Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Det kändes ... bra! Hon har ett gulligt sätt, gillar hennes leende. Det är nog fan inte ofta två människor ses igen efter att den ena ställt in tre–fyra av dejter under en månads tid. Lite surrealistiskt att träffa henne igen. Surrealistiskt och mysigt. Och lite läskigt kanske. Har känt mig ledsen över hur hon betett sig under den här tiden och jag vill inte att det ska bli så igen. Har nämligen känt någonting för henne som jag inte känt för någon på länge. Dessutom var sexet det bästa någonsin –*för oss bägge.

Vår tredje dejt nu så trappades den sexuella aspekten upp ytterligare, men jag är rädd för att det är allt hon vill med mig. Tänker att det kanske är dumt att fråga henne i det här skedet i och med att jag vid flertalet gånger har sagt saker åt det mer "seriösa" hållet åt henne, och jag vill ju inte kväva henne.
Citat:
Kanske, men samtidigt säger hon att sexet med mig är "på en helt annan nivå" än något hon varit med om tidigare. Det i sig borde ju vara ett ganska starkt incitament för att vilja vara med mig istället för andra killar.

Försök att se lite nyktert och källkritiskt på sådana uttalanden från kvinnor. Säger inte att hon nödvändigtvis ljuger, men det är viktigt att inte bli blind för manövreringar. Ta inget för givet, och ge henne utrymme. Håll dörrarna öppna och vänta.
Citera
2018-05-29, 11:10
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Kanske, men samtidigt säger hon att sexet med mig är "på en helt annan nivå" än något hon varit med om tidigare. Det i sig borde ju vara ett ganska starkt incitament för att vilja vara med mig istället för andra killar.
Förstår vad du menar. Men var inte dumkär. Om hon ställt in redan 3-4 gånger innan så betyder det ändå att det finns något tvivel hos henne. Så hon kanske är en sån brud som gillar att ha killar efter sig. Tänk på att stå upp för dig själv också ! Inte okej att en brud dissar dig i 1 månad och ställt in 3-4 gånger innan när ni ska träffats för att sedan gå på dejt med dig igen. Känns lite som att hon träffade nån annan under den tiden eller försökte iaf, óch när det inte gick vägen så tänke hon på dig ba, juste han finns ju också nu när jag e lite kåt.

Så ja, jag tycker det låter som hon leker med dig och säger vad du vill höra. Jag tycker helt ärligt att du ska bryta det innan du blir sårad på riktigt. Finns fler tjejer där ute b-ror. Hon låter iinte som en najs brud asså
Citera
2018-05-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Försök att se lite nyktert och källkritiskt på sådana uttalanden från kvinnor. Säger inte att hon nödvändigtvis ljuger, men det är viktigt att inte bli blind för manövreringar. Ta inget för givet, och ge henne utrymme. Håll dörrarna öppna och vänta.

Tro mig, hon talade sanning. Det är något av en superkraft hos mig. Hon kom 20 gånger.

Tack för input, håller med i övrigt!
Citera
2018-05-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Förstår vad du menar. Men var inte dumkär. Om hon ställt in redan 3-4 gånger innan så betyder det ändå att det finns något tvivel hos henne. Så hon kanske är en sån brud som gillar att ha killar efter sig. Tänk på att stå upp för dig själv också ! Inte okej att en brud dissar dig i 1 månad och ställt in 3-4 gånger innan när ni ska träffats för att sedan gå på dejt med dig igen. Känns lite som att hon träffade nån annan under den tiden eller försökte iaf, óch när det inte gick vägen så tänke hon på dig ba, juste han finns ju också nu när jag e lite kåt.

Så ja, jag tycker det låter som hon leker med dig och säger vad du vill höra. Jag tycker helt ärligt att du ska bryta det innan du blir sårad på riktigt. Finns fler tjejer där ute b-ror. Hon låter iinte som en najs brud asså

<3

Håller med dig, mate! Tack för input!
Citera
2018-05-29, 11:35
Medlem
Någon som har sett den nya uppdatering på tinder, att man nu kan ha video som profilbild istället, med massa loppers?
Citera
2018-05-29, 11:53
Medlem
Citat:
Tro mig, hon talade sanning. Det är något av en superkraft hos mig. Hon kom 20 gånger.

Tack för input, håller med i övrigt!
Har också varit med om sådana tjejer, som kommit duktigt. Det handlar mest om att tjejerna har den förmågan, snarare än en magisk trollstav.

Låt det inte stiga dig åt huvudet, och förlita dig inte på detta faktumet iaf, det betyder inte lika mycket för tjejer som vi vill tro.
Citera
2018-05-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Har också varit med om sådana tjejer, som kommit duktigt. Det handlar mest om att tjejerna har den förmågan, snarare än en magisk trollstav.

Låt det inte stiga dig åt huvudet, och förlita dig inte på detta faktumet iaf, det betyder inte lika mycket för tjejer som vi vill tro.

Jag har inget annat val än att bemöta det här i och med att folk ska ifrågasätta. Truth for truth’s sake, så att säga. Tjejen innan henne hade aldrig någonsin kommit första gången med någon innan, men gjorde det med mig.

Som sagt: vi har alla våra talanger – det här är en av mina. Sen tror jag det handlar om passion också; tjejen märker om man gillar det vilket gör henne betydligt kåtare.

Fast tråden behöver kanske inte handla om hur bra jag är på att få tjejer att komma? Nämnde den aspekten för jag ville få fram att vi har gudomligt sex då det borde säga åtminstone något om vår kemi alternativt förse henne med ett incitament att falla för mig.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-29 kl. 12:18.
Citera
2018-05-29, 15:43
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Varför tror du att det ser ut så? Varför är tjejer mer attraktiva än killar?
Jag menar, vi är ju ändå 50/50 män och kvinnor.

Enkelt. En kvinna har mycket lättare för sig att framstå som attraktiv. Föreställ dig om män kunde använda quickfixes som nagellack, smink, klackar och örhängen. Till och med en soptunna hade fått ligga.

Enda socialt acceptabla idag är en fräsch frisyr som man. Sen har du förmodligen möjlighet att ordna ett fräscht skägg eller åtminstone en fräsch kropp. Annars är du fucked. Kort? Fucked deluxe.

MEN det finns en räddning. Pengar
Citera
2018-05-30, 04:44
Medlem
Jag blir inte riktigt klok på tinder för ca 7 månader sedan skaffade jag ett konto lade då upp bilder och jag hade på 24timmar närmare 50 matchningar. Fan vad nice tänkte jag och tyckte tinder var hur bra som helst, sen skaffade jag flickvän så jag tog bort appen.

Blev singel för ett tag sedan så nu 7 månader efter skaffade jag tinder igen jag lade upp samma bilder och hade precis samma presentation, jag får knappt en matchning det är ju så riggat som det kan bli nåt fel måste det vara med den appen. Jag raderar appen för att lägga upp bilder på nytt samma tjejer dyker upp hela tiden, ibland swipar jag vänster på en tjej, samma tjej dyker upp 14ggr till ändå har någon en rimlig förklaring till detta vad är det för fel på skiten?
Senast redigerad av korbakor 2018-05-30 kl. 05:03.
Citera
2018-05-30, 07:09
Medlem
Skulle vilja ha er opartiska input på en sak.

Följande händer:
X och Y har en bra dejt som leder till sex. De planerar att ses igen. X har sedan tidigare en dejt inplanerad med en annan person så X går på den dagen efter, tar en promenad. Y skriver till X och frågar om X är på dejt, ber om ursäkt och skyller på hjärnspöken. X säger ”vi tar detta sedan”, men Y kontrar med att det inte behövs. X och Y går på en andra dejt. Ett tag efter dejten berättar X för Y om den där promenaden som ägt rum. Y blir upprörd, säger ”tur att jag inte har känslor för dig för då hade jag blivit riktigt sårad ... eller jag blir sårad trots det” och tar bort X som vän på FB och bryter all kontakt. X förstår inte hur Y kan reagera så.

Vad tycket ni? Kan ni förstå Y och betedde sig X så pass illa som Y upplever?
Citera
2018-05-30, 07:47
Medlem
I min mening ska X vara jäkligt glad att Y visade det beteendet så tidigt så att X slapp bli insyltad i en värld av drama. Om det finns svartsjuka efter en dejt, hur blir det då efter en månad? Ett år? Nej, X bör gå vidare och låt någon annan ta den kulan. Y låter inte som en stabil människa.
Citera
2018-05-30, 09:08
Medlem
Har någon testat att hålla i sina likes istället för att swipea ja på dom?
Dvs se om det blir någon skillnad i populäritet. Tänker för egen del många gånger swipear jag ju nej på dom som har givit mig en like, det kanske är dumt för statistiken.
Har stått +25 någongång har jag för mig, men det var ju förstås i Storstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in