Citat:
Ursprungligen postat av
Rikskanslern
Islamkritiken är nog främst att betrakta som en populistisk strategi; man måste fånga upp potentiella väljare med budskap som de kan relatera till och känner mycket för. Många svenskar hatar idag islam och muslimer, varför det är opportunt att gå ut med hård kritik mot dessa företeelser.
Jag håller med. Se resonemangen nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag håller med. Notera också att jag aldrig kontrasignalerat antimuslimska budskap i allmänhet. Jag har inget emot att man är emot böneutrop, att man vill stänga moskéer, eller att man anser att islam inte har i Sverige att göra. Såna saker är ju självklarheter för ett nationalistiskt parti. Problemet uppstår när förklaringen "islam" tar över hjärnan helt. När man, som Ahl, påstår att svenskheten sitter i att "inte vara muslim", eller att våldtäkter beror på koranen. För när man går så långt så har liberalismen/counterjihadismen gjort så att ens syn på verkligheten är skev. Och alla ideologier eller tankeströmningar som gör att man antar en verklighetsuppfattning som är felaktig är farlig, eftersom nyckeln för att kunna lösa problem är att förstå vad problemet verkligen är.
Så nationalistisk islamkritik - bara kör på. När det övergår till counterjihadism/liberalism/magiskt tänkande - stopp!
Du säger det precist som vanligt.
Att kritsera islam och muslimer i samband med böneutrop och sånt är bara bra. Anledningen till att man är emot böneutrop är dock för att det är ett uttryck för främmande dominans. Det är främmande och oftast fientligt sinnade folkgrupper som i oerhört stora mängder har trängt in i, ockuperat och koloniserat vårt land. De är nu så många och så starka att de vill visa sin närvaro, visa att det bruna laget håller på att ta över mer och mer.
Att de våldtar svenska flickor och kvinnor på löpande band beror delvis på att de är varelser med låg impulskontroll och hög könsdrift och delvis på att de hatar och föraktar oss, att de vill skada, förnedra och förödmjuka oss, det vita laget som de betraktar som fienden. De ser det främst som en kamp mellan det bruna laget och det vita laget. Islam är nog ofta bara ett svepskäl även för de bruna islamistiska terrorister som massmördar vita i Europa. Det är i grunden en raskamp.
Kritik mot islam och muslimer bör alltså i första hand handla om invandring, återvandring, etnicitet, demografi och folkutbytet. Det är muslim-människorna i sig och det faktum att de finns här i vårt land som är problemet. Texter i koranen har i princip noll relevans. Bruna vildar är bruna vildar och skapar per automatik alltid kaoz. Massor av bruna vildar befinner sig numera här i Sverige och Europa och vi måste få bort dem härifrån, annars är det kört för oss.
Exakt hur man bör välja att uttrycka detta i tal och skrift när man är ett nationalpopulistiskt parti som vill in i riksdagen med ett så bra resultat som möjligt är en annan fråga.