Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Även vanligt tonårstjafs kan innebära rätt mycket bråk och ordentligt höjda röster emellanåt, utan att det finns några allvarliga problem. Du får det att låta som om det var riktigt problematiskt.
Att utåt visa upp en annan bild än verkligheten är inte heller speciellt ovanligt.
Jag vill inte dra in barnen i onödan men den äldsta var väl 18 och de två andra över 10. Då är det i min värld inte alls konstigt att de kan lämnas ensamma nattetid med 18-åringen som "barnvakt".
Den första gången jag tillbringade några nätter utan föräldrar (eller andra vuxna) var jag 14. En kompis föräldrar reste bort några dagar och jag bodde hos hen som var i samma ålder.
Barnen är 16, 14.5 och 12 år - yngsta fyllde dagen hon upptäcktes försvunnen. Tonåringar är inte alltid sams med sina föräldrar, men jag tror vi kan lämna barnen utanför, även om polisen själva tidigare gått ut och sagt "Vi måste tänka brett".
Det är nog inte bara SD som är/varit intressant fram till anhållan. Det kan bli tal om flera - t ex HD och JG som skyddat/hjälpt SD som kan vara oskyldig om inte bevisen talar något annat. Det visar sig. Tror polisen kommer lösa detta OM det är mord. De har fortfarande inte berättat något om dödsorsak eller möjlig tidpunkt för döden.
Alla som varit nära LW kan vara möjliga GM. Polisen jobbar nog på för att ta reda på alla kopplingar. Jag skulle även vara nyfiken på hennes x-mans efterkommande x-fru MH. Därtill finns det kanske ett gäng ratade x-pojkvänner att kontrollera.