Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Ja, gissar och spekulerar är väl det vi gör på FB? Det är många som gissar att HD är inblandad eller rentav förövare. Men den bild som givits av SD och HD gör att jag inte alls tror på det. Han beskrivs som utåtriktad, pilot och dykare, hon som en vacker och lågmäld sjuksköterska. Hon är statistiskt fel mördartyp. Jag påstår inte att jag vet något, men har följt varje inlägg. Och häpnar över hur många som hellre skyller på offret, sonen eller den bedragna hustrun än på SD.
Och jag kan bara hålla med dig i det sistnämnda att det är direkt förödande över människor som sitter och skyller på offret, sonen eller HD. Men därutöver så grottar du ner dig i ryktesspridning över hur BO är, agerat, känt sig och för mig förefaller det olämpligt att hänge sig åt sådan ryktesspridning. Det känns som du försöker piska upp en stämning. Att spekulera är som du säger det vi gör, men att brygga spekulation till sanning är tragiskt. Du verkar följa tråden minutiöst och precis som du säger så hoppas jag det är för du tycker fallet är så intressant. Men helt ärlig? Det du kallar den bedragna hustrun, har ju du ingen aning om? Du vet inte ens om de haft ett öppet förhållande? Så för mig är det bara för att förvränga verkligheten för att det skall vara än mera ofattbart för alla inblandade.
"Den misshandlade och hemliga älskarinnan"
"Den lurade hustrun"
"BO som inte kunde låta bli att träffas"
"Besöksförbud som inte ens funnits"