2018-05-26, 20:41
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Tror det mest är du som är obekväm, hur du kan känna dig mer bekväm kan jag nog inte svara på tyvärr. Men jag skulle försöka småprata som vanligt, om hon ligger och solar topless på ett sådant ställe som t.ex innergård så tror jag inte hon skulle finna det konstigt eller obehagligt att småprata så som ni brukar.

Låter ju enkelt.
Citera
2018-05-26, 20:43
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Hur hade du reagerat om det var Lennart, 65år, som suttit med kuken i vädret på balkongen? Hade det varit lika lite fel då?

Det är väl väldigt stor skillnad på synliga könsorgan och att vara barbröstad?
Citera
2018-05-26, 20:45
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffemedsvetsen
Trevligt att se. Men vill ju inte visa att man tittar. Och det är väl inte meningen att titta. Men man är inte mer än människa. Sen uppskattar jag det motsatta könet.

Jag känner jag blir lite obekväm med det när jag ska ut och slänga sopor. Normalt brukar jag stanna och hälsa. Men stå där och prata lite och vara social när grannen ligger nästan naken känns lite konstigt. Man vill ju inte heller uppfattas som en känslokall robot.

Hur hanterar man detta?

Man hejar glatt och berömmer henne för snygga pattar! Och tittar lagomt mycke
Citera
2018-05-26, 20:57
Medlem
pillenottens avatar
Klä av dig och lägg dig bredvid - sedan ber du någon av fönstersmygarna fota så du kan lägga upp bilder här för bedömning av FB´s expertpanel
Citera
2018-05-26, 21:23
Medlem
Haha, känner du dig ofredad? Alltså, saken är som denna, att om du glor så är det ditt fel och det blir en me-too av det hela. Så, kvinnan gör inget fel här, utan det är du som man som gör fel i att glo, det är iallafall så samhället vill ha det. Hon kan likväl gå och fläka upp fittan, det är ändå ditt fel.
Citera
2018-05-26, 21:24
Medlem
Freshsprings avatar
Inte okej, du måste visa att det hon gör är fel. Ring polisen och sätt dit henne så att hon får betala skadestånd
Citera
2018-05-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshspring
Inte okej, du måste visa att det hon gör är fel. Ring polisen och sätt dit henne så att hon får betala skadestånd

Inte var det någon på min tid som brydde sig speciellt om folk gick topless på stranden. Folk glodde och kvinnorna gillade det, annars hade dom ju inte gjort det. Det här med att hävda att "det är minsann skönt" håller inte... precis som när tjejer går till plugget i träningsbyxor och visar sin cameltoe.

Det här är en jävla cirkus ärligt talat... kvinnor är medvetna om dom visar pattarna eller fittan och då får man räkna med att män glor. Men istället ska dom ha det på sina premisser och folk får bara glo när dom säger att det är OK, annars blir det ofredande.
Citera
2018-05-26, 21:38
Medlem
Freshsprings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Inte var det någon på min tid som brydde sig speciellt om folk gick topless på stranden. Folk glodde och kvinnorna gillade det, annars hade dom ju inte gjort det. Det här med att hävda att "det är minsann skönt" håller inte... precis som när tjejer går till plugget i träningsbyxor och visar sin cameltoe.

Det här är en jävla cirkus ärligt talat... kvinnor är medvetna om dom visar pattarna eller fittan och då får man räkna med att män glor. Men istället ska dom ha det på sina premisser och folk får bara glo när dom säger att det är OK, annars blir det ofredande.

Det är nya tider nu, det är dags att vakna hörru. Sömngångare. Det är jämställdheten och sympatins tidevarv, upplever någon det som stötande att någon solar topless så får man respektera det. Jag kan komma på massor av anledningar till att en person får negativa känslor av att behöva uppleva detta. Den första anledningen som kommer upp här i huvudet är att någon kanske uppfattar det som väldigt påtryckande och nedvärderande att bli exponerad för det som oftast symboliserar kvinnokönet, det är väldigt exkluderande och dessutom ganska inskränkt.

Hur skulle du kännt om jag gick barbröstad med hår på bröstet?
Citera
2018-05-26, 21:41
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Trevligt att se. Men vill ju inte visa att man tittar. Och det är väl inte meningen att titta. Men man är inte mer än människa. Sen uppskattar jag det motsatta könet.

Jag känner jag blir lite obekväm med det när jag ska ut och slänga sopor. Normalt brukar jag stanna och hälsa. Men stå där och prata lite och vara social när grannen ligger nästan naken känns lite konstigt. Man vill ju inte heller uppfattas som en känslokall robot.

Hur hanterar man detta?

Det lustiga här är att alla i tråden utgår från att grannen är 20 år och har D-kupa.

Ledsen om jag förstör för er andra, men jag tänker fråga TS följande:

Hur gammal är grannen?
Citera
2018-05-26, 21:45
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Vi som var med redan i början av 80talet har träning i att hålla blicken i ögonhöjd och inte på "ögonen".
Det är ju rent för djävligt att samhället gått bakåt istället för framåt sedan dess. Det var en underbar (eller rättare sagt överbar) tid.
Citera
2018-05-26, 22:11
Bannlyst
Du skulle kunna fråga: Är det OK om jag sätter mig och tittar på dina bröst tills jag är nöjd? Det är inget personligt och inte konstigare än att jag beundrar någons nyvaxade Porsche 911. Om hon svarar "visst" blir det plötsligt inte lika intressant.
Citera
2018-05-26, 23:27
Medlem
Citat:

Hur hanterar man detta?
Kastar du sopor ofta?
Är väl bara gå ut när hon ej ligger där
Ell så bara gå förbi utan att glo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här