2018-06-01, 09:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Stämmer det att man funnit blodiga kläder som kan kopplas till mordet är det mkt långt ifrån en Einstein vi har att göra med.

Har man sagt var man hittade kläderna?
Citera
2018-06-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
ja i hans bostad
Citera
2018-06-01, 09:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Aftonbladet: Blodiga kläder hittade i misstänkte mannens hus
Citat:
Nu kan Aftonbladet avslöja att kriminaltekniker anträffade nedblodade kläder i mannens bostad.

Enligt Aftonbladets källor beslagtogs kläderna och kördes till NFC, Nationellt forensiskt centrum. Man ska emellertid ännu inte ha fått något svar rörande blodet.
Citera
2018-06-01, 09:45
Medlem
Citat:

Bostaden. Det kan ha varit mikroskopiska stänk han aldrig noterade.
Citera
2018-06-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates
Där ser man! Det verkar som polisen gör ett bra jobb här. Hoppas bara de har full koll på den snart häktade så att han inte tar sig av daga när hans narcissistiska självbild rämnar i takt med att nya bevis presenteras. Kommer igåg just ett annat Örebrofall för några år sedan.

Sedan har folk spytt galla över hur JG kunde skjutsa från Arlanda. Kanske samarbetade han med polisen för att överhuvudtaget få tillbaka SD? Bara en tanke.

Har också tänkt så, och möjligen även HD, kanske hade hon en uppgörelse med polisen att hon inte skulle behöva stiga av planet och bli ensam med honom. Och i planen ingick att bli hämtad på Arlanda av den trofasta vännen.
Citera
2018-06-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu förstår man advokatens hastiga svängning från "min klient kommer släppas fri" till min "min klient kommer häktas". Han inser bevisläget.
Har advokaten sagt att hans klient kommer att häktas?
Citera
2018-06-01, 09:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Klädfyndet med blod avgör saken om häktning. Även den lägre graden skäligen misstänkt skulle räcka eftersom det ger utredarna 7 dagar att invänta besked från NFC. Om sen blodet är från BO, (och inte hans eget) och han har en förklaring, ( skadat sig under gemensam geocatchning) så faller klädfyndet platt till marken och kan inte binda honom vid brottet. Tillbaka på ruta 1alltså.
Utan mer teknisk bevisning och han inte pratar sig in i finkan så finns en överhängande risk att han släpps vid rättegången.
Citera
2018-06-01, 09:54
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Med all respekt för att du jagar och är ute i skog och mark och känner igen olika djurs läte,så kan jag ändå inte tycka att just rävens läte specifikt låter som en kvinna i nöd.
Jag själv bor under sommarhalvåret med både skog och hav som granne,så jag känner igen och kan höra skillnad på räv,rådjur,grävling,hare mm,många gånger kan de låta hemskt och nästan lite mänskligt.
Fast jag skulle vilja påstå att det djur som låter närmast ett kvinnoskrik eller som ett barn i nöd,det är utekatter som skall para sig.Alla katter parar sig inte i mars,och i bostadsområden finns det oftast många utekatter.
Nu tror jag ändå att postaren som hörde kvinnoskrik faktiskt gjorde det,han larmade och tidpunkten stämmer väl överens med när mordet troligtvis utfördes.

Fast jag måste ändå få säga att skriket vid 1:35 mycket väl kan tolkas som en kvinnas skrik. Det tycker jag i.a.f.
Tänk därtill att ljudet kanske studsat på något vis och förvrängt det än mer.
Tyckte det var en intressant tanke faktiskt.

Men jag håller nog med om att postaren som hörde skrik kan stämma, då denne även skrev information som hen sedan blev ombedd att inte dela med sig utav då det kunde förstöra utredningen. Så personen hade bra koll i.a.f i det läget. Som tur är redigerades det bort i tid, även av de som citerade personen.
Citera
2018-06-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Japp, gjorde han redan igår.
Citera
2018-06-01, 09:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Advokatens svängning beror på klädfyndet.
Förutsätter att alla är införstådda i att han kommer häktas?
Citera
2018-06-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Advokatens svängning beror på klädfyndet.
Förutsätter att alla är införstådda i att han kommer häktas?
Ja, han kommer att häktas.
Det har säkert mer teknisk bevisning än de blodiga kläderna.
Polisutredarna kommer vara med i tingsrättssalen idag och bistå åklagaren under häktningsförhandlingen.
Citera
2018-06-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
GM finns i hennes umgängeskrets ngn som vet hennes rutiner etc etc!
Polisen vet garanterat vem det är men so far svårt att binda personen till försvinnandet av BO!

Intressant att läsa om de tidiga inläggen, där mycket klokt yppades direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in