Citat:
Ursprungligen postat av
vigusa
Med all respekt för att du jagar och är ute i skog och mark och känner igen olika djurs läte,så kan jag ändå inte tycka att just rävens läte specifikt låter som en kvinna i nöd.
Jag själv bor under sommarhalvåret med både skog och hav som granne,så jag känner igen och kan höra skillnad på räv,rådjur,grävling,hare mm,många gånger kan de låta hemskt och nästan lite mänskligt.
Fast jag skulle vilja påstå att det djur som låter närmast ett kvinnoskrik eller som ett barn i nöd,det är utekatter som skall para sig.Alla katter parar sig inte i mars,och i bostadsområden finns det oftast många utekatter.
Nu tror jag ändå att postaren som hörde kvinnoskrik faktiskt gjorde det,han larmade och tidpunkten stämmer väl överens med när mordet troligtvis utfördes.
Fast jag måste ändå få säga att skriket vid 1:35 mycket väl kan tolkas som en kvinnas skrik. Det tycker jag i.a.f.
Tänk därtill att ljudet kanske studsat på något vis och förvrängt det än mer.
Tyckte det var en intressant tanke faktiskt.
Men jag håller nog med om att postaren som hörde skrik kan stämma, då denne även skrev information som hen sedan blev ombedd att inte dela med sig utav då det kunde förstöra utredningen. Så personen hade bra koll i.a.f i det läget. Som tur är redigerades det bort i tid, även av de som citerade personen.