2018-05-30, 18:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Så då är det officiellt. Uppdrag Granskning är slut som trovärdigt program.

Var det p.g.a. att Janne Josefsson slutade? Är det Jan Helin som dragit i trådarna?

I vilket fall som helst kunde man tro att Virtanen själv producerat programmet.

Kommer att tänka på den "dokumentär" som Michael Jackson köpte när han låg illa
till i utredningarna om sexuella övergrepp. Men i det fallet var det åtminstone helt
öppet att programmet var en partsinlaga.

I Studio Ett idag hävdar Virtanen att det var UG som hörde av sig. Varför då? Varför just Virtanen? UG skulle varit mer trovärdig om det hade tagits ett samlat grepp kring metoo som fenomen. Minst en person tog självmord (stadsteaterchefen).
Citera
2018-05-30, 18:46
Medlem
Såg precis UG's granskning av FV historien och jag kan helt ärligt säga att Fredrik Virtanen framstod som en liten gnällkärring, ett litet vidrigt as. Om jag ser han på stan kommer jag spotta på honom, sedan skitar jag i om han våldtagit den där tjejen eller ej, han verkar har svinat runt ordentligt och förgripit sig på småflickor i många år.

Nädu Fredrik , det är bäst att du håller dig hemma ett långt tag framöver och INTE ger dig ut i krogsvängen igen. Man kanske skulle lägga några roppar i hans drink och ge honom vad han förtjänar, what goes around comes around.

UG gjorde FV en riktig björntjänst.
Citera
2018-05-30, 18:48
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon firar 12 års jubileum. Ja hon blev känd åter igen pga denna sak och har fått extremt många fler följare så varför sluta. Jag tror inte Virtanen kommer försöka att komma åt henne. Det skulle liksom öppna upp för en rättegång där han nu får svara på saker som att ja de hade faktiskt sex etc.

Som jag fattat det har Virtanen redan vidtagit rättsliga åtgärder. Hon kommer åka dit för detta men bryr sig väl knappast nu när hon får en enorm uppmärksamhet. Det kommer säkert en biografi snart som handlar om övergreppet som hon glömde men sedan kom ihåg....

Jag brukar normalt kriga mot ”anti-feminsisterna” och arabsvennarna på feministforumet men den här historien är ju hårresande.

Man kanske skulle ta och anklaga chefen för försök till våldtäkt på toaletten. Bevisning är tydligen helt omodernt.
Citera
2018-05-30, 18:50
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Såg precis UG's granskning av FV historien och jag kan helt ärligt säga att Fredrik Virtanen framstod som en liten gnällkärring, ett litet vidrigt as. Om jag ser han på stan kommer jag spotta på honom, sedan skitar jag i om han våldtagit den där tjejen eller ej, han verkar har svinat runt ordentligt och förgripit sig på småflickor i många år.

Nädu Fredrik , det är bäst att du håller dig hemma ett långt tag framöver och INTE ger dig ut i krogsvängen igen. Man kanske skulle lägga några roppar i hans drink och ge honom vad han förtjänar, what goes around comes around.

UG gjorde FV en riktig björntjänst.

Knappast. Det är många som tycker det här speltaklet luktar unket. Cissi Wallin kommer bli älskling bland facebooks hemliga grupper men jag gissar att ingen i mediasverige orkar med henne nu....
Citera
2018-05-30, 18:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Största övergreppet i svensk presshistoria”
Åsa Linderborg: journalister blev aktivister och publicister blev opportunister

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria

Största övergreppet som gav mest skada stod nog fru Linderborg själv för gällande uthängningen av Benny Fredriksson och dennes självmord. Att hon skriver om detta är liksom höjden av hyckleri. Dels för att hon känner Virtanen och hennes tidning gjorde allt för att skydda honom. Sedan har de haft löp med t.ex Fredriksson och Kronér som anklagades enbart för långt mindre allvarligare saker än vad Virtanen påstods ha gjort.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-05-30 kl. 19:13.
Citera
2018-05-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu har Cissi Wallin löpt amok och skrivit ännu ett inlägg som ingen orkar läsa (hon får massor av hjärtan ändå). För säkerhets skull pekar hon ut Virtanen igen som våldtäksman.

Man kan nog dra en skål snart på att Wallin kommer åka dit ordentligt i förtalsstämningen.
Jo...jag menar, åtalet las ned..
Citera
2018-05-30, 19:08
Avslutad
Om ni orkar googla och söka på bilden på den då 14-åriga flickan kan inte en människa ha trott att hon var mycket mer än 14 på den bilden. Själv tycker jag hon såg ut som en 12-åring :O

Inte lite äcklig Fredde är.
Citera
2018-05-30, 19:10
Medlem
Citat:
Största övergreppet som gav mest skada stod nog fru Linderborg själv för gällande uthängningen av Benny Fredriksson och dennes självmord. Att hon skriver om detta är liksom höjden av hyckleri. Dels för att hon känner Virtanen och hennes tidning gjorde allt för att skydda honom. Sedan har de haft löp med t.ex Fredriksson och Kronér som anklagades enbart för långt allvarligare saker än vad Virtanen påståds ha gjort.
Ja jag håller med om att det är helt ofattbart att hon har mage att uttala sig i denna fråga efter abs Timell, Fredriksson och Kronér-uthängningar. Däremot kan jag inte hålla med om att dessa herrar anklagas för grövre brott, att droga och våldta någon smäller liksom högre.
Citera
2018-05-30, 19:11
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
I Studio Ett idag hävdar Virtanen att det var UG som hörde av sig. Varför då? Varför just Virtanen? UG skulle varit mer trovärdig om det hade tagits ett samlat grepp kring metoo som fenomen. Minst en person tog självmord (stadsteaterchefen).

Om du hade varit påläst hade du vetat att de jobbar på ett program om Benny F. Självklart kontaktade de FV först man plockar den lägst hängande frukten först. Det var uppenbart från dag 1 att den enda konkreta anklagelsen var från CW. SvDs lista är bara löjlig en ljugande prao elev som visar sig vara en attentionwhore , en kvinna som blev följd hem från kvarnen, en papparazzi som blev utskälld och någon han drog in på toaletten men släppte när hon inte ville. Usch och fy vilken bad boy FV är.
Citera
2018-05-30, 19:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Ja jag håller med om att det är helt ofattbart att hon har mage att uttala sig i denna fråga efter abs Timell, Fredriksson och Kronér-uthängningar. Däremot kan jag inte hålla med om att dessa herrar anklagas för grövre brott, att droga och våldta någon smäller liksom högre.

Långt mindre skulle det stå... Redigerat nu. Jo man undrar liksom hur hon Åsa egentligen tänker. Hon har drivet en man till självmord men det är inte det allvarliga "det stora övergreppet" utan det är att hennes vän blivit uthängd av andra tidningar.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-05-30 kl. 19:15.
Citera
2018-05-30, 19:13
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Största övergreppet som gav mest skada stod nog fru Linderborg själv för gällande uthängningen av Benny Fredriksson och dennes självmord. Att hon skriver om detta är liksom höjden av hyckleri. Dels för att hon känner Virtanen och hennes tidning gjorde allt för att skydda honom. Sedan har de haft löp med t.ex Fredriksson och Kronér som anklagades enbart för långt allvarligare saker än vad Virtanen påståds ha gjort.

Men det har hon erkänt och ångrar så all cred åt henne för det.
Citera
2018-05-30, 19:15
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu har Cissi Wallin löpt amok och skrivit ännu ett inlägg som ingen orkar läsa (hon får massor av hjärtan ändå). För säkerhets skull pekar hon ut Virtanen igen som våldtäksman.

Man kan nog dra en skål snart på att Wallin kommer åka dit ordentligt i förtalsstämningen.

Blir det ett nytt förtalsbrott varje gång hon skriver om honom ? ackumulerat kan det bli en del i böter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in