för att ge SD några till procent. Skriv i M och S trådarna istället och få dem att rösta på SD. Det gynnar vår sak mer än att du är här och försöker leta fel på AfS. Det är inte hur stora SD blir på bekostnad av AfS som räknas utan hur stora SD och AfS blir tillsammans.

Tror du att vänstern skriver ner sossarna i deras trådar? Eller att moderater är inne på Centerpartiets och kritiserar. Lägg din energi där det gör mest nytta. Eller på SDs egna trådar.

SD gynnas av AfS och partierna kan locka olika väljargrupper. SD framstår nu som riktigt rumsrena med en politik i många fall mesigare än Moderaternas. Det lockar fler äldre kvinnor på landsbygden så att SD kan växa ytterligare på bekostnad av S medan AfS lockar andra väljargrupper.

Om man verkligen är Sverigevän, då ska Du inte ens behöva påpeka detta till lågbegåvade spammare.
Citera
2018-06-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag har svårt att ta dig på allvar men det är ju ändå Flashback så jag får ju försöka i alla fall.

Det handlar inte om ”hård” eller ”mjuk” utan hur SD tänker genomföra sin ”integration och assimilation”. När jag alluderar till Stalin så skämtar jag inte. Men problemet är att SD aldrig konkret redogjort för vilka metoder de tänker använda. Själv ser jag inte assimilation som vare sig önskvärd eller möjlig.

Jag förstår inte riktigt vad du menar (har svårt att ta dig på allvar om du inte förklarar bättre). Men SD talar ju egentligen varken om integration eller assimilation. Det är en icke-fråga. Flyttar man hit så ska man in i helvete anpassa sig totalt till våra förhållanden, i allt från jobb, språk, religion, levnadssätt. Det är individens ansvar, så allt vad politisk "integration eller assimilation" är helt irrelevant.

Precis som om jag flyttar till Sydkorea. Det är mitt ansvar att anpassa mig totalt och bidra, Sydkoreanska staten (eller "Sydkoreanska AfS") kommer inte att hjälpa mig.
Citera
2018-06-01, 23:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Jag tror inte det finns något faktiskt, iallafall inte ännu. Själva "medborgarkoden", detta att man måste göra rätt för sig för att få bosätta sig i landet kommer troligtvis att (iallafall än så länge) att förhindra att befolkningen blir heterogen, rent etniskt/rasmässigt.

Undantaget är kanske microländer, typ Monaco. Vem som helst, svart, vit, gul, röd kan flytta dit, men man måste ha en stor penningpåse med sig.

Exakt! Det finn nte för att det är en utopi.

Men snälla lilla Vitru. Du hör ju själv. Du låter som en kommunist. "Det sanna kommunistiska samhället har inte byggts ännu"...."Kuba, Sovjetunionen, Kina m m var inte sanna kommunistländer".

Välfärd+heterogen befolkning existerar ingenstans och kommer aldrig att uppstå någonstans då de två inte kan bli ett.
Det är en utopi precis som kommunism.

Monaco är definitivt inte ett välfärdsland. Monaco är motsatsen till ett välfärdsland.

Anledningen till att Skandinavien lyckades väldigt väl fram till -60 talet med välfärd var:

-Från 1860-1920 talet byggde Sverige upp sitt välstånd. Senare generationer kunde nu förvalta det som byggts upp.

- Inga krig. Vilket även det kan härledas till en heterogen befolkning, grannländer med samma etnicitet och inga större minoriteter inom Sverige som kan öka trycket på konflikter och även ett isolerat geografiskt läge samt kunnig diplomati under 2:a världskriget.

- En protestantisk kultur som lyfte fram ärlighet, hårt arbete och rättvisa.

- En heterogen befolkning med världens högsta IQ.

Allt detta var förutsättningar för att vi kunde bygga upp välfärdsstaten från 20-talet och framåt och allt detta är borta nu.

Detta kommer aldrig! Aldrig att gå i ett "öppet svenskt" SD-Sverige.

Desto större olikheter kulturellt och etniskt vill människor inte dela med sig av sitt levebröd för att uppnå ett jämlikt samhälle.
Finns otaliga studier på detta.

Dessutom kräver ett välfärdssamhälle en nation med framgångsrika industrier och företag som kan beskattas för att fördela skatteintäkter till den större delen av befolkningen.
Alla de större svenska storbolagen grundades för över 100 år sedan.
Inga nya stotbolag har grundats sedan dess som kommer ta över och det tar tid att bygga storbolag.

Sverige har en kunskapsintensiv arbetsmarknad som kräver att en stor andel av befolkningen har relativt högt IQ.
När svenskar snart är i minoritet inom ca 10 år skall de "nya svenskarna "med en IQ på under 75-80 ( https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage_in_the_Middle_East....http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/2012/07/cousin-marriage-can-reduce-i-q-a-lot/#.WxG_gCC-nIU ) ta över och de relativt få intelligenta invandrarna är för få för att kunna hålla skeppet Sverige flytande.
Vi går mot Idiocrazy....https://www.youtube.com/watch?v=CXSz0bA9CiE

Dessutom kommer flera högutbildade svenskar emigrera de närmaste åren när vi går in en lågkonjunktur. Vilket bara kommer påskynda resan mot Idiocarzy.

Vilka skall ta över stafettpinnen i det nya öppna svenska Sverige?
Vilka skall upprätthålla välfärden? Ahmed och Aisha?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-02 kl. 00:31.
Citera
2018-06-01, 23:51
Bannlyst
Citat:
Aha, tillåt mig feta den centrala skillnaden mellan SD och AfS.

SD: Denna passus ska vara med i din mening.
AfS: Det fetade ska inte vara med.

Givetvis ska alla som kommit till Sverige och inte sköter sig åka ut med huvudet före i SD's Sverige. Skillnaden gentemot AfS är just detta "och inte sköter sig" som AfS inte tar hänsyn till eftersom de anser att endast etniska Nordbor ska kunna verka fullt ut i Sverige.

Nej. Varför har du fått för dig det?
Citera
2018-06-01, 23:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar (har svårt att ta dig på allvar om du inte förklarar bättre). Men SD talar ju egentligen varken om integration eller assimilation. Det är en icke-fråga. Flyttar man hit så ska man in i helvete anpassa sig totalt till våra förhållanden, i allt från jobb, språk, religion, levnadssätt. Det är individens ansvar, så allt vad politisk "integration eller assimilation" är helt irrelevant.

Precis som om jag flyttar till Sydkorea. Det är mitt ansvar att anpassa mig totalt och bidra, Sydkoreanska staten (eller "Sydkoreanska AfS") kommer inte att hjälpa mig.

Varför ignorerade du StillaHavets inlägg? Hatar du verkligen Alternativ för Sverige så mycket att du helt enkelt måste agera provokatör i den här tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in