2018-06-01, 04:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Salafism och västvärlden har gjort gemensam sak med varandra sedan sovjetiska invasionen av Afghanistan. Att du var så här obildad kunde man inte förvänta sig.

Om du inte tror på allvar att Assad, hezbollah, shiajihadister och Iran representerar västerländska värderingar och vill upprätta en liberal demokrati av västerländsk modell. Om du gör det är du ju ännu sjukare än vad man tidigare trott.

Iran, hezbollah, shiamuslimska jihadister och Turkiet som du nyligen uttryckte stöd för är de sekulära krafterna i mellanöstern? DU är ju tappad i skallen på riktigt.
Jag vet att USA har spelat ett dubbelspel och är i princip skyldiga till att al-Qaidas och Daesh tillkomst men som du vet så står jag för något annat. Var det något mer du ville ha reda på? Nu har du visat ditt rätta tryne var någonstans du hör hemma.
Citat:
Kan som en hängiven anti-kapitalist som du hålla med om att det är det pissigaste argumentet framfört av frimarknadsentusiaster.
Nej, tacka vet jag anarko-marxism.

Viva Öcalan!
Senast redigerad av arbetet 2018-06-01 kl. 04:48.
Citera
2018-06-01, 07:14
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De närmaste veckorna enl. uppgift.

Det blir säkert en utvattnad rapport om det inte går att dra några säkra slutsatser.
Även om OPWC inte hittat någonting som tyder på en gasattack så vågar de inte skriva
i rapporten att allt tyder på ännu en fejkad gasattack.
Citera
2018-06-01, 08:53
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jag vet att USA har spelat ett dubbelspel och är i princip skyldiga till att al-Qaidas och Daesh tillkomst men som du vet så står jag för något annat. Var det något mer du ville ha reda på? Nu har du visat ditt rätta tryne var någonstans du hör hemma.

Viva Öcalan!

Vänsterextrem anarkism i all sin ära så gärna! Öcalan är dock ett massmördande as som bör avfärdas från allt som politiskt inflytande heter och ruttna i sin cell.

Vilket tryne har jag visat? Du hävdar att de "sekulära" krafterna representerar västerländska värderingar och om man uttalar sig så dumt så ska man gärna få det klargjort för sig. Eller sekulära diktaturer med noll politisk pluralism, ett av världens sämsta länder att vara kvinna, religiös familjelagstiftning a la sharia, institutionell diskriminering och utan en upplysningstradition är mellanösterns Frankrike eller Tyskland (Assadregimen)?

Annars så kan man med tydlighet se att en person som föredrar Hezbollah, Iran och shiamuslimska jihadister gentemot radikalt sekulära samhällskrafter och samtidigt hävdar sig representera de "sekulära" krafterna i mellanöstern är gravt efterbliven.

Eller din analys är på den banala nivån att relativt sekulär i mellanöstern = västerländska värderingar

Pinsamt.
Citera
2018-06-01, 09:01
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Viva Öcalan!

Vad hade hänt med yaziderna i Irak och de religiösa minoriteterna i norra Syrien utan YPG och PKK?

Dina "sekulära" vänner i organisationen i Hezbollah är ju så fina när de räddar kristna enligt dig? Fast en vänsterextrem organisation med feminism, arbetarkooperativ och radikala inslag av direktdemokrati är ju självklart den mest religiösa i jämförelse med Hezbollah?
Citera
2018-06-01, 09:03
Medlem
humanlifes avatar
Det blir nog inte så mycket motstånd mot SAA i söder.

Om det blir något alls.
Citat:
Terrorists in Southern Syria in Panic over Army's Imminent Operations

TEHRAN (FNA)- The terrorists in Quneitra and Dara'a fear the Syrian army's imminent military operations in the region, local sources said on Thursday, adding that a new wave of insecurities has spread in regions occupied by the militants.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13970310000650

Enligt avtal skall bara SAA finnas vid gränsen mot Israel. Alla andra skall bort. Och det skall ske fort, säger Lavrov.

Israel satisfied with Russia’s stance on Iran’s military presence in Syria — ambassador

Sergey Lavrov said earlier that agreements concerning the southern de-escalation zone in Syria implied that only Syrian government forces could remain on the border with Israel

More:
http://tass.com/world/1007438
Senast redigerad av humanlife 2018-06-01 kl. 09:11.
Citera
2018-06-01, 09:05
Medlem
Tillssons avatar
Ryska flygattacker i norra Hama/södra Idlib mot städer/orter som Khan Sheikhoun, Kafr Zita, Al-Lataminah, Zakat, and Al-Salihiyah. Attackerna ska ses som ett svar på rebellangrepp senaste tiden.

https://www.almasdarnews.com/article/russian-airstrikes-hit-islamist-rebels-hard-in-southern-idlib-despite-turkish-presence/
Citera
2018-06-01, 09:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad hade hänt med yaziderna i Irak och de religiösa minoriteterna i norra Syrien utan YPG och PKK?

Dina "sekulära" vänner i organisationen i Hezbollah är ju så fina när de räddar kristna enligt dig? Fast en vänsterextrem organisation med feminism, arbetarkooperativ och radikala inslag av direktdemokrati är ju självklart den mest religiösa i jämförelse med Hezbollah?
Läppstift på en gris skulle jag säga:

Saudi Arabia in talks with YPG to form new force

Och återigen, kurderna saknar de nödvändiga verktyg som krävs för att upprätthålla en liberal och demokratisk stat...någonstans! Dessutom, de skulle sälja ut varenda liten folkgrupp de ansvarar över om de fann det strategiskt nödvändigt för att rädda sitt eget skinn. Det om något är övertydligt varän man tittar. Inte nödvändigtvis bara i Rojava.
Citera
2018-06-01, 09:20
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Vet att din hjärna går i kortslutning av att hålla fler tankar i huvudet samtidigt. Beskylla någon för att vara västfientlig som tar klart avstånd från MB och salafism och står för de sekulära krafterna i MÖ.

"Hezbollahs politiska gren är inte terrorstämplad i Europa och några shiamuslimer har inte begått några terrorattentat heller så jag har inget ont att säga om dem. Och mina kristna syriska vänner tackar dem för sina liv"

Women Living Under Muslim Laws

https://scholarblogs.emory.edu/islamic-family-law/home/research/legal-profiles/syria-syrian-arab-republic/

Citat:
Syria signed the CRC in 1990 and ratifying it in 1993, with a general reservation to any provisions that are not in conformity with Syrian legislation or the principles of the Islamic shari�a, with particular reference to Article 14 on children�s freedom of religion, and Articles 2 and 21 concerning to adoption.

Citat:
Polygamy is permitted under Islamic Sharia law, which allows Muslim men to take up to four wives.[32] Syrian law gives judges the right to prohibit men from taking second (or subsequent) wives if they deem the man to be incapable of providing adequate financial support, but does not require the consent of the first wife.[33] According to data from a 2005 survey, 9% of urban men and 16.3% of rural men had more than one wife.[34]
Muslim men can repudiate (divorce unilaterally) their wives, but women do not have the same right.[35]Women may seek a divorce according to a narrow set of criteria (e.g. the husband’s illness or desertion), or can obtain a ‘khula’ divorce if they renounce their dowry.[36] According to the 2006 JICA report, the divorce rate in the Syrian Arab Republic remains low (10% in 2004) partly due to stigma divorced women face stigma, although there is some evidence that the prolonged crisis has driven up the divorce rate.[37] Moreover, no specific legal regulation was located in regards to women’s right to reserve her financial rights upon the occurrence of divorce.

Syrien har också skrivit på Islamic declaration of Human rights Cairo där Sharia anses var utgångspunkten för ett samhälles lagstiftning.

"Sekulärt" och "västerländskt" så att säga.
Citera
2018-06-01, 09:22
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Läppstift på en gris skulle jag säga:

Saudi Arabia in talks with YPG to form new force

Och återigen, kurderna saknar de nödvändiga verktyg som krävs för att upprätthålla en liberal och demokratisk stat...någonstans! Dessutom, de skulle sälja ut varenda liten folkgrupp de ansvarar över om de fann det strategiskt nödvändigt för att rädda sitt eget skinn. Det om något är övertydligt varän man tittar. Inte nödvändigtvis bara i Rojava.

Det är det verkligen inte då de utan dessa inte hade funnits en enda yazidier vid liv över huvud taget inte heller några assyrier i norra Syrien.

De saknar inte alls de nödvändiga verktygen, du upprepar det ganska konstant trots inga bevis. Vad exakt är det som inte kommer att funka?
Citera
2018-06-01, 09:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
"Hezbollahs politiska gren är inte terrorstämplad i Europa och några shiamuslimer har inte begått några terrorattentat heller så jag har inget ont att säga om dem. Och mina kristna syriska vänner tackar dem för sina liv"

Women Living Under Muslim Laws

https://scholarblogs.emory.edu/islamic-family-law/home/research/legal-profiles/syria-syrian-arab-republic/

Syrien har också skrivit på Islamic declaration of Human rights Cairo där Sharia anses var utgångspunkten för ett samhälles lagstiftning.

"Sekulärt" och "västerländskt" så att säga.
Och varför tror du att man gjort det? Jag har aldrig påstått att Assads politik är mycket att hurra för. En del av de misstag han har begått är just att vara alltför slapphänt gentemot islamisterna. Hans far drev också på en sunnifiering av den alawitiska gruppen.
Citera
2018-06-01, 09:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är det verkligen inte då de utan dessa inte hade funnits en enda yazidier vid liv över huvud taget inte heller några assyrier i norra Syrien.

De saknar inte alls de nödvändiga verktygen, du upprepar det ganska konstant trots inga bevis. Vad exakt är det som inte kommer att funka?
De som inte funkar idag. Eller är du helt blind? De är på väg att förlora Manjib bl.a. och blir rövknullade av USA. Jag hoppas för deras skull att de byter ut sina klanhövdingar och gör det rätta och vänder sig mot Damaskus.
Citera
2018-06-01, 11:37
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Vänsterextrem anarkism i all sin ära så gärna! Öcalan är dock ett massmördande as som bör avfärdas från allt som politiskt inflytande heter och ruttna i sin cell.
.
Hittade detta från Daily Star om YPG och Öcalan
YPG fighters credit Ocalan with Syria victory
In the video circulated by the YPG press office on Sunday, fighters credit Ocalan's ideology for the defeat of Daesh at Raqqa,

All victories, developments and gains made here are results of a great battle based on his opinions and philosophy. If his ideological power hadn't been with us, we wouldn't know what to do in such a situation

"The writings and the philosophy and the influence of Abdullah Ocalan was very, very decisive in motivating the soldiers with an ideology of peace and democracy that allowed this liberation to be possible," he said.

öcalan leder fortfarande krigare som slåss mot IS till stordåd och motiverar dommtydligen, krigarna berättar själv att deras mål med hjälp av Ocalan är fred och demokrati.

Jag har inte läst någon av hans böcker, kanske man ska prova för att se vilka intryck jag får och se vilken typ av fred och demokrati han eftersträvar, han verkar ju inspirerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in