2018-05-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem fick en skadad arm? Var det någon annan eller han själv? Han kan ju t.ex. ha slagit handen i väggen eller något liknande?
Om han har blivit så arg att han skadat armen på någon annan så borde den personen ha polisanmält.

Vet vi med säkerhet att SD inte blivit anmäld tidigare?
Citera
2018-05-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Måste flika in mer om det här med alla spekulationer kring relationerna till sina barn. LW hade tonårsbarn med allt vad det innebär (ok 12 är på gränsen men ni förstår ändå), samt ensamstående. Det är riktigt jobbiga åldrar, både för barn och föräldrar. Barn som börjar frigöra sig, massa hormoner och även testar gränser.
När män är ensamstående så hyllas de i regel, och allt de gör synligt med barnen blir "åh-faktor" - kvinnliga ensamstående blir synade under lupp. Går hon ensam på stan så undras det direkt om hon lämnat barnen hemma, är hon på krogen så tänker hon bara på sig själv och oftast är det hon som slutar bli hembjuden på parmiddagarna som förr/gamla s k vänner tar oftast mannens parti.
Står hon och pratar med en man så spekuleras det genast om hon har något ihop med denne, om hon är intresserad och ska försöka stjäla honom från hans ev kvinna osv osv

Inte ovanligt att barn utnyttjar situationen som skilsmässobarn, omedvetet oftast skulle jag påstå, och ställer föräldrar mot varandra, då menar jag att när barnet är hos sin pappa t ex och blir missnöjd över något så säger den "det får jag för mamma" och tvärtom. Om ena föräldern har en ny partner så kan i vissa fall barn vilja bo mer hos dem för att det ger mer fördelar, känns mer tryggt/familjeaktigt eller så kan det vara tvärtom ifall de inte gillar den nya partnern.
Det behöver alltså inte alls förefalla några konstigheter om barn vill bo hos den ena föräldern permanent eller oftare, om uppgifterna stämmer att NW har ringt Soc och anmält sin mamma så kan man givetvis fundera varför men det kan lika gärna vara att mamma satt gränser som inte pappa gjort, det kan givetvis också bero på att NW kände sig sviken ifall han upplevde att LW inte brydde sig, ett rop på hjälp - kanske framförallt isf till sin mamma om att "förbättra sig" snarare än att han vill straffa henne. Konsekvenserna av att anmäla kan ju bli att hon förlorar vårdnaden , och det vill nog inget barn innerst inne.

Jag utesluter inte alls att ni som påtalar oegentligheter i hemmet har rätt, el åtminstone inte helt fel - men jag vet som sagt att rykten jäkligt snabbt blir sanningar, speciellt om det handlar om en kvinna, snygg, som dessutom är aktiv, har massa energi, är social, "har massa karlar efter sig" osv osv Oj oj en sådan kvinna måste vara stark mot samhällets kriterier..

hon är förstås inte "felfri" vad det nu innebär eg..men finns inget som rättfärdigar ett mord från dessa omständigheter.

Klokt inlägg och jag instämmer!

Jag tror personligen inte att LWs barn har något med detta att göra. Det har jag sagt från början. Däremot kan ju uppgifterna om strulig relation till åtminstone ett av barnen ge ledtrådar till hur LWs övriga liv såg ut.
Citera
2018-05-30, 09:11
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem fick en skadad arm? Var det någon annan eller han själv? Han kan ju t.ex. ha slagit handen i väggen eller något liknande?
Om han har blivit så arg att han skadat armen på någon annan så borde den personen ha polisanmält.

Sin egen arm...
Citera
2018-05-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Sin egen arm...

Aha, då förstår jag! Tack!
Citera
2018-05-30, 09:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

Jag tror personligen inte att LWs barn har något med detta att göra. Det har jag sagt från början. Däremot kan ju uppgifterna om strulig relation till åtminstone ett av barnen ge ledtrådar till hur LWs övriga liv såg ut.

Det förstår väl alla här inne att barnen inte har något med mordet att göra!!!!
Vidrigt att fortsätta spekulera i det!
Håller mig dig LilyhAmmer
Citera
2018-05-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Sin egen arm...
Den misstänkte har skadat sig egen arm?
Citera
2018-05-30, 09:17
Medlem
Citat:

Kloka ord som jag instämmer på också.
Låt barnen vara ifred.
Citera
2018-05-30, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Tack! Jag har läst det
Jag ville bara förklara att man inte kan gå till polisstation och fråga.
Allt sker via Örebros tingsrätt som har med häktningsframställan etc och göra.

Tack men du behöver inte förklara för mig att man inte kan gå in på polisstationen och
fråga om kön/identitet på personer som sitter anhållna. Det är jag högst medveten om.
Detta med anledning att du länkat mitt inlägg.
Citera
2018-05-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det är inga uppgifter som lämnas ut från polisstationen.
Möjligen har Örebros tingsrätt ett mål nr och vem som sitter anhållen nu.

Tingsrätten har inget målnummer förrän tidigast när åklagaren ansöker om häktning.

Åklagaren har diarienummer för de formella besluten om frihetsberövande.

Åklagare leder och följer polisens arbete i förundersökningen där fallet följs av ett nummer, så att alla vet vilket fall man arbetar med.
Citera
2018-05-30, 09:24
Medlem
zippzons avatar
Radio Örebro gick nu kl 09:00 ut med att den anhållna är
en MAN i 40 år åldern i övrigt ingen ny info !
Citera
2018-05-30, 09:24
Medlem
Citat:
Tack. Säger ryktet varför han fick sparken?

Jag lovar ta allt med nypa salt.

Nej jag vet inte vad som låg till grund för avskedandet men att han fick sparken verkar stå klart.

Av dom som kommer ihåg han från arbetsplatsen beskrivs han som lite utav en ”tönt” och ”udda”. Kunde fälla konstiga kommentarer om sex. Inte vanligt knulla utan ganska grova saker.

Ännu en gång så påstår jag inte att detta är sanningen, jag kommer som sagt inte ihåg han, utan bara vad jag har fått berättat för mig.
Citera
2018-05-30, 09:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Den misstänkte har skadat sig egen arm?
Brutit tummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto