2019-01-01, 04:51
Medlem
Aberidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Hade det på känn att det var somaliska ungar, de håller nämligen aldrig käften. Den svenska morsan då, kanske snacka lite med henne först?
Vi snackade med henne för ett tag sen och hon vissade knappt något intresse. Igår kväll så började ungarna grina 3 på natten och stod och stampa och hoppadd i golvet med all kraft de hade. Föräldrarna verkade inte göra något eftersom det pågick i en hel timme.
Jag vill kontakta störningsjouren men tippar på att dom hinner sluta innan jouren hunnit komma hit.
Inte nog med det, samtidigt som jag skriver detta så springer fanskapet i trapphuset, smäller igen sin dörr med all kraft de har, stampar allt de kan i trapphuset. Dom måste ju ha nån mental störning.
Citera
2019-01-03, 04:39
Medlem
mina grannar är muslimer som skiter i allting, lever på bidrag och lyssnar på arab piss musik, tycket de borde flytta till rinkeby istället för mitt fina söderort
Citera
2019-01-07, 20:03
Medlem
Mojoyoyos avatar
Har ett par riktiga soc-fall till grannar, den rullatorburna mustaschprydda tanten stampar i golvet och skriker svinhögt med en hemskt skrovlig och ilsken röst på den kuvade, förmodligen psykotiska gubben hon bor med (hört honom gå runt och tjata om Jesus i korridoren för sig självt osv) 24/7. Hon är som en radio som ylar non-stop med sin whiskeyröst och de kan hålla på till klockan ett på natten på vardagar trots arga lappar och så vidare. Vad göra? Fy fa-an vad jag börjar tröttna.
Citera
2019-01-11, 18:49
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoyoyo
Har ett par riktiga soc-fall till grannar, den rullatorburna mustaschprydda tanten stampar i golvet och skriker svinhögt med en hemskt skrovlig och ilsken röst på den kuvade, förmodligen psykotiska gubben hon bor med (hört honom gå runt och tjata om Jesus i korridoren för sig självt osv) 24/7. Hon är som en radio som ylar non-stop med sin whiskeyröst och de kan hålla på till klockan ett på natten på vardagar trots arga lappar och så vidare. Vad göra? Fy fa-an vad jag börjar tröttna.

Det där låter som riktig mardröm. Låter som de hör hemma på ett vårdhem. Tyvärr finns det ont om platser, så "vi vanliga" får stå ut med lite galenskap. Inte lustigt att folk mår sämre i det här landet, folk som inte får sova eller aldrig får lugn och ro mår ju så klart inte bra.
Citera
2019-01-12, 22:49
Medlem
Timpsiiis avatar
Har grannar under mig som var och varannan helg har kompisar över. De skriker, vrålar, dricker långt in på natten och de vet om att det hörs genom väggarna då huset är av det äldre slaget. Under åren har jag sagt åt dem säkert 50-tal gånger men det verkar inte vara någon som bryr sig. Har tagit upp det med styrelsen, men alkis som han är sitter i styrelsen och gör inget åt det eller behärskar sig.

Vart vänder jag mig nu? Det är en BRF. Jag vägrar gå ner och säga ifrån varje gång när jag har gjort det så sjukt många gånger redan. Om en person som är 35+ fortfarande beter sig som en tonåring och inte förstår att han stör resten av huset borde ju något kunna göras. Kan man ringa hyresnämnden när det gäller BRF?
Citera
2019-01-12, 22:58
Bannlyst
Fan va jag tycker synd om er! Om ni har möjligheten flytta då i radhus som kikki eller ut på landet som jag.
Citera
2019-01-13, 08:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Har grannar under mig som var och varannan helg har kompisar över. De skriker, vrålar, dricker långt in på natten och de vet om att det hörs genom väggarna då huset är av det äldre slaget. Under åren har jag sagt åt dem säkert 50-tal gånger men det verkar inte vara någon som bryr sig. Har tagit upp det med styrelsen, men alkis som han är sitter i styrelsen och gör inget åt det eller behärskar sig.

Vart vänder jag mig nu? Det är en BRF. Jag vägrar gå ner och säga ifrån varje gång när jag har gjort det så sjukt många gånger redan. Om en person som är 35+ fortfarande beter sig som en tonåring och inte förstår att han stör resten av huset borde ju något kunna göras. Kan man ringa hyresnämnden när det gäller BRF?
En ensam medlem som klagar, kan enkelt viftas bort som en överkänslig gnällspik.

Har du hört med dina grannar, det är säkert fler som störs?
Det bästa sättet att plock ner ordföranden ifrån sina höga hästar, är att samla ihop alla drabbade och konfrontera ordföranden i grupp.
Citera
2019-01-13, 09:51
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Idiot.

Är antagligen både mer begåvad, smartare och snyggare än dig din lilla horunge.

Personer som skriver om andra, på det sättet du gjord, är helt jävla meningslöst och totalt onödigt. Där kan vi snacka om FEL I HUVUDET.

Det är inte så jävla lätt att förklara förstår du. Sånt där blir jag mest less av att se.

Vad har man att vinna på det?
Är du tuff nu? Snoringe.

Har jävligt svårt att tro du skulle vara lika dryg i samma rum.

Tror du att någon psykiskt störd, kan formulera och ens stava i närheten av mig?

Att man är opedagogisk eller uppvarvad ibland när man skriver tror inte jag har någon diagnos. Utöver otålig.

Ja det är fett skevt allting.
Den biten har jag dock jävligt svårt att påverka.

Inte helt jävla lätt att försöka förklara,
någonting man:
1. aldrig hört talas om innan
2. inte vet mer än "ungefär" vad man gör
3. något jag själv försöker greppa
4. mycket mer

Varför skulle jag skriva om det här och fråga om det vore något helt normalt och vanligt?

Då hade jag väl för fan Googlat skiten!

Men du kanske tycker det är helt normalt att rutorna till mitt vardagsrum "skallrade" över normalt TV-ljud trots knappt någon blåst alls.

Det är bara vibrationer som kan åstadkomma det. Men ingen musik på.
Som en hel del annat är det inspelat på min field recorder.

Skickade även så sent som i natt ett 20 min långt klipp. Där jag sitter vid datorn och lyssnar på musik. Tre gånger går strömmen på 16 min. PRECIS i de två låtar jag vet dessa idioter avskyr.

Strömmen går inte 3 gånger på 15 min med en ny iMac, ett nytt UAD-interface och två Yahama monitorer. UTAN YTTRE PÅVERKAN.

Din puls går inte från 80-132 på 5 mlnuter utan yttre påverkan heller.

Möjligen 30 för stress eller något skit.
Men aldrig i helvete min puls gått upp så snabbt innan.

För övrigt skrev jag ett långt svar till han innan dig, som åtminstone visade hyfs trots möjligen lite svajigt inlägg av mig.
Telefonen dog sen orkade jag inte skriva samma igen.

Det står dock en hel del som inte går att förklara på annat sätt. I det sista.

Allt bottnar till 100% på av enstöringen ovanför mig och sprutludret under mig, som inte har hjärna, hjärta eller förnuft att PRATA MED MIG.
Man gömmer sig och kör nåt jävla spel.

Ett år har de jävla asen hållt på men vågar inte ens säga Halv Åtta. Hos mig.

Patetiska fega svennar.
Outbildade och störda.

Så. Punkt.

Du skriver osammanhängande och obegripligt. Du hoppar över flera tankeled. Att du stör dig på dina grannar och en massa annat är tydligt men vad vill du ha sagt egentligen?
Citera
2019-01-18, 00:27
Medlem
Mitch-Moons avatar
Jag vill berätta om en granne som bodde i lägenheten ovanför min. Jag tog honom honom för en jävla tjackpundare först, men eftersom han höll på i flera år så förstod jag att han är ett mentalsjukt jävla psykopatmissfoster.
Han möblerade om på nätterna och slängde tunga saker i golvet flera gånger i veckan. Han hade som vana att alltid slänga igen ytterdörren med full kraft så att det dånade i hela trapphuset, naturligtvis oavsett tidpunkt på dygnet.

Då huset är totalt jävla skräp och mycket lyhört blev det hela naturligtvis till psykisk tortyr och psykisk misshandel.
Det jävla psykmissfostret dunkade även ner sitt tunga toalock så det tjongade som fan, han och hans efterblivna jävla drägg till vänner riggade oxå upp en mikrofon vid toan som dom kopplade till en högtalare som dom la med elementen nedåt på sitt vardagsrumsgolv som är ovanför mitt dito, så att jag tydligt skulle torteras när dom pissade.

Det psyknazistiska vedervärdiga packet sprang även runt på gångvägen utanför och lyste in i min lägenhet med laserpekare.

Jag tog kontakt med den totalt inkompetenta hyresvärden, Armada fastighets, men ingenting hände.
Det mentalsjuka satans drägget flyttade så småningom, själv fick jag stresskador och psykiska besvär.

Flytta aldrig till Åkersberga och Armada fastigheter om du vill leva ett normalt liv.
Alla inblandade i den här psyktortyren och misshandeln borde få spendera lång tid hos kriminalvården.
Senast redigerad av Mitch-Moon 2019-01-18 kl. 01:07.
Citera
2019-01-20, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii

Jag tycker du ska vända dig till styrelsen och begära att de ska agera och utreda störningar. I frågan om störningar har en styrelse plikt enligt lagen att utreda påstådda störningar och eventuellt vidta åtgärder. Även om många styrelser viftar bort frågan på grund av att det antagligen är obekvämt. Stå på dig och kräv åtgärder. En styrelse som inte agerar kan bli skadeståndsskyldig. Du skulle också kunna gå vidare till bostadsrättsnämnden om styrelsen inte agerar. Hjälp finns, att prata med grannarna igen eftersom du redan har gjort det 50 gånger är antagligen meningslöst utan det ska antagligen sättas "hårt mot hårt" nu där styrelsen måste agera. Du har rätt att bo ostört i ditt boende bortsett från det som boende skäligen bör tåla men där pratar vi om vardagliga ljud, t ex spola vatten, dammsugning och liknande. Lycka till.
Citera
2019-01-28, 23:19
Medlem
Psykiskt sjuk granne arga lappar.

Har en psykiskt sjuk granne som hör ljud utan att det finns ljud.
Han lämnar arga lappar hos alla grannar ofta, nu undrar jag om vi kan sätta upp nått på dörren som gör det olagligt för han att lämna arga lappar i våra brevinkast.
Vi som bor runt han är väldigt tysta av oss, inga av oss festar, spelar musik eller har några barn/husdjur. Så finns inget att klaga på.
Vi grannar blir väldigt stressade av att aldrig veta när en arg lapp kommer genom brevlådan och grannen hotar med lagen flertalet gånger.
Vi har pratat med hyresvärden och tydligen är grannen känd sen förut för just detta.
Så, finns det nån lagtext eller dyl man kan sätta på sin lägenhetsytterdörr som gör det olagligt för han?
Citera
2019-01-28, 23:33
Avstängd
Lacerdas avatar
Slå ner idiotjäveln. Eller betala igen med samma mynt. Lägg lappar i hans brevinkast med ett meddelande i stil "Kan du vänligen sluta onanera i fönstret"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in