Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 09:10
  #5053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA: Misstankarna mot mannen stärks – nu begärs han häktad för mordet på Lena, 45

Se där ja, det tar sig om man så säger.
Då får vi se vad TR tycker om detta.
Citera
2018-06-01, 09:11
  #5054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Inlägget om tummetott känns inte heller som det skrevs av en förälskad kvinna. Tror det helt klart var över från hennes sida. Istället går han på geocach med nya kvinnor och lägger ut selfies, men han kanske inte har framgång, ryktet kan inte vara det bästa efter misshandel och skilsmässa. Mycket hotfullt för en narcissist att falla ned från pidestalen.
Vad var tummetott för något?
Citera
2018-06-01, 09:13
  #5055
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Eller att resan inte var planerad till just då, utan kom hastigt på.

Resan var fortfarande planerad då han skulle åka på ett Geocaching event i Cincinnati som var
26/5 https://coord.info/GC5AX15

vilket någon i tråden har skrivit att dem hade fått resan i Julklapp
Citera
2018-06-01, 09:20
  #5056
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Inlägget om tummetott känns inte heller som det skrevs av en förälskad kvinna. Tror det helt klart var över från hennes sida. Istället går han på geocach med nya kvinnor och lägger ut selfies, men han kanske inte har framgång, ryktet kan inte vara det bästa efter misshandel och skilsmässa. Mycket hotfullt för en narcissist att falla ned från pidestalen.
Det där kan man ju ha skiljda åsikter om. Som tidigare diskuterats i tråden kan man tycka att det mest naturliga vore att hon helt höll sig borta från den person som hon anser ha ofredat och misshandlat henne. Jag tycker att man skämtsamt kan skriva "Tummetott" till en pojkvän som gipsat tummen. Jag skulle dock inte rekommendera att säga det om förhållandet till personen ifråga är spänt och denne är potentiellt farlig.
Citera
2018-06-01, 09:22
  #5057
Medlem
Där ser man! Det verkar som polisen gör ett bra jobb här. Hoppas bara de har full koll på den snart häktade så att han inte tar sig av daga när hans narcissistiska självbild rämnar i takt med att nya bevis presenteras. Kommer igåg just ett annat Örebrofall för några år sedan.

Sedan har folk spytt galla över hur JG kunde skjutsa från Arlanda. Kanske samarbetade han med polisen för att överhuvudtaget få tillbaka SD? Bara en tanke.
Citera
2018-06-01, 09:24
  #5058
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sannolika skäl?
Har jag missat något?

Nej. Det kommer vara åklagarens hållning vid häktningsförhandling idag.
Citera
2018-06-01, 09:29
  #5059
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Skäligen misstänkt är det än så länge.
Hen skrev nog fel där.

Se svaret här ovan.
Citera
2018-06-01, 09:30
  #5060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Se svaret här ovan.
Japp, jag har läst det.
Känns bra att det är sannolika skäl nu.
Citera
2018-06-01, 09:31
  #5061
Medlem
Se där ja, nu får vi ha tålamod till efter lunch då tingsrätten haft sin förhandling. Snaran dras åt..
Citera
2018-06-01, 09:31
  #5062
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Japp, jag har läst det.
Känns bra att det är sannolika skäl nu.

Inte än riktigt. I e.m.
Citera
2018-06-01, 09:38
  #5063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej. Det kommer vara åklagarens hållning vid häktningsförhandling idag.

Nu förstår man advokatens hastiga svängning från "min klient kommer släppas fri" till min "min klient kommer häktas". Han inser bevisläget.
Citera
2018-06-01, 09:40
  #5064
Medlem
Stämmer det att man funnit blodiga kläder som kan kopplas till mordet är det mkt långt ifrån en Einstein vi har att göra med.

Droppar kroppen i närmaste buskage och behåller blodiga kläder.

Say no more
__________________
Senast redigerad av Stockholmskisen 2018-06-01 kl. 09:42. Anledning: Fel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback