2018-05-30, 17:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Okej! Då bor alltså HD ännu närmare LW, hörde att det är samma länga t.om

Nej, mitt emot. Om radhusetområdet är byggt som en kvadrat med ett innerområde där de antagligt har varsin trädgårdsyta så skulle de kunna sitta på varsin uteplats och titta på varandra. Samma radhusområde men inte samma länga.
Citera
2018-05-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Här är en bild som visar var dom bor

http://forumbilder.se/H6T3M/hjarsta

Tack så mycket!
Jag hade inte koll på att även UW bor i samma område,
och inte så långt ifrån SD, utmärkt bild!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-05-30 kl. 17:35.
Citera
2018-05-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Taxiföraren Dusanka Petren mördades 1991 på ett sätt som till det yttre skulle kunna se ut som ett rånmord. Hennes man/exman med vilken skilsmässan var slitig på grund av att de gemensamt drivit taxirörelse. Det var främst ekonomiska motiv. Dock fann de ju via hans telefon att han hade befunnit sig i ganska nära anslutning till platsen fastän hans roll var anstiftare. Så jo, det går nog iefterhand att se om någon varit i hyfsad närhet. Men hur exakt nära vet jag inte. HD bodde ju väldigt nära BO. SD bodde väl inte heller längre bort än knappt någon minut i promenadavstånd så dessa kanske från början ändå finns inom samma masts räckvidd.

Jo precis, de bor ju alla så nära varandra så det var därför jag undrade om det är möjligt att se via mobilrörelser om den ene gått hem till den andre osv.
Citera
2018-05-30, 17:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, mitt emot. Om radhusetområdet är byggt som en kvadrat med ett innerområde där de antagligt har varsin trädgårdsyta så skulle de kunna sitta på varsin uteplats och titta på varandra. Samma radhusområde men inte samma länga.

Menade att HD bor närmare LW än SD
Citera
2018-05-30, 17:35
Medlem
Reggade konto nyligen men har följt och läst varenda inlägg, men valt att hålla mig till att endast läsa och följa tråden. Nu börjar ju allt komma fram mer eller mindre så denna info är kanske inte ens väsentlig. Vet att LW hade umgänge (mer än som vänner) den sista tiden med en viss person med geocachingnick beholderx, initialerJH hade även planerat att dela tält och resa tillsammans till Norge på det event som pågick där under den veckan LW var försvunnen och senare hittad. Är hyfsat säker på att ivarjefall SD hade sina aningar om det..
Citera
2018-05-30, 17:36
Medlem
Kan vi slå fast redan nu att HD är helt utan skuld till detta SD verkar ha agerat helt ensam eftersom det bara är han som är gripen ?!
Citera
2018-05-30, 17:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Kan vi slå fast redan nu att HD är helt utan skuld till detta SD verkar ha agerat helt ensam eftersom det bara är han som är gripen ?!

Det tror jag med!
Citera
2018-05-30, 17:38
Medlem
canoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL

Nej! Örebro Polisen gör inte sitt jobb! HD hade motiv.
Citera
2018-05-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant, tack. Det händer även att personer har en kombination av dessa drag/ personlighetsstörningar.

De flesta psykopater har även starka narcissistiska drag. Dom störningar följs ofta åt.
Citera
2018-05-30, 17:40
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Här är en bild som visar var dom bor

http://forumbilder.se/H6T3M/hjarsta

Tack, det var den jag syftade på!
Citera
2018-05-30, 17:48
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groddpotatis
Reggade konto nyligen men har följt och läst varenda inlägg, men valt att hålla mig till att endast läsa och följa tråden. Nu börjar ju allt komma fram mer eller mindre så denna info är kanske inte ens väsentlig. Vet att LW hade umgänge (mer än som vänner) den sista tiden med en viss person med geocachingnick beholderx, initialerJH hade även planerat att dela tält och resa tillsammans till Norge på det event som pågick där under den veckan LW var försvunnen och senare hittad. Är hyfsat säker på att ivarjefall SD hade sina aningar om det..

Är det någon som figurerat i tråden förut? Det blir lätt förvirring med olika initialer och nick. Kan du skriva med asterisker?
Citera
2018-05-30, 17:49
Medlem
WalterSchmidts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Titta på inlägget och bilden på geocachsidan för Örebro på Facebook.
Har de stängt (FB)gruppen för utomstående? Jag kan ej se några bilder på sidan. Om jag nu är på rätt FB-sida???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in