Citat:
Alltså dessa kopplingar jag har försökt få dig att förstå är inte svåra att hitta. De är inte precis hemliga med det. Tvärtom lyfter de fram dessa som exempel på att man stöder kampen mot islamofobi bl.a. Att du fortsätter att hänvisa till alla dessa NGO:s som ofelbara sanningsvittnen är inte bara naivt, det är också en kränkning mot alla moderata muslimer i umman.
Du kan inte jämföra vad som hände i Syrien med vad som hände i Irak. Där hade kurderna tagit på sig ansvaret att skydda Yaziderna. Men de avväpnade dem först och sedan stack de iväg och flera menar på att det var en medveten strategi. Efter det att man tog tillbaka landområdena så förvägras Yaziderna att återvända av kurderna. Jag är absolut övertygad om att kurderna i Syrien vid risken att övermannas skulle lämna dem i sticket. Det skulle inte förvåna mig om man också där har avväpnat dem.
Och som sagt, kurderna saknar de verktyg som behövs för att upprätthålla det demokratiska och liberala samhället de svamlar om. Inget är tydligare än det just nu. Och så fort de kan säljer de sig till högstbjudande. Assad sa idag på RT att han är intresserad av att förhandla med SDF. Hoppas de nappar då de hittills har blivit sodomerade av alla sina "allierade":
Saudi Arabia in talks with YPG to form new force
Du kan inte jämföra vad som hände i Syrien med vad som hände i Irak. Där hade kurderna tagit på sig ansvaret att skydda Yaziderna. Men de avväpnade dem först och sedan stack de iväg och flera menar på att det var en medveten strategi. Efter det att man tog tillbaka landområdena så förvägras Yaziderna att återvända av kurderna. Jag är absolut övertygad om att kurderna i Syrien vid risken att övermannas skulle lämna dem i sticket. Det skulle inte förvåna mig om man också där har avväpnat dem.
Och som sagt, kurderna saknar de verktyg som behövs för att upprätthålla det demokratiska och liberala samhället de svamlar om. Inget är tydligare än det just nu. Och så fort de kan säljer de sig till högstbjudande. Assad sa idag på RT att han är intresserad av att förhandla med SDF. Hoppas de nappar då de hittills har blivit sodomerade av alla sina "allierade":
Saudi Arabia in talks with YPG to form new force
Det finns inga kopplingar samt så bevisar inte dessa obskyra detaljer ett skit om hur vida alla dessa institutioner med högt anseende systematiskt ljugit och manipulerat bevis i maskopi för att demonisera din ängel Assad.
Åter igen så är inte peshmerga och KRG samma sak som PKK, att du inte fattar det vet att du inte vet som hände i Sinjar.
Du är övertygad trots att de var de som riskerade sina liv för att rädda yaziderna i Irak. Vart var den legitima regeringen i Damaskus när islamisterna överrumplade de kurdiska och assyriska/syrianska styrkorna i norr?
Du bär bara på en anti-väst agenda du skiter fullständigt i oskyldiga människor och i synnerhet religiösa minoriteter.