Citat:
Du menar exemplet med en icke-Nordisk (etnisk) familj som bott i Sverige i 3-4 generationer och ett barn hamnar på glid? Då är det givetvis samma sak som för Cevin, givetvis. Som exempel "Bianca" vars familj har kommit från Italien för 3-4 generationer sedan, givetvis gör jag ingen skillnad på henne och "Lars Larsson" vars familj har bott i Sverige sedan Istiden.
Exemplet var att Mohammed och dennes föräldrar kommit till Sverige och föräldrarna inte jobbat alls. Om föräldrarna är värdelösa vid invandringstillfället, och Mohammed är ett litet barn, så kan man fundera på att adoptera Mohammed och uppfostra honom svenskt till en Civilingenjör och skicka ut föräldrarna, men jag har aldrig sett något sådant exempel hittills, så det är knappast relevant i frågan om massinvandringen.
Nej, jag vet inget parti eller grupp (förutom ultraliberala C) som vill införa platt inkomstskatt i Sverige. Detta förslag från AfS är ultraliberalt, rent ekonomiskt. Allt annat än Sverigevänligt och sammanhållande. Känns som MUF på 80-talet.
Exemplet var att Mohammed och dennes föräldrar kommit till Sverige och föräldrarna inte jobbat alls. Om föräldrarna är värdelösa vid invandringstillfället, och Mohammed är ett litet barn, så kan man fundera på att adoptera Mohammed och uppfostra honom svenskt till en Civilingenjör och skicka ut föräldrarna, men jag har aldrig sett något sådant exempel hittills, så det är knappast relevant i frågan om massinvandringen.
Nej, jag vet inget parti eller grupp (förutom ultraliberala C) som vill införa platt inkomstskatt i Sverige. Detta förslag från AfS är ultraliberalt, rent ekonomiskt. Allt annat än Sverigevänligt och sammanhållande. Känns som MUF på 80-talet.
Cevins föräldrar är värdelösa bidragstagare, morföräldrarna är värdelösa bidragstagare.
Samma gäller Mohammeds släktträd.
Om inte etnicitet och naturlig rätt till landet, vad är det då som skiljer varför Mohammed ska ut? Jag vet att du vet, för du vill att Mohammed ska ut men du vill verkligen inte erkänna att AfS eller jag eller andra i tråden på Flashback har rätt i att etnicitet spelar roll.
Vad har proportionell skatt med liberalism att göra? Om den proportionella skatten ligger på 80%, är det fortfarande ultraliberalt?
För övrigt får jag uppfattningen att AfS (samt övriga liknande partier på kontinenten) sikar in sig på att Europa ska bestå av européer, vita människor. Inte att Sverige ska vara rasrent med enbart nordbor. Tror faktiskt inte ens att NMR har den inställningen, men det är en fråga för en annan tråd.
Vi hade inte ens haft dessa diskussioner om det inte vore för massinvandringen av brunfolk.