Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag vet att USA har spelat ett dubbelspel och är i princip skyldiga till att al-Qaidas och Daesh tillkomst men som du vet så står jag för något annat. Var det något mer du ville ha reda på? Nu har du visat ditt rätta tryne var någonstans du hör hemma.
Nej, tacka vet jag anarko-marxism.
Viva Öcalan!
Vänsterextrem anarkism i all sin ära så gärna! Öcalan är dock ett massmördande as som bör avfärdas från allt som politiskt inflytande heter och ruttna i sin cell.
Vilket tryne har jag visat?

Du hävdar att de "sekulära" krafterna representerar västerländska värderingar och om man uttalar sig så dumt så ska man gärna få det klargjort för sig. Eller sekulära diktaturer med noll politisk pluralism, ett av världens sämsta länder att vara kvinna, religiös familjelagstiftning a la sharia, institutionell diskriminering och utan en upplysningstradition är mellanösterns Frankrike eller Tyskland (Assadregimen)?
Annars så kan man med tydlighet se att en person som föredrar Hezbollah, Iran och shiamuslimska jihadister gentemot radikalt sekulära samhällskrafter och samtidigt hävdar sig representera de "sekulära" krafterna i mellanöstern är gravt efterbliven.
Eller din analys är på den banala nivån att relativt sekulär i mellanöstern = västerländska värderingar
Pinsamt.