2018-05-29, 20:17
Medlem
crawlys avatar
Tycker det är helt ok om en tidning skulle använda info från Flashback, men det skulle vara klädsamt om dom inte alltid kallade oss fula saker. Ingen av dom vet ju vilka som döljer sig bakom våra nicks...
Citera
2018-05-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag förstår inte hur du menar? Han åkte ju tillbaka så det tyder väl på att det var han som inte blev insläppt?

Så blev det troligen pga att svensk polis så hemställt att det skulle ske. Men det var knappast beroende på att han hade ogiltiga papper, utan snarast att misstanke om grovt brott kvarstod. Det hade han inte räknat med.

Min spekulation.
Citera
2018-05-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Flikar in med en förvisso gammal artikel, men lite intressant ändå:

Män som tar många selfies kan vara (narcissistiska) psykopater

https://www.expressen.se/omtalat/livet/man-som-tar-manga-selfies-kan-vara-narcissistiska-psykopater/
Mycket intressant artikel du refererar till. Och nog har SD tagit många selfies på kort tid (april). Det typiska är att hans ansikte är huvudsaken (ofrivillig vits, ursäkta), bakgrunden verkar mindre viktig.
Citera
2018-05-29, 20:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så blev det troligen pga att svensk polis så hemställt att det skulle ske. Men det var knappast beroende på att han hade ogiltiga papper, utan snarast att misstanke om grovt brott kvarstod. Det hade han inte räknat med.

Min spekulation.
Ok, då är jag med. Tror jag

Tror inget flygbolag skulle släppa dom över Atlanten utan att ha ESTA i ordning så det hade nog HD.
Citera
2018-05-29, 20:35
Medlem
mercys avatar
Citat:
Flikar in med en förvisso gammal artikel, men lite intressant ändå:

Män som tar många selfies kan vara (narcissistiska) psykopater

https://www.expressen.se/omtalat/livet/man-som-tar-manga-selfies-kan-vara-narcissistiska-psykopater/
Intressant - men inte förvånande.
Tycker människor överlag tenderar till att bli mer och mer narcissistiska, De ska lägga ut bilder på sig själv överallt, som om de var med i Kardashians. Men det är bara att tacka och ta emot! Det underlättar för alla oss nyfikna och även för rikspolisstyrelsen tydligen
Citera
2018-05-29, 20:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Efter 6 års strulande är det inte så svårt att förstå (om det är sant). Ett förhållande han styrt, kan jag tänka, av och på efter lust. Förmodligen på lustiga tider och platser dessutom. Lägg där till att LW var vaken och slog in paket inför sonens födelsedag. Vägen är precis utanför ytterdörren. Hon var inte längre ifrån dörren, än att hon lät bli att låsa den. Vad som hände sen vet bara SD. Vem vet, kanske kom han direkt från HD. Men lägg inte skuld på LW, hon har betalat med sitt liv.

Jag lägger absolut ingen skuld på LW. Ifrågasätter i så fall om det verkligen är SD som var hos henne. Hon litade kanske på den person som besökte henne och hade garden nere. Jag tror annars att hon kunde försvarat sig själv rätt väl om hon varit på sin vakt med någon som misshandlat henne förut.
Citera
2018-05-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tycker människor överlag tenderar till att bli mer och mer narcissistiska, De ska lägga ut bilder på sig själv överallt, som om de var med i Kardashians. Men det är bara att tacka och ta emot! Det underlättar för alla oss nyfikna och även för rikspolisstyrelsen tydligen
Men det är ju skillnad på selfies och selfies. SD:s bilder visar hans ansikte och ansiktsuttryck, bakgrunden oviktig. Jag kommer osökt att tänka på små barn som mimar framför en spegel för att försöka se, upptäcka: "Vem är jag?"
Citera
2018-05-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Ja det är bra
Hur är det får man ringa och kolla tidningar när man är anhållen ?
Det måste vara värsta mardröm att sitta inlåst
Citera
2018-05-29, 20:43
Medlem
Varför tror en del att det kan vara sonen?
Citera
2018-05-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ok, då är jag med. Tror jag

Tror inget flygbolag skulle släppa dom över Atlanten utan att ha ESTA i ordning så det hade nog HD.

Funderat på det också och du har rätt. Jag hade väl trådsanningen att hon skulle fyllt i blanketten på väg till Arlanda i bakhuvudet, men den faller på sin egen orimlighet då ansökan skall göras veckor/månad i förtid. Korkat av mig

Undrar hur SD förklarade det hela för HD under hemresan över Atlanten?
Citera
2018-05-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag lägger absolut ingen skuld på LW. Ifrågasätter i så fall om det verkligen är SD som var hos henne. Hon litade kanske på den person som besökte henne och hade garden nere. Jag tror annars att hon kunde försvarat sig själv rätt väl om hon varit på sin vakt med någon som misshandlat henne förut.

En som misshandlar gör det inte jämt
Han kan vara trevlig glad rolig oftast
Offret lär sig att se innan när det är dags att fly Typ man kan umgås och ha kul men sen inträffar något och misshandlaren blir ilsken Tror hon vågade öppna åt SD för de kanske var vänner just då
Citera
2018-05-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
En som misshandlar gör det inte jämt
Han kan vara trevlig glad rolig oftast
Offret lär sig att se innan när det är dags att fly Typ man kan umgås och ha kul men sen inträffar något och misshandlaren blir ilsken Tror hon vågade öppna åt SD för de kanske var vänner just då

Typ han ringer utifrån sin bil
Hej jag är utanför Har en present till grabben och hon går ut till bilen och sätter sig en stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in