2018-05-26, 23:45
Medlem
På badhuset här i stan brukar det vid något tillfälle vara nån tjej som bryter normen och simmar barbröstat. Själv brukar jag då dyka i bassängen med simglasögon och kika uppåt.
Citera
2018-05-27, 16:13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
En del är det svårt att tycka synd om.

Stackars dig, som har ett halvnaket fruntimer utanför fönstret.
Citera
2018-05-28, 07:42
Medlem
Asshatss avatar
Kan informera dig att lägger man sig som kvinna och solar topless så vet man att någon kommer att glo.
Jag har enorma sillisar och är vältränad och solar ofta topless och vet ju att det är många som glor, men det skiter jag fullständigt i. Det är bara ett par pattar (om än så jävla snygga), titta på du men kanske va lite diskret. Annars, gå över och prata med henne, jag lovar att hon vet om att du tittar
Citera
2018-05-28, 07:45
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Det är ju rent för djävligt att samhället gått bakåt istället för framåt sedan dess. Det var en underbar (eller rättare sagt överbar) tid.

Om människor sprang runt helt nakna så skulle det betyda att samhället har framskridit till en ny hög hitintills inte existerande utvecklingsnivå mao.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-05-28 kl. 07:50.
Citera
2018-05-28, 15:27
Medlem
Vi har sophus bredvid husen, bara när någon släpper kärl-locket hörs rätt väl

Hur pass psykist störd är man när man källsorterar glas 01.00 eller 05.00, har aldrig orkat kolla exakt vad klockan är, men någon gång mitt i jefla natten
Citera
2018-05-28, 16:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
Flyttade till en ny lägenhet för en tre - fyra veckor sedan och vi verkar ha välsignats med en riktig gnällkärring till granne.

Det började för ungefär en vecka sedan när jag stod på balkongen och talade i telefon och rökte en cigg. Plötsligt så hör jag en röst nedanför som gapade något om att någon skulle sluta aska på henne. Då jag hörde två olika röster (och då jag askade i min askkopp) så antog jag att hon tilltalade sitt sällskap och tänkte inte mer på det. Ett par dagar senare skulle jag sätta upp ett insynskydd och då gapar kärringen igen om att jag inte skall aska (jag rökte inte ens vid tillfället) på deras balkong och hävdade att vi slängde ned skräp och spottade(!) ned på hennes balkong. Jag förklarade vänligt att vi inte sysslar med dylika aktiviteter och visade henne askkoppen. För ett par timmar sedan börjades det igen. Den här gången verkar den utlösande faktorn ha varit att det droppade litet vatten från grannen ovanför oss balkong. När jag och sambon var ute och rökte vrålade hon "MEN SLUTA SPOTTA FÖR I HELVETE!!" varpå vi fick förklara att det inte droppade från vår balkong utan de ovanförs. Hennes reaktion på detta var att bli fly förbannad för att vi inte gick upp och klagade på dem. Jag tappade tålamodet och röt åt henne att om hon störde sig på någonting som en annan granne gör så är det hennes sak att klaga, inte vår. Då skulle hon minsann ringa hyresvärden för att vi tydligen "pratar i vårt sovrum mellan 04-05" så att hon hålls vaken, något som är ren bullshit då 1) Vi är inte vakna vid den tiden och 2) vi överlag varken talar eller har sex särskilt högt då vårt rum är vägg-i-vägg med en annan tjej som också bor här. 3) Idioten sitter och lyssnar på hipsterdunk och kedjeröker på balkongen halva nätterna och kan således inte i Helvetet störas ifall jag skulle säga godnatt till min sambo. Vad fan skall jag göra om fanskapet infriar sitt löfte? Skall jag behöva filma allt som händer i lägenheten för att bedyra vår oskuld? Känns sådär att konstant behöva vara föremål för övervakning på min egen balkong.

Tala med hyresvärden på en gång, förklara att granntanten hela trakasserar dig med saker som är helt barocka. Börja gärna föra bok över alla tillfällen hon klagar, då kan du visa att det rör sig mer om någon enstaka gång
bättre att förekomma....
Citera
2018-05-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Inte var det någon på min tid som brydde sig speciellt om folk gick topless på stranden. Folk glodde och kvinnorna gillade det, annars hade dom ju inte gjort det. Det här med att hävda att "det är minsann skönt" håller inte... precis som när tjejer går till plugget i träningsbyxor och visar sin cameltoe.

Det här är en jävla cirkus ärligt talat... kvinnor är medvetna om dom visar pattarna eller fittan och då får man räkna med att män glor. Men istället ska dom ha det på sina premisser och folk får bara glo när dom säger att det är OK, annars blir det ofredande.
Detta stämmer väldigt bra efter min erfarenhet. I början på 80-talet när jag var i puberteten och jämt kåt blev jag otroligt upphetsad och stimulerad av alla topplösa brudar på stränder och till och med i parker. Jag var naiv och oerfaren och reagerade spontant med en lust att visa mitt stånd på samma sätt. Det gick så långt att jag faktiskt blev en blottare. Perverst anses det ju och det är det väl. Men inga onda avsikter med det bara kåt öppen glädje och beundran av snygga tjejer. Gissa vad många tänker om såna som jag (nu)... Visst jag var korkad och spelade spelet på ett avvikande sätt men könsrollerna här är extremt strikta och helt på kvinnliga villkor. (Snygga) brudar "får" blotta sina sexuellt laddade tuttar men inte ens snygga killar "får" blotta sitt stånd helt passivt och utan nån annan avsikt än att bli tittat på.
Citera
2018-05-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardtokill
Kastar du sopor ofta?
Ja nu gör han det. Han har blivit nästan sjukligt renlig av sig helt plötsligt, minsta lilla brödsmula måste till soptunnan DIREKT!

Citat:
Är väl bara gå ut när hon ej ligger där
Ell så bara gå förbi utan att glo

Tänkte detsamma. Hon kan ju inte gärna ligga där 24 timmar om dygnet. Fast det är klart, solen går ju aldrig ner i Norrland på sommaren …
Citera
2018-06-01, 01:06
Medlem
Tycker ni jag kan klaga på ramadangrannar som sitter ute på balkongen 00:00 till 03:00 varje natt och pratar? Högre än normal samtalston. Är verkligen varje natt också sedan ramadan började. Just nu torsdag 01:10 sitter de två stycken i grupp-telefonsamtal med högtalarfunktionen på.
Blir knepigt för jag hör inget om jag har mina fönster stängda - men nu är det 30 grader ute på dagarna så vill gärna ha det öppet på natten för släppa in kylan.

Om jag kan klaga skriver jag en lapp till dem. Be dämpa sig på nätterna när de sitter ute på balkongerna för vissa försöker sova med fönstren öppna (för släppa in kylan).
Citera
2018-06-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Tycker ni jag kan klaga på ramadangrannar som sitter ute på balkongen 00:00 till 03:00 varje natt och pratar? Högre än normal samtalston. Är verkligen varje natt också sedan ramadan började. Just nu torsdag 01:10 sitter de två stycken i grupp-telefonsamtal med högtalarfunktionen på.
Blir knepigt för jag hör inget om jag har mina fönster stängda - men nu är det 30 grader ute på dagarna så vill gärna ha det öppet på natten för släppa in kylan.

Om jag kan klaga skriver jag en lapp till dem. Be dämpa sig på nätterna när de sitter ute på balkongerna för vissa försöker sova med fönstren öppna (för släppa in kylan).
En lapp är väldigt svenskt och jag skriver lappar. Men jag själv lever i min bostad och säger därför bara till om jag tycker något blir för mycket eftersom jag har samma problem med att jag inte får ner inomhustemperatur (med öppna fönster, dock på glänt) först vid midnatt. Höll på att smälla av när jag insåg att det kostar grannarna 2000 om jag ringer störningsjour istället för att själv säga till. Förväntar mig att folk ska kunna säga till mig också om jag stör och skulle aldrig sätta folk ekonomiskt i skiten för att de festar.

Kanske borde man varit hårdare mot grannar och tystare själv. Jag vet inte men tänker att människor måste kunna leva där de bor oavsett om folk inte lever likadant. Ibland är det bra om man inte klagar på folk också och har tålamod med dem.
Citera
2018-06-01, 21:13
Medlem
Min granne är ett psykfall!

Lång historia kort.

Vi köpte hus för 3 år sedan och fick aldrig informationen om att den gamla kåken var K-märkt. Detta har medfört att renoveringen blivit svindyr och går långsamt.
Säljaren sa dock att grannen var fantastisk och visst såg det ut så i början...

Första sommaren var hon väldigt trevlig om än jävligt påträngande. Jag bjöd på kaffe imellanåt för att skapa en god relation men kärringen envisades med att påpeka allt möjligt. Vad och vad inte jag skulle ha i mina rabatter, hur ofta gräset skulle klippas, vilken färg våra fönster skulle ha efter renovering osv osv. Kvinnan är inte frisk!

Hon får utbrott ett par gånger om dagen ute i trädgården och skriker då diverse svordomar som barnen hör glasklart. Hon har hotat mig att förgifta mina jordgubbar som växer i tomt gränsen, pushar för att vi ska göra om vår vackra frodiga trädgård till en stenträdgård och skrikit på min yngste som bara är 1,5 år. Klagar ständigt på vissa buskar där nån enstaka gren växer lite över staketet men har inga problem med andra växter på vår sida som HON vårdar! Hon har även en vana att ropa på mig VARJE gång hon ser mig ute i trädgården. Inland 4-5 gånger per dag!!

Hon har rotat i våra sopor, går tätt tätt o glor rakt in i alla fönster och har tom tittat i brevlådan!

Iaf, nu ikväll skötte jag om blommorna i sovrummet då hon vinkade att jag skulle öppna fönstret. Sagt o gjort. Kärringen häver då ur sig ”era husdjur (fåglarna som bor i vår takkupa) har bajsat på staketet! Ska ni inte lägga om taket snart så jag slipper bajset på min sten?!”
Jag kunde inget annat än att önska en trevlig kväll och stänga fönstret men nu är jag fan mätt på kärringen!!! Ett nytt jävla tak på kåken ska kostar 850’! Penslar vi inte vill lägga nu.

Nu till frågan.
HUR I HELVETE för jag kärringen att sluta?
Citera
2018-06-01, 21:15
Avslutad
Alternativ 1: Cyanid - Till dig eller tanten.
Alternativ 2: Flytta
Alternativ 3: Acceptans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in