Citat:
Ursprungligen postat av
Fomalhaut
Ibland är det svårt att vara människa, inte sant?
Jaja, nu hatar hon mig hur som helst. Inte till följd av att jag är mindre lojal än de flesta utan snarare tvärtom; jag vill inte ljuga.
Tidigare har jag alltid resonerat som att man inte träffar flera samtidigt, men efter att ha insett att det är så en förkrossande majoritet beter sig på Tinder så känner jag mig rädd för missriktad tillgivenhet av det slaget.
Och mycket tyder på att jag gjorde rätt som inte stannade upp allt annat efter vår första dejt för så här i efterhand tycker jag mig se många tecken på att hon är en betydligt mindre behaglig människa än vad det verkade som. Hon har försökt trycka ner och såra mig ett tag nu men hon gör det med relativt subtila medel som många inte hade sett igenom. Allt för att "come out on top" – vilket verkar vara det enda saker och ting handlar om på Tinder.
Det är verkligen hur enkelt som helst att få sex via Tinder, men att träffa någon på riktigt tycks desto svårare ...
Jag tror inte det är någon som vill ljuga. Men man tvingas till det, för sitt eget bästa.
Japp det är lite problemet, med Tinder och all nätdejting egentligen. Man har tillgång till så många olika alternativ, åtminstone de flesta, att det är svårt att inte initialt ha flera på g samtidigt. Det kan ju vara svårt att veta vad det är för person innan man träffat dem.
Så då hamnar man i ett underläge om man själv inte utövar samma metod, då man riskerar att bli bortvald. Det är helt enkelt mycket tidsbesparande att fortsätta med sitt backup-alternativ.
Jag hade helst sett att man skulle haft ett begränsat antal aktiva matches på Tinder samtidigt (typ 5-10 st), och man var tvungen att ta bort matches för att få in nya. Det hade kanske inte helt löst denna typ av problematik, men det hade kanske minskat risken aningen, men åtminstone antalet icke responsiva matchningar. Dock så är det ju inte i Tinderskaparnas intresse att man ska lyckas långsiktigt, då de förlorar inkomst på det, så det kommer ju inte ske.