2018-05-30, 07:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Man hade så gärna velat ha MLs syn på de här inläggen, eller hur?

Precis. Gav han sig sen eller har han fortsatt brytt sig om hennes förehavanden med motsatta könet? De är iaf Facebookvänner - det kan ses på hennes vänlista.
Citera
2018-05-30, 07:18
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Precis. Gav han sig sen eller har han fortsatt brytt sig om hennes förehavanden med motsatta könet? De är iaf Facebookvänner - det kan ses på hennes vänlista.

Efter att jag läst Stefans inlägg så har jag ändrat inställning. Jag lutade åt att Lena jagade honom, men han är en sån karl man inte skulle önska som svärson t.ex. Tvi vale. Jag känner så väl igen det där. Kontrollbehov, tjat,tjat,tjat. Avkrävande om svar som knappt finns svar på. Stackars Lena. Det går inte mista sej på vad han är för typ. Inte om man träffat på såna i livet. Usch. Farligt...
Han bör ha betett sej så mot frun också. Det där är sjukt och inget man kan "hålla tillbaka".
Citera
2018-05-30, 07:19
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Även vanligt tonårstjafs kan innebära rätt mycket bråk och ordentligt höjda röster emellanåt, utan att det finns några allvarliga problem. Du får det att låta som om det var riktigt problematiskt.
Att utåt visa upp en annan bild än verkligheten är inte heller speciellt ovanligt.

Jag vill inte dra in barnen i onödan men den äldsta var väl 18 och de två andra över 10. Då är det i min värld inte alls konstigt att de kan lämnas ensamma nattetid med 18-åringen som "barnvakt".

Den första gången jag tillbringade några nätter utan föräldrar (eller andra vuxna) var jag 14. En kompis föräldrar reste bort några dagar och jag bodde hos hen som var i samma ålder.

Barnen är 16, 14.5 och 12 år - yngsta fyllde dagen hon upptäcktes försvunnen. Tonåringar är inte alltid sams med sina föräldrar, men jag tror vi kan lämna barnen utanför, även om polisen själva tidigare gått ut och sagt "Vi måste tänka brett".

Det är nog inte bara SD som är/varit intressant fram till anhållan. Det kan bli tal om flera - t ex HD och JG som skyddat/hjälpt SD som kan vara oskyldig om inte bevisen talar något annat. Det visar sig. Tror polisen kommer lösa detta OM det är mord. De har fortfarande inte berättat något om dödsorsak eller möjlig tidpunkt för döden.
Alla som varit nära LW kan vara möjliga GM. Polisen jobbar nog på för att ta reda på alla kopplingar. Jag skulle även vara nyfiken på hennes x-mans efterkommande x-fru MH. Därtill finns det kanske ett gäng ratade x-pojkvänner att kontrollera.
Citera
2018-05-30, 07:22
Medlem
Jag får fortfarande inte ihop att SD eller någon annan i hennes bekantskapskrets som är GM. Försökt läsa in mig på tråden och ta fram de fakta som finns.
Kan någon ge ett trovärdigt scenario till händelseutvecklingen den tragiska kvällen med följande fakta att utgå ifrån:
1. Hon går plötsligt ut från sin lgh, med bara sin mobil och lämnar dörren öppen med barn sovandes.
2. Hon tar sig 140m bort, bakom ett bullerplank.
3. Från det området hör vittnen skrik, så pass allvarligt att dom ringer 112 och går ut.
4. Polisen finner lösa klädesplagg som inte sitter på kroppen.
Jag har mycket svårt att tro att ett BO kan skrika fritt så pass mycket och länge under en attack.
Citera
2018-05-30, 07:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Intressant info. Och du vet detta personligen? Kan du ge något exempel?

Vill inte outa för mycket här men kan tydligen bli väldigt arg vilket resulterade i en skadad arm
Citera
2018-05-30, 07:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vill inte outa för mycket här men kan tydligen bli väldigt arg vilket resulterade i en skadad arm

Bara vad jag hört
Citera
2018-05-30, 07:27
Medlem
Visade sig att jag har arbetat med SD. Har dock inget minne av han men han fick tydligen sparken från min dåvarande arbetsplats.

Det svämmar över av rykten ta det för vad det är.
Citera
2018-05-30, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag får fortfarande inte ihop att SD eller någon annan i hennes bekantskapskrets som är GM. Försökt läsa in mig på tråden och ta fram de fakta som finns.
Kan någon ge ett trovärdigt scenario till händelseutvecklingen den tragiska kvällen med följande fakta att utgå ifrån:
1. Hon går plötsligt ut från sin lgh, med bara sin mobil och lämnar dörren öppen med barn sovandes.
3. Från det området hör vittnen skrik, så pass allvarligt att dom ringer 112 och går ut.
Jag har mycket svårt att tro att ett BO kan skrika fritt så pass mycket och länge under en attack.

Du ser väl redan på punkt 1 att det inte går ihop. Hon lämnade inte bostaden frivilligt, därav rubriceringen människorov
Citera
2018-05-30, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Jaså? Intressant!
Citera
2018-05-30, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukdocka
Visade sig att jag har arbetat med SD. Har dock inget minne av han men han fick tydligen sparken från min dåvarande arbetsplats.

Det svämmar över av rykten ta det för vad det är.

Tack. Säger ryktet varför han fick sparken?

Jag lovar ta allt med nypa salt.
Citera
2018-05-30, 07:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

1 Vi vet inte om hon gått ut på egen hand. Någon kan ha tagit ut henne.
2 Vi vet inte om hon tagit sig till bullerplanket. Vi vet att hon hittas död där.
3 Skriken har en ts påstått. Det är inget bekräftat.
4 Vi vet inte vad det är för plagg som hittats - om det är BO:s eller någon annans.

SD har varit anmäld för misshandel av LW och ligger i skilsmässa och har betett sig ngt märkligt. Givet att han blir misstänkt i första hand.
Citera
2018-05-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Även vanligt tonårstjafs kan innebära rätt mycket bråk och ordentligt höjda röster emellanåt, utan att det finns några allvarliga problem. Du får det att låta som om det var riktigt problematiskt.
Att utåt visa upp en annan bild än verkligheten är inte heller speciellt ovanligt.

Jag vill inte dra in barnen i onödan men den äldsta var väl 18 och de två andra över 10. Då är det i min värld inte alls konstigt att de kan lämnas ensamma nattetid med 18-åringen som "barnvakt".

Den första gången jag tillbringade några nätter utan föräldrar (eller andra vuxna) var jag 14. En kompis föräldrar reste bort några dagar och jag bodde hos hen som var i samma ålder.

Det har talats om att sonen anmält mamman till socialtjänsten och han skulle ha bett om att inte få bo hos henne. Vet inte om det är sant men det är definitivt ett allvarligare läge än normalt tonårstjafs.

Och nej, han är inte 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in