2018-05-30, 19:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Tack, efter nästan 5000 inlägg så kommer namnet fram...Jävla tjatande om SD hela tiden i tråden

Vi hittade rätt på honom i början av tråden redan, innan kroppen hade hittats.
Citera
2018-05-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ja, om inte förr!?

Knappast troligt, han är anhållen i avvaktan på fredagens beslut.

Jag tror han blir häktad då.
Citera
2018-05-30, 19:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo precis, de bor ju alla så nära varandra så det var därför jag undrade om det är möjligt att se via mobilrörelser om den ene gått hem till den andre osv.

Vet inte om det går att se så exakt. Låt säga att han skulle varit hemma hos HD och gått igenom planering för den tänkta resan.
Citera
2018-05-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det är faktiskt kul om man behöver en ursäkt att ta sig ut i naturen och eftersom det involverar telefonen kan man till och med få med sig nån av ungarna.
Testa ska du se. Man behöver inte bry sig om att logga och sånt. Bara kolla kartan och leta efter burken; lös gåtan för att koordinaterna eller liknande.

————————-

Gällande dom nya vännerna finns det två som hon träffade precis innan hennes försvinnande. Kan ju ha fått en sotis GM att gå igång också.

Har de två nya vännerna förekommit i tråden?
Citera
2018-05-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Klart de har någon form av bevis....

Ja annars kan de väl inte anhålla någon men vad krävs för bevis för att häkta
De måste ju ha något från hans bil tex
Citera
2018-05-30, 20:04
Medlem
[quote=DreamTwister|64195565]
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Som nära anhörig behöver hon inte svara på frågor under förhöret och kan inte heller tvingas att vittna i en rättegång. Så graden av medverkan i utredningen är helt upp till HD.

Fast om hon själv skulle delges någon typ av delaktighet i brottet,så kommer väl saken i ett annat läge?
Ok,hon har säkert fått en del förhållningsorder av SD,och de har ju haft tid under deras gemensamma resa att kunna samköra sina berättelser.Spelar kanske ingen roll,men i princip kan hon göra som andra kriminella,svara goddag yxskaft eller liknande.
Citera
2018-05-30, 20:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Fast om hon själv skulle delges någon typ av delaktighet i brottet,så kommer väl saken i ett annat läge?
Ok,hon har säkert fått en del förhållningsorder av SD,och de har ju haft tid under deras gemensamma resa att kunna samköra sina berättelser.Spelar kanske ingen roll,men i princip kan hon göra som andra kriminella,svara goddag yxskaft eller liknande.
Självklart blir det annorlunda om hon skulle delges misstanke men än så länge har dom inte lyckats kravla sig över skälig misstanke avseende hennes man och som läget ser ut nu kan hon välja att inte medverka i ev. rättegång.
Citera
2018-05-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukdocka
Visade sig att jag har arbetat med SD. Har dock inget minne av han men han fick tydligen sparken från min dåvarande arbetsplats.

Det svämmar över av rykten ta det för vad det är.

Vad f-n, skitsnack så vitt jag vet. Vet att han jobbat på:

Oxygen och var omtyckt.
Apoteket AB och var omtyckt och känd som idéspruta

Därefter är det olika jobb som mättekniker eller något sådant och jag har aldrig hört något om att han skulle fått sparken trots att jag känner ett antal som umgåtts och umgås med honom. JG som ni nämner känns som någon jag skulle våga lämna mina barn med.

Att man skulle se på hans ögon (SD) att han är psykopat som jag uppfattar det att flera har skrivit är bara skitsnack. Jag har pratat med flera som känner honom mycket bättre än vad jag gör de senaste dagarna och alla är helt chockade. Utan anser att det är en social, flirtig typ som inte har något ont i sig. F-n vad fel det kan visa sig att vi har även om jag hoppas att något annat kommer ut av detta.

Dykbloggen är bara jargong, det var hur mycket sjukt snack som helst bland de människorna. ML och hela ML:s familj ingick i kretsen och de är högst normala människor skulle jag säga men i den här samlingen gick det till så här. Kan även hitta en kirurg och en halvkändis till polis (GW-kompis) bland de som verkar ha hängt på forumet så framtiden blir tuff om ni läser in för mycket i det tugget. Håll i organen om ni blir opererade och plånboken om ni träffar polisen.
Citera
2018-05-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukdocka
Nej jag vet inte vad som låg till grund för avskedandet men att han fick sparken verkar stå klart.

Av dom som kommer ihåg han från arbetsplatsen beskrivs han som lite utav en ”tönt” och ”udda”. Kunde fälla konstiga kommentarer om sex. Inte vanligt knulla utan ganska grova saker.

Ännu en gång så påstår jag inte att detta är sanningen, jag kommer som sagt inte ihåg han, utan bara vad jag har fått berättat för mig.

Vilket jobb handlar det om?
Citera
2018-05-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla

Oxygen och var omtyckt.

Därefter är det olika jobb som mättekniker eller något sådant och jag har aldrig hört något om att han skulle fått sparken trots att jag känner ett antal som umgåtts och umgås med honom. JG som ni nämner känns som någon jag skulle våga lämna mina barn med.

Att man skulle se på hans ögon (SD) att han är psykopat som jag uppfattar det att flera har skrivit är bara skitsnack. Jag har pratat med flera som känner honom mycket bättre än vad jag gör de senaste dagarna och alla är helt chockade. Utan anser att det är en social, flirtig typ som inte har något ont i sig. F-n vad fel det kan visa sig att vi har även om jag hoppas att något annat kommer ut av detta.

Dykbloggen är bara jargong, det var hur mycket sjukt snack som helst bland de människorna. ML och hela ML:s familj ingick i kretsen och de är högst normala människor skulle jag säga men i den här samlingen gick det till så här. Kan även hitta en kirurg och en halvkändis till polis (GW-kompis) bland de som verkar ha hängt på forumet så framtiden blir tuff om ni läser in för mycket i det tugget. Håll i organen om ni blir opererade och plånboken om ni träffar polisen.

Nu tror (och vet) jag att jargongen bland poliser och kirurger också kan vara ganska grov. Det har länge varit mansdominerade yrken, och sexism har förekommit. Tyvärr är det en och annan mindre erfaren person, såsom unga flickor, som faller för smickret och verkligen tror att det finns ett intresse bakom. Vilket kan utnyttjas av vissa personligheter.
Citera
2018-05-30, 20:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja annars kan de väl inte anhålla någon men vad krävs för bevis för att häkta
De måste ju ha något från hans bil tex

Ja de har säkerligen bra på fötterna!
Citera
2018-05-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla

Oxygen och var omtyckt.

Men ändå pekar rätt många olika detaljer på att SD har något med hennes död att göra. Trevlig? Knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in