2018-05-30, 19:15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Ja jag håller med om att det är helt ofattbart att hon har mage att uttala sig i denna fråga efter abs Timell, Fredriksson och Kronér-uthängningar. Däremot kan jag inte hålla med om att dessa herrar anklagas för grövre brott, att droga och våldta någon smäller liksom högre.

I Timells fall fanns det ju dock bevisning och vittnen.

Tycker Linderborg kan stå hyfsat rakryggad ändå. Hon har betett sig rätt nyktert under den här kampanjen.
Citera
2018-05-30, 19:16
Medlem
Vad var det för mupp som började yra om "förträngda minnen" och liknande konspirationsskitsnack? Det har ju absolut ingenting med Virtanens sexualbrott att göra.

Gissar att de personer som dykt upp de senaste dagarna och högljutt försvarar Virtanen i tråden är människor som gjort sig skyldiga till liknande handlingar själva, och därmed kan sympatisera med Virtanen.
Citat:
Ursprungligen postat av udon
I Timells fall fanns det ju dock bevisning och vittnen.

Tycker Linderborg kan stå hyfsat rakryggad ändå. Hon har betett sig rätt nyktert under den här kampanjen.
Det fanns det även i Virtanen-fallen eller kommer de 15 personer som har uttalat sig oberoende av Varandra från yttre rymden, plus Hanna Fridén m.f är de en del av illuminati?
Citera
2018-05-30, 19:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Men det har hon erkänt och ångrar så all cred åt henne för det.

Hon skriver liksom "Största övergreppet i svensk presshistoria". Så nej det är inte att hennes konkurrenter skrev om hennes nära vän Virtanen det största övergreppet stod hon själv för i fallet Benny Fredriksson. Sedan givet även när hennes tidning hängt ut sådana som Kronér.
Citera
2018-05-30, 19:18
Medlem
udons avatar
Citat:
Blir det ett nytt förtalsbrott varje gång hon skriver om honom ? ackumulerat kan det bli en del i böter.

Förtal handlar om på vilket sätt uppgifter har spridits. Det handlar inte om huruvida någon har ljugit eller inte. Du kan åka dit för förtal även om det du skriver är bevisat sant.

Men visst. Fortsätter Wallin med anklagandet ökar ju ärekränkningen. Finns nog en del åklagare som slickar fingrarna nu.
Citera
2018-05-30, 19:21
Medlem
Den franska kulturmannen är väl också utsatt för en konspiration eller? Han är ju inte heller dömd för något i domstol utan bara anklagad av ett 20-tal personer.
Citera
2018-05-30, 19:21
Medlem
udons avatar
Citat:
Vad var det för mupp som började yra om "förträngda minnen" och liknande konspirationsskitsnack? Det har ju absolut ingenting med Virtanens sexualbrott att göra.

Gissar att de personer som dykt upp de senaste dagarna och högljutt försvarar Virtanen i tråden är människor som gjort sig skyldiga till liknande handlingar själva, och därmed kan sympatisera med Virtanen.
Det fanns det även i Virtanen-fallen eller kommer de 15 personer som har uttalat sig oberoende av Varandra från yttre rymden, plus Hanna Fridén m.f är de en del av illuminati?

Wallins anmälan luktar ”förträngda minnen” lång väg.

Som jag skrev tidigare. Jag har träffat Virtnen flera gånger när han var som mest poppis och jag tyckte han var en skithög. Men inte direkt någon större skithög än andra mediakungar och drottningar.

Jag försvarar inte ens honom. Jag försvarar rättssamhället och jag är emot pöbelmentalitet.
Citera
2018-05-30, 19:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Så här kommenterar på förfrågan film- och teveproducenten Henrik Bastin programmet på Twitter.

"Virtanen ljög rakt igenom. I sakfrågan, När väl@fvirtanen beteende, misstankar om grova sexulabrott, drogmissbruk, allmän vidrig kvinnosyn etc var ute publikt fanns det inget annat alternativt än att publicera, FV är publik person som gjort karriär på att tycka om dessa ämnen."

https://twitter.com/HenrikBastin/status/1001851671327080448

Journalisten Kjell Häglund: "#MeToo är för viktigt för att urarta till lynchmobb – kvällens Uppdrag Granskning är ren public service:"

https://twitter.com/kjellhaglund/status/1001809897745502210

Bastin svarar: "Du skämtar... kan vara det flataste UG som någonsin gjorts, smakar så illa.
Att du kan säga att detta var bra public service är chockerande."

https://twitter.com/HenrikBastin/status/1001850345226625024

Bastin var en av dem som hårdast gick ut och fördömde Virtanen m. fl. på Twitter i höstas, han har naturligtvis god branschkännedom. Han åtog sig också att betala eventuella förtalsskadestånd. Jag vet inte om erbjudandet står kvar, i realiteten eller ens på Twitter. Erbjudandet kan förstås finnas kvar om än inte publikt, då det kan vara en jobbig tiggarmagnet att ligga ute med. Den intresserade kan kolla igenom hans konto: https://twitter.com/HenrikBastin/with_replies

Jag har själv inte sett programmet än.
Citera
2018-05-30, 19:24
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Varför är du så okunnig kolla på UGs program istället för att gissa.

UG visar att hon först efter att ha gått i samtalsterapi minns händelsen som våldtäckt och sen anmäler hon det. Terapeuten kallar det ett förträngt minne i polisförhör

UG visar tydligt att det inte finns några belägg till anklagelserna och frågan är om de en finns 12 kvinnor eller om det bara är något Svd hittat på.
Citera
2018-05-30, 19:29
Medlem
Citat:
Varför är du så okunnig kolla på UGs program istället för att gissa.

UG visar att hon först efter att ha gått i samtalsterapi minns händelsen som våldtäckt och sen anmäler hon det. Terapeuten kallar det ett förträngt minne i polisförhör

UG visar tydligt att det inte finns några belägg till anklagelserna och frågan är om de en finns 12 kvinnor eller om det bara är något Svd hittat på.
Ja troligt, betydligt mer kunnig i frågan än vad du är uppenbarligen. Googla den ca tio år gamla fb-tråden "vem är det stora äcklet i mediesfären" om du orkar. Att du kallar ug-avsnittet för bra journalistik visar ju vilken nivå du ligger på. Jättemilda frågor till Virtanen, de går desto hårdare åt Wallin.

Inte en seriös ansats till att höra med varken vittnen, eller andra som blivit utsatta för Virtanen, eller att kolla upp abs internutredning om Virtanen (som ledde till att han fick kicken) och vad som framkom i den.

Du känner antagligen samma sympatier för Jean-Claude Arnault också va? Han har ju inte heller blivit åtalad för något.

Dessutom är det ju illa nog att de gör denna granskning av just Virtanen och inte Arnault eller Timell, med tanke på vem som är "programdirektör" på SVT.
Senast redigerad av Geigerzehler 2018-05-30 kl. 19:35.
Citera
2018-05-30, 19:39
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ja troligt, betydligt mer kunnig i frågan än vad du är uppenbarligen. Googla den ca tio år gamla fb-tråden "vem är det stora äcklet i mediesfären" om du orkar. Att du kallar ug-avsnittet för bra journalistik visar ju vilken nivå du ligger på. Jättemilda frågor till Virtanen, de går desto hårdare åt Wallin.

Inte en seriös ansats till att höra med varken vittnen, eller andra som blivit utsatta för Virtanen, eller att kolla upp abs internutredning om Virtanen (som ledde till att han fick kicken) och vad som framkom i den.

Du känner antagligen samma sympatier för Jean-Claude Arnault också va? Han har ju inte heller blivit åtalad för något.

Du har inte all sett programmet de kollade abs internutredning (om du nu syftar på aftonbladet med abs), kokettera inte med din okunnighet.

Du känner antagligen sympatier med Christer van der Kvast han anklagar också gärna folk utan bevis baserat på bortträngda minnen.
Citera
2018-05-30, 19:44
Medlem
Citat:
Du har inte all sett programmet de kollade abs internutredning (om du nu syftar på aftonbladet med abs), kokettera inte med din okunnighet.

Du känner antagligen sympatier med Christer van der Kvast han anklagar också gärna folk utan bevis baserat på bortträngda minnen.
Har ca 15 personer gått ut med vittnesmål om hur de har utsatts för Tomas Qvick? Hur många anmälda sexualbrott är det som går till rättegång? Ca 3 procent, eller vad det nu är?

Iväg och försvara Arnault i hans tråd nu!
Senast redigerad av Geigerzehler 2018-05-30 kl. 19:46.
Citera
2018-05-30, 19:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
"16 oktober börjar som en helt vanlig dag. Ska hämta barnen från skolan. Då får jag ett sms från folk på Aftonbladet om att Wallin skrivit ett inlägg om att jag är en våldtäktsman. Allt känns jättekonstigt hemskt förvirrande. "
Hur gamla är FV s barn som hämtas från skolan och den slutar väl runt 14? FV trampar inte in till jobbet före 09 någon dag och som jag sett ofta framåt 10 sen var det lunch med Osin. Att sen ta sig från Västra Järnvägsgatan till söder tar väl ytterligare lite tid. lägg på ett par rökpauser med Osin. Tre timmars arbetsdag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in