Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas det går bra för AfS men att de slipper dig. Pust! I denna tråd ser man att AfS kommer behöva göra samma utrensningar som SD gjort. Det är helt enkelt för många idioter i AfS.

Kan du inte försöka bemöta argument istället för att använda ad hominem?

Du verkar väldigt ointelligent just nu.
Citera
2018-05-27, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du tycks ha problem med läsförståelsen. Båda citaten säger samma sak. Det första har en dubbel negation (aldrig ... inte).

De har alltså ett fullvärdigt partiprogram. Fast det är mycket som behöver förklaras?

Okej.
Citera
2018-05-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Den var bra. Under dock varför man inte skriver mer om AfS i Växsjö? Känns medvetet.
Dom skrev en artikel om polisanmälningen men helt klart tycker jag dom borde skrivit mer om just torgmötet i Växjö. Så det var nog medvetet.
Nyheter Idag har ju knappt skrivit en rad om AfS så där är det uppenbart att dom tagit sida för SD och MED.
Citera
2018-05-27, 14:31
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Om man använder det som ett slagord bör man också förklara vad man menar med ordet.

Svenska folket är väl inget slagord? Jag förstår inte vad du menar. Kan ett helt folk bli ett slagord?

Svenska folket finns och dess existens hotas nu i dess grundvalar. Någon tid för dekonstruerande och att dissekera varje aspekt finns inte. Synd att du som skrivit så mycket på FB och borde inse allvaret ska propagera för en exakt definition av något som är ett axiom.

Ett axiom är något som existerar som en självklart sanning utan att behöva en definition. När du säger att klockan är 13:00 kräver vi normalt inget bevis. När vi säger att, titta där är en vacker fågel, behöver vi inte dekonstruera om det verkligen är en fågel.

1+1 = 2 och behöver inte ifrågasättas eller förklaras.

Svenska folket finns och behöver varken exakt definition eller förklaring för att kunna användas inom politiken.
Citera
2018-05-27, 14:50
Medlem
Citat:
Om man använder det som ett slagord bör man också förklara vad man menar med ordet.

Behöver man ju inte alls.Det är bara du och ett fåtal andra suspekta individer som av enkelt insedd anledning hakat upp Er på det.

Den genomsnittlige AfS väljaren har exakt noll procents intresse av den skruvade definitionsdebatten.
Samma gäller till exempel för SD för övrigt.

Påverkan på valresultatet är så nära noll komma noll noll det går.
Samma som det var när SD hakades fast i exakt samma konstruerade diskussion för övrigt.

Det är bara vissa mycket enskilda individer som finner det intressant..och du är under alla omständigheter ingen AfS väljare anno 2018 så vad du egentligen tycker är komplett ointressant i sammanhanget.

Så mycket fattar du väl?
Citera
2018-05-27, 15:00
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Som jag redan påpekat ovan: om AfS var ett judiskt nationalistiskt parti skulle jag fråga hur de definierar judar. Men nu är det inte judar utan svenskar AfS påstår sig företräda. Alltså är frågan om vad de menar med svenskar intressant.

Angående din vid det här laget söndertrasade halmgubbe om nazistdemonstrationen i Göteborg, så var definitionen av judar även där irrelevant. Frågan var om besökarna i synagogan i Göteborg skulle få fira sin viktigaste högtid på året i fred från skränande nazister och stenkastande motdemonstranter. Rimligen anser synagogebesökarna att det själva är judar, men det spelar ingen roll för deras rätt att utöva sin religion i fred.

Därmed hoppas jag att vi slipper älta din halmgubbe vidare. Tråden handlar om AfS och deras politik, inte judarna i Göteborg.

Vad gäller "genetisk svenskhet" så är det ett uttryck som jag aldrig använt, så dina funderingar om det får stå för dig. Min definition av etnicitet skiljer sig dock från rasisternas så tillvida att jag inte anser att det är en medfödd egenskap som är kodad i våra gener.

Vem som tillhör en etnisk grupp avgörs ytterst av individen själv och gruppen. Om du anser dig tillhöra en etnisk grupp och andra medlemmar av gruppen håller med om det tillhör du gruppen.

Detta sagt så hade Herodotos, som införde begreppet etnicitet, fyra faktorer som han menade bidrar till den etniska identiteten:

1. Gemensamt ursprung.
2. Gemensamt språk.
3. Gemensam religion.
4. Gemensamma seder och bruk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group#Definitions_and_conceptual_history

Det tycker jag var en bra analys som står sig väl än idag, även om språk och seder spelar en större roll för etniciteten och ursprung och religion en mindre roll idag jämfört med på Herodotos tid.

Vad gäller rasism så är det inte rasism att påstå att det finns vissa skillnader i allelfrekvenser mellan olika populationer. Däremot är det rasism att påstå att dessa skillnader är avgörande för eller uteslutande bestämmer din etnicitet.

AfS står här inför ett vägval som kommer att avgöra deras chanser att ta sig in i riksdagen. Om de accepterar den inkluderande syn på etniciteten som redan Herodotos stod för är deras möjligheter att locka till sig väljare som inte är rasister större. Om de å andra sidan väljer den rasistiska vägen kommer de att utvecklas till en liten sekt som NMR, och dörren till riksdagen förblir stängd.

Och nej, jag tror inte att det är en klok strategi att vara luddig och slira på den här punkten, som du och andra i tråden argumenterar för. Det kommer AfS i så fall att få äta upp innan valdagen.

Tänk att lagstiftningen inte alls har sådana problem med definitioner. Vill man göra det enkelt för sig så är svenskar de som aldrig kan utsättas för hmf.
Citera
2018-05-27, 15:06
Medlem
Citat:
Som jag redan påpekat ovan: om AfS var ett judiskt nationalistiskt parti skulle jag fråga hur de definierar judar. Men nu är det inte judar utan svenskar AfS påstår sig företräda. Alltså är frågan om vad de menar med svenskar intressant.

Angående din vid det här laget söndertrasade halmgubbe om nazistdemonstrationen i Göteborg, så var definitionen av judar även där irrelevant. Frågan var om besökarna i synagogan i Göteborg skulle få fira sin viktigaste högtid på året i fred från skränande nazister och stenkastande motdemonstranter. Rimligen anser synagogebesökarna att det själva är judar, men det spelar ingen roll för deras rätt att utöva sin religion i fred.

Därmed hoppas jag att vi slipper älta din halmgubbe vidare. Tråden handlar om AfS och deras politik, inte judarna i Göteborg.

Vad gäller "genetisk svenskhet" så är det ett uttryck som jag aldrig använt, så dina funderingar om det får stå för dig. Min definition av etnicitet skiljer sig dock från rasisternas så tillvida att jag inte anser att det är en medfödd egenskap som är kodad i våra gener.

Vem som tillhör en etnisk grupp avgörs ytterst av individen själv och gruppen. Om du anser dig tillhöra en etnisk grupp och andra medlemmar av gruppen håller med om det tillhör du gruppen.

Detta sagt så hade Herodotos, som införde begreppet etnicitet, fyra faktorer som han menade bidrar till den etniska identiteten:

1. Gemensamt ursprung.
2. Gemensamt språk.
3. Gemensam religion.
4. Gemensamma seder och bruk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group#Definitions_and_conceptual_history

Det tycker jag var en bra analys som står sig väl än idag, även om språk och seder spelar en större roll för etniciteten och ursprung och religion en mindre roll idag jämfört med på Herodotos tid.

Vad gäller rasism så är det inte rasism att påstå att det finns vissa skillnader i allelfrekvenser mellan olika populationer. Däremot är det rasism att påstå att dessa skillnader är avgörande för eller uteslutande bestämmer din etnicitet.

AfS står här inför ett vägval som kommer att avgöra deras chanser att ta sig in i riksdagen. Om de accepterar den inkluderande syn på etniciteten som redan Herodotos stod för är deras möjligheter att locka till sig väljare som inte är rasister större. Om de å andra sidan väljer den rasistiska vägen kommer de att utvecklas till en liten sekt som NMR, och dörren till riksdagen förblir stängd.

Och nej, jag tror inte att det är en klok strategi att vara luddig och slira på den här punkten, som du och andra i tråden argumenterar för. Det kommer AfS i så fall att få äta upp innan valdagen.

Som av sig själv och andra etniska svenskar anses vara etnisk svensk. Du ser - hur svårt var det? En fantastiskt vag, relativ och subjektiv definition som helt enkelt får duga - inte bara för svenskar, utan andra etniciteter. Att det i verkligheten ofta kommer att inkludera utseende, är något du får leva med och som inte skiljer svenskar från andra folkslag.

För i fortsättningen förväntar jag mig att du påtalar RASISMEN även hos de judar eller samer som "påstå(r) att dessa skillnader är avgörande för eller uteslutande bestämmer (s)in etnicitet". Om någon av de där "synagogebesökarna" t ex inkluderar i sin ingrupp baserat på blodsband ("judisk mamma=jude") istället för primärt språk, religiositet eller kultur - så fördömer du dem förhoppningsvis som rassar.

Annars är ju rasisten du, som gör skillnad mellan etniciteters självbestämmanderätt över vilka som tillhör den egna ingruppen, inklusive "ursprung" som ju är koncentriskt med släktskap, blodsband och DNA.

Vad gäller vad som är topic eller inte är, kan ju inget vara mer relevent än hur AfS bör hantera frågor om svenskhet, inklusive svensk etnicitet. Det är detta jag visat genom att hela tiden hålla dig på defensiven och dekonstruera dina halmgubbar om att svensk etnicitet måste definieras för att existera.

Lika lite som de icke-svenskar som kallar en svensk tjej "svennehora" måste ha annat än en intuitiv förståelse för hennes etnicitet - måste hennes försvarare ha det.

Fattar du? Instrumentellt, praktiskt, taktiskt, i verkligheten är svensk etnicitets existens ett etablerad faktum att förhålla sig till politiskt. Inte något abstrakt, teoretiskt, hypotetiskt att klä i akademiska eller juridiska termer för att du ska känna dig nöjd.

Din instinkt är att försvara en luddig ingrupps intressen - vilken jag nu reducerat till det betydligt mer avgränsade "synagogebesökare", genom att avkräva dig specificitet. Jag har fått dig att åtminstone antyda att judar är rätt rasistiska som tänker i termer av blodsband, jag har tvingat dig att backa i anspråk och rentav klandra dem du nyss ville skydda.

Ska AfS vara meningsfulla, är det de som ska ställa till svars ("Varför ifrågasätter du existensen av just etniska svenskar?"), inte som du hamna på defensiven och dekonstruera gruppen och särintresset de propagerar för.

För att tala ett språk AfS förstår: Bara en lågenergi-cuck låter sig hunsas att definiera sönder sin egen identitet. Svensk tillhörighet är INTE komplicerad, utan självklar och skyddsvärd.

Etnisk svensk är den som av sig själv och andra etniska svenskar anses vara etnisk svensk. Svenska folket definierar sig självt, det ska politikerna ge fan i - utan istället tjäna dess intresse.
Senast redigerad av oyto 2018-05-27 kl. 15:11.
Citera
2018-05-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men din jättecuck!! Att du har mage att kritisera Dulnys agerande! Som Dulny gjorde, gör en riktig man - avlägsnar störande av torgmöte. Att inte göra något, hade däremot skämt ut partiet. JAg kan dra paralleller till AfD:s demonstration, som börjar idag 12.00 i Berlin. Där tillåts motdemonstranter använda jättelika högtalare och förstärkaranläggningar, för att dränka AfD:s talare i oljud. Men enligt dig är det väl helt legitimt?

Däremot har du givetvis rätt i att ledartrojkan är bra. Unga, orädda män. Liknar inte Kasselstrand Karl XII, till det yttre?

Haha, fy fan vad lättstötta ni är, och tål ingen kritik. Alla i klubben måste svara på mitt lilla inlägg

Dulny gjorde en skinnhead psykbryt idiotgrej. Vill ni inte ha röster så fortsätt så.
Mötena blir ju givande om det bara dyker upp ryggdunkare, eller hur?

SD har nått 20% just genom att visa lugn mot PKarna.
Citera
2018-05-27, 15:12
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt

SD har nått 20% pga samhällsutvecklingen, trotts att de har ett gäng stollar i båda riksdagen och ute i kommunerna.
Citera
2018-05-27, 15:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Haha, fy fan vad lättstötta ni är, och tål ingen kritik. Alla i klubben måste svara på mitt lilla inlägg

Dulny gjorde en skinnhead psykbryt idiotgrej. Vill ni inte ha röster så fortsätt så.
Mötena blir ju givande om det bara dyker upp ryggdunkare, eller hur?

SD har nått 20% genom att de har(hade) noll konkurrens om motståndet mot världens galnaste samhällsutveckling.
Citera
2018-05-27, 15:51
Medlem
O.Staafs avatar
Bilder ifrån torgmötet i Stockholm samt det som hölls i Uppsala:
https://www.nordfront.se/bildreportage-afs-moten-i-stockholm-och-uppsala.smr
Citera
2018-05-27, 16:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Lika lite som de icke-svenskar som kallar en svensk tjej "svennehora" måste ha annat än en intuitiv förståelse för hennes etnicitet - måste hennes försvarare ha det.

Det är själva poängen. Deras "definition" är 100% baserad på utseende/språk.

Hon kunde tillhöra nästan vilken som helst germansk folkgrupp. Hon kunde ha varit finska/etiska.
Hon kunde rent av vara en adopterad/andra/tredje generation fransyska, spanjorska eller ryska. Det är stora nationerna så att det finns rätt många individer därifrån som ser "typiskt svensk" ut.

Hypotetiskt:
Om dessa fransyskor, spanjorskor och ryskor var adapterade av svenska familjer (familjerna skulle inte få veta att dessa inte var etniska (=genetiska) svenskar) skulle du märka det tror du? Skulle du kalla de för etniska svenskar? De skulle nog vara svenskar enligt din definition?
Etnisk svensk är den som av sig själv och andra etniska svenskar anses vara etnisk svensk. Svenska folket definierar sig självt, det ska politikerna ge fan i - utan istället tjäna dess intresse.
Jag har kanske fel, men jag tror inte att du skulle var ok med dem.

Fattar inte varför somliga av er inte erkänner att ni bara vill ha etniska (95%=genetiska) svenskar
Jag fattar varför AfS/SD väljer juridiskt "smarta" definitioner/politik, men vad är poängen att göra det på ett anonymt (!) internet(!!)forum?

Varför är ni så PK?
Senast redigerad av FlashyBear 2018-05-27 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in