2018-06-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Alternativ 1: Cyanid - Till dig eller tanten.
Alternativ 2: Flytta
Alternativ 3: Acceptans

Vägrar flytta, detta är mitt drömhus och hem, har försökt med acceptans men nu börjar tålamodet tryta. Cyanid, syns det i blodet?
Citera
2018-06-01, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grin0lle
Vägrar flytta, detta är mitt drömhus och hem, har försökt med acceptans men nu börjar tålamodet tryta. Cyanid, syns det i blodet?

Vi ska nog låta cyanid vara det kodnamnet för "operation X", det finns säkerligen de som kan råda dig i andra forumdelar.

Som alternativ 4 kan jag nämna att en fågellist till takpannorna kostar typ en hundring.
Citera
2018-06-01, 21:24
Medlem
blodigdiarres avatar
Lagliga metoder kan du med säkerhet utesluta. Kan vara att hon kör den metoden för att få er att flytta, eller så är hon bara sjuk.
Läste för ett tag sen här på Flashback om någon som satte P för någon tokig granne med att skriva obsceniteter med lösningsmedel i gräsmattan. Kräver måhända envishet och kreativitet för att hindra upptäckt, men när gula gräsbokstäver bildar bokstäver som säger att hon gör perverterade sextjänster till grannskapets karlar för billig peng så lär hon tröttna på att jävlas. Hon kan ju inte gärna måla över som med klotter. Och den metoden visar också att någon har ett stort och genomtänkt och hotfullt agg mot henne.
Citera
2018-06-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vi ska nog låta cyanid vara det kodnamnet för "operation X", det finns säkerligen de som kan råda dig i andra forumdelar.

Som alternativ 4 kan jag nämna att en fågellist till takpannorna kostar typ en hundring.

För att ena lägga fågellist bör där finnas ett bra tak. Varje spenderad krona är onödig när allt ska läggas om, men jag förstår din tanke. Tack.
Citera
2018-06-01, 21:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Få henne att flytta?
Citera
2018-06-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Lagliga metoder kan du med säkerhet utesluta. Kan vara att hon kör den metoden för att få er att flytta, eller så är hon bara sjuk.
Läste för ett tag sen här på Flashback om någon som satte P för någon tokig granne med att skriva obsceniteter med lösningsmedel i gräsmattan. Kräver måhända envishet och kreativitet för att hindra upptäckt, men när gula gräsbokstäver bildar bokstäver som säger att hon gör perverterade sextjänster till grannskapets karlar för billig peng så lär hon tröttna på att jävlas. Hon kan ju inte gärna måla över som med klotter. Och den metoden visar också att någon har ett stort och genomtänkt och hotfullt agg mot henne.

Haha uppfinningsrikt! Nu saknar kärringen både gräsmatta och andra grannar då vi bor på landet. Dom andra bor kanske 100 meter ner på gatan. Hon ser säkert gärna att vi flyttar, jag hoppas mer på att hon dör inom snar framtid. Hur gammal kan man bli idag tro?
Andra förslag mottages gärna. ^^,
Citera
2018-06-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Få henne att flytta?

Hur då? Hon har lovat att flytta när hon dör.
Citera
2018-06-01, 21:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hur då? Hon har lovat att flytta när hon dör.

Be idiotjävlen dra åt helvete varje gång hon aggar! Säg åt henne att lägga ner. Filma henne gärna med mobilen när hon beter sig som babian. Att föra polisanmälningar är väl tämligen meningslöst dock.
Citera
2018-06-01, 21:44
Medlem
snivlems avatar
ta med dig ombyte av kläder i en väska. lämna stället så att hon ser dig gå.

byt klädsel innan du går tillbaks....förslagsvis munktröja med huvan uppe keps och stora svarta solglasögon och andra byxor... skicka tanta till sjukhus. gå sen en ombytes promenad till och sen hem igen =)

hon kommer vara jättefrom ett bra tag efter detta
Citera
2018-06-01, 21:48
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Haha uppfinningsrikt! Nu saknar kärringen både gräsmatta och andra grannar då vi bor på landet. Dom andra bor kanske 100 meter ner på gatan. Hon ser säkert gärna att vi flyttar, jag hoppas mer på att hon dör inom snar framtid. Hur gammal kan man bli idag tro?
Andra förslag mottages gärna. ^^,
Åhfyfan, jag hade en sån granne. Hon var 65 när jag flyttade dit och i samma veva fick hon värsta hjärtinfarkten. I tio år hade jag henne som granne. Häromdan såg jag att hon lever och bor kvar där, hon är alltså 80 drygt nu.
Säg till henne att du sett en massa bilar och skumma personer som gått nära hennes hus och letat och rotat och att de antagligen gömt knark i närheten. Säg att personerna gapat på varandra och skrikit att "DU SKA DÖR DIN JÄVEL OM DU INTE LETAR FRAM MITT KNARK! DET SKA FRAM ÄVEN OM JAG SKA RIVA DEN HÄR KÄRRINGJÄVELNS HUS!" Du tyckte dig också se att någon höll ett hagelgevär.
Om du känner några som kan iscensätta en sån situation mitt i natten så är det ju ännu bättre.
Citera
2018-06-01, 21:50
Medlem
Ulvinnans avatar
Det bästa är nog att bemöta henne med samma stil...för vem har sagt att hon har patent på att vara jävlig..be henne att fixa nya buskar som matchar era...säg att era barn är livrädda för främmande vuxna som snokar runt så om hon kunde hålla sig lite på avståndd..be henne sättaa upp lmpor i sin träddgård så inte fladddermössen som bor någonstans under hennes tak flyger vilse och hamnaar på eran tomtgräns oh för alldel får hon ju inte glömma att måla om sitt hus så det matchar era gardiner..detta borde få henne att hålla käften till slut..på henne bara..ge henne vadd hon ger er..
Citera
2018-06-01, 22:03
Medlem
SektenAnderssons avatar
Det är väl bara att säga till henne på skarpen. Vare sig man vill eller inte kan det vara nödvändigt att bli ovän med folk i sånna här sammanhang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in