2018-05-30, 00:07
Medlem
Honan6s avatar
När får vi läsa att HD och JG plockas in för skyddande och/eller medhjälp, tro?
Citera
2018-05-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kvinnomördare står lägst i kurs av alla på fängelset. Hoppas mera på en kniv i halsen...
Må han brinna i helvetet

borde vara fullt av kvinnomördare efter de senaste åren
Citera
2018-05-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag lägger absolut ingen skuld på LW. Ifrågasätter i så fall om det verkligen är SD som var hos henne. Hon litade kanske på den person som besökte henne och hade garden nere. Jag tror annars att hon kunde försvarat sig själv rätt väl om hon varit på sin vakt med någon som misshandlat henne förut.

hon visste nog inte att han kunde vara så farlig. Inte heller hans bekanta heller om man får tro på vissa inlägg på denna tråd.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-05-30 kl. 00:38.
Citera
2018-05-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hon kan fortfarande ha sagt en sak till dig och gjort en annan
i så fall inte första gången, har hänt flera gånger förut att hon sagt en sak och gjort en annan
Ja jag kände henne med

Krossat hjärta?
Citera
2018-05-30, 00:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon verkar lita blint på honom, han har väl beydrat sin oskuld.

Läser dina upprepade inlägg och måste säga att du sprider otroligt mycket lösa rykten, extrema gissningar, osanningar och det känns verkligen som du har för avsikt att låtsas veta något du absolut inte har en endaste aning om.
Vadan denna fascination över något du inte har den blekaste om? Är du så exalterad och hoppas på det mest groteska?
Citera
2018-05-30, 00:33
Medlem
Citat:
De bröt ju inte helt efter anmälan om misshandel, och innan dess ofredandet, hon visste nog inte att han kunde vara så farlig. Inte heller hans bekanta om man får tro vissa inlägg på denna tråd.

Det var nog så hon tänkte och kände, att han inte var så farlig. Jag har själv blivit både misshandlad och våldtagen.. men konstigt nog kände jag efteråt att allt jag ville var att de/den som gjorde det skulle be om förlåtelse och visa mig respekt. Att få känna sig omtyckt på riktigt av någon som gjort en illa tillsammans med hens ånger är ett ganska bra plåster känner jag.

Inte alls konstigt att hon inte valt att ta avstånd helt. Kan tyckas märkligt kanske. Men jag tror säkert att han fick henne att tro att hon förtjänade det och att han sa att om hon bara skötte sig så skulle han inte göra om det. Eller liknande. Och hon tyckte ju mycket om honom verkar det som efter flera års relation.

Otroligt godtroget och kanske naivt. Men inte onormalt och orimligt.
Citera
2018-05-30, 00:36
Medlem
Rosamunds avatar
Det bådar inte gott enligt min mening att misstankegraden på den anhållne bara är på skälig nivå när man gått ut med att intressanta fynd har gjorts i den beslagtagna bilen samt ett 4-5 timmars förhör har hållits. Två veckor har gått och polisen har haft ganska god tid på sig att utreda kan jag tycka. Vidare förstår jag inte den absoluta förundersökningssekretess, så brukar det väl inte vara? Att åklagaren inte ens kan svåra på om det är en man eller kvinna som anhållits? Det är än så länge bara media som säger att det är en man, inget som har bekräftats av åklagaren eller?
Citera
2018-05-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Läser dina upprepade inlägg och måste säga att du sprider otroligt mycket lösa rykten, extrema gissningar, osanningar och det känns verkligen som du har för avsikt att låtsas veta något du absolut inte har en endaste aning om.
Vadan denna fascination över något du inte har den blekaste om? Är du så exalterad och hoppas på det mest groteska?

Ja, gissar och spekulerar är väl det vi gör på FB? Det är många som gissar att HD är inblandad eller rentav förövare. Men den bild som givits av SD och HD gör att jag inte alls tror på det. Han beskrivs som utåtriktad, pilot och dykare, hon som en vacker och lågmäld sjuksköterska. Hon är statistiskt fel mördartyp. Jag påstår inte att jag vet något, men har följt varje inlägg. Och häpnar över hur många som hellre skyller på offret, sonen eller den bedragna hustrun än på SD.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-05-30 kl. 00:47.
Citera
2018-05-30, 00:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.

Vilket fruktansvärt inlägg av dig? Vilka är de flera förfasade vuxna? Varför kallar du en 18 årig son vid "barn"? Hur vet du föräldrarnas schema över det växelvisa boendet? Detta är en förfärlig lögn. BO arbetade på ett hvb boende som innebär oregelbundna arbetstider. Du har ingen insyn i hur hon skötte sitt föräldraskap eller relationen till exmaken. Att sprida denna sortens lögner borde verkligen utesluta dig från flashback
Citera
2018-05-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Det var nog så hon tänkte och kände, att han inte var så farlig. Jag har själv blivit både misshandlad och våldtagen.. men konstigt nog kände jag efteråt att allt jag ville var att de/den som gjorde det skulle be om förlåtelse och visa mig respekt. Att få känna sig omtyckt på riktigt av någon som gjort en illa tillsammans med hens ånger är ett ganska bra plåster känner jag.

Inte alls konstigt att hon inte valt att ta avstånd helt. Kan tyckas märkligt kanske. Men jag tror säkert att han fick henne att tro att hon förtjänade det och att han sa att om hon bara skötte sig så skulle han inte göra om det. Eller liknande. Och hon tyckte ju mycket om honom verkar det som efter flera års relation.

Otroligt godtroget och kanske naivt. Men inte onormalt och orimligt.

Nej, och tack för att du delar med dig av hur det är att vara offer. Saknat den aspekten.
Citera
2018-05-30, 01:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ja, gissar och spekulerar är väl det vi gör på FB? Det är många som gissar att HD är inblandad eller rentav förövare. Men den bild som givits av SD och HD gör att jag inte alls tror på det. Han beskrivs som utåtriktad, pilot och dykare, hon som en vacker och lågmäld sjuksköterska. Hon är statistiskt fel mördartyp. Jag påstår inte att jag vet något, men har följt varje inlägg. Och häpnar över hur många som hellre skyller på offret, sonen eller den bedragna hustrun än på SD.

Och jag kan bara hålla med dig i det sistnämnda att det är direkt förödande över människor som sitter och skyller på offret, sonen eller HD. Men därutöver så grottar du ner dig i ryktesspridning över hur BO är, agerat, känt sig och för mig förefaller det olämpligt att hänge sig åt sådan ryktesspridning. Det känns som du försöker piska upp en stämning. Att spekulera är som du säger det vi gör, men att brygga spekulation till sanning är tragiskt. Du verkar följa tråden minutiöst och precis som du säger så hoppas jag det är för du tycker fallet är så intressant. Men helt ärlig? Det du kallar den bedragna hustrun, har ju du ingen aning om? Du vet inte ens om de haft ett öppet förhållande? Så för mig är det bara för att förvränga verkligheten för att det skall vara än mera ofattbart för alla inblandade.
"Den misshandlade och hemliga älskarinnan"
"Den lurade hustrun"
"BO som inte kunde låta bli att träffas"
"Besöksförbud som inte ens funnits"
Senast redigerad av Kellywoman 2018-05-30 kl. 01:02. Anledning: felstavat
Citera
2018-05-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det bådar inte gott enligt min mening att misstankegraden på den anhållne bara är på skälig nivå när man gått ut med att intressanta fynd har gjorts i den beslagtagna bilen samt ett 4-5 timmars förhör har hållits. Två veckor har gått och polisen har haft ganska god tid på sig att utreda kan jag tycka. Vidare förstår jag inte den absoluta förundersökningssekretess, så brukar det väl inte vara? Att åklagaren inte ens kan svåra på om det är en man eller kvinna som anhållits? Det är än så länge bara media som säger att det är en man, inget som har bekräftats av åklagaren eller?

Under förundersökningen råder alltid förundersökningssekretess och en förundersökning tar vanligtvis månader eller år. Så två veckor är snarast "en piss i Missisippi". Det är en låång väg till åtal och fram tills dess råder förundersökningssekretess = inga uttalanden eller information.

Nu närmast (torsdag) får vi se om det finns nog bevismaterial för att Åklagaren anser att det räcker för ett beslut om häktning för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in