2018-05-28, 06:07
Avslutad
Årets sämsta match igår. Inget tempo, alla verkade redan ha checkat ut. Det spelet som vi hade tidigare år där man fick motståndarlagen på knäna de sista 20 min är som bortblåst. Några som kommer undan mycket av kritiken är resten av staben tycker jag. Vad gör att Olof Persson förtjänar ett kontrakt fram till 2022, vi är sämre defensivt samt våra fasta är under all kritik och vad har Fjellström gjort egentligen?

En annan sak som är ganska tydlig är att Andersson definitivt inte skall leda det här laget efter uppehållet.

Nej skönt med uppehåll efter denna start. En ny tränare med lite ranamma, några nyförvärv (Molins först och främst) och så kan man se resten av säsongen med tillförsikt, fortfarande inte omöjligt att nå europaspel.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns dom som har det värre, (host) Malmö FF är hittills ett episkt fiasko, manifesterat genom att kaxiga skåningar lyser med sin frånvaro här. Jag noterade att MFF firade målet när dom gjorde 1-1, dom firar aldrig en kvittering mot ett bottenlag enligt viss expertis här inne, skumt.

Fan vad du ältar vad vi här nere i söder gör hela tiden. Har en malmöit snott din brud eller något? Du lägger ner mer tid på att skriva om oss än ditt eget lag.
2018-05-28, 07:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jaha, vad säger man som Blåvitt-supporter om den här vårsäsongen då? Efter segern i Malmö och dessförinnan en ganska smart match mot Häcken så kände man verkligen vind i seglen men efter det har utvecklingen gått rejält bakåt. Matchen mot NKPG var spelmässigt OK men Pettersson storspelade i deras mål och vi var något nonchalanta bakåt.

De tre sista matcherna finns däremot inget positivt i. Slarvigt, långsamt och man får intryck av Blåvitt har blivit lästa av motståndarna som ganska enkelt trycker ut oss på kanterna (Werner och Salo skrämmer inga motstånd) och stänger till centralt. Särskilt när de gör första målet så är det väldigt enkelt att försvara mot oss. Egentligen bara Khairashvili som bryter mönstret tillsammans med Diskerud i någon mån.

Sett till tabellen ligger vi bara tre poäng före BP t.ex., som har typ en helt ny trupp och en ny tränare. Och givetvis oerhört mycket mindre resurser.

Tur att det var ett långt uppehåll den här säsongen, finns mycket att träna på.

Farhågorna om närheten till kval besannades.
Nu tror jag dock fortsatt inte att vi hamnar där men likväl.
Nu ska man inte läsa vad diverse gaphalsar skriver på sociala medier men kritiken och avgå-ropen är sannerligen där. Några är dessutom så infernaliskt korkade att dom tycker vi ska köpa in gubbar för pengar vi inte har för att komma högre upp.

Det där med att det är lätt att klara av oss när vi ligger under är ack så sant, vi är inte direkt starka på att kontrollera lag som kontrar på oss och backlinjen har gått ner en del dom senaste matcherna tycker jag.

Det finns även en stor oro hos mig i att vi nu tappar Dahlberg och Seb, troligen även Engvall, Mix och kanske även Emil. Det innebär att 5 av 11 i vår vanligaste startuppställning försvinner till omstarten. Det blir lite av en omstart igen och med tanke på att en del redan tappat tålamodet så är jag orolig över hur stark klubben är om avgå-ropen kommer.
Det sämsta vi kan göra nu som klubb är att kicka Poya och ta in en ur det gamla gardet igen.

Sedan får man dock ge Giffarna att dom helt enkelt vann rättvist igår, man kan kritisera Dahlberg för första målet men samtidigt räddade han oss kvar i matchen via räddningarna på två frilägen så det blir ju lite missriktad kritik om man klandrar honom för torsken p.g.a. insatsen vid första målet.
Visst kunde vi återigen fått ett domslut med oss som kunde förändrat mycket men det finns andra bitar vi främst ska fokusera på sett till hur det såg ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Sedan kom då Ellos matchen som vi slängde bort... och jag tror delvis dessa två resultat påverkat oss lite. Med lite tur, marginaler på vår sida etc... så hade vi kunnat ha en win streak på 4 matcher när vi gick in i matchen mot DIF, men tur och marginalerna på vår sida är något jag skulle säga att vi inte har överhuvudtaget i år.

Jag kommer med en dåres envishet hävda att den där j-a frisparken Engvall tar mot Ellos är det enskilt dyraste hjärnsläppet vi får iår.
Hade vi vunnit där hade vi direkt studsat tillbaka efter torsken mot Peking varvid pekingmatchen bara blivit ett hack i en rad med tre segrar på fyra matcher men nu blev det via att Engvall tog den frisparken som ledde till målet istället bara en del i en segerlös svit på 4 matcher innan uppehållet.
2018-05-28, 08:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Missade faktiskt att han enbart har 6 mån kvar och ja då sänks ju prislappen. Jag skulle faktiskt bli förvånad om Kerim stannar kvar säsongen ut, lät ju helt klart som om han gjort sitt för oss när han intervjuades idag. Förstår dock att han inte kan säga något innan allt är klart om nu en förhandling pågår.

Han vill ju att både han och DIF tjänar på att han går vidare vilket man måste säga är najs.

Men ska vi vara ärliga, försvinner Mrabti nu så är vi ytterst medelmåttiga. Han har förfan varit hela vårt lag!
2018-05-28, 09:09
Medlem
Lurigfaxs avatar
Skönt att Allsvenskans enligt experterna i tråden sämste anfallare gjorde fyra mål igår och leder skytteligan nu! Kommer se riktigt bra ut när vi får in bättre strikers!
2018-05-28, 09:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fan vad du ältar vad vi här nere i söder gör hela tiden. Har en malmöit snott din brud eller något? Du lägger ner mer tid på att skriva om oss än ditt eget lag.

Förlåt, visste inte att det var förbjudet.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jag kommer med en dåres envishet hävda att den där j-a frisparken Engvall tar mot Ellos är det enskilt dyraste hjärnsläppet vi får iår.
Hade vi vunnit där hade vi direkt studsat tillbaka efter torsken mot Peking varvid pekingmatchen bara blivit ett hack i en rad med tre segrar på fyra matcher men nu blev det via att Engvall tog den frisparken som ledde till målet istället bara en del i en segerlös svit på 4 matcher innan uppehållet.

Medhåll, dessutom har Engvall inte alls motsvarat förväntningarna i övrigt.
2018-05-28, 09:25
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Skönt att Allsvenskans enligt experterna i tråden sämste anfallare gjorde fyra mål igår och leder skytteligan nu! Kommer se riktigt bra ut när vi får in bättre strikers!

Tror nog bara det är du som tänkt på fel neger. Badji är den sämste anfallaren i Allsvenskan. Tino växer för varje match.

Utan neger, ingen seger!
2018-05-28, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Förlåt, visste inte att det var förbjudet.

Har jag inte heller påstått. Kul med det när det håller vanlig diskussionsnivå.

Tycker bara att man ser dig fokusera ofta på "fel" klubb istället för din egna klubb där det inte heller ser så ljust ut.
2018-05-28, 10:10
Medlem
Tydligt tyvärr att Bajen inte riktigt räcker till. Försvinner Hamad kan vi nog glömma något guld. Gör det inte enklare att domarkåren i princip går emot oss varje match..

Jag har sagt det länge, norrköping är starkast och enligt mig guldfavoriter just nu. dif spelar också oerhört bra, och kan bli farliga.

Det jag oroar mig minst för är gnaget. Man vinner inte guld på att kryssa sig igenom tabellen och det är inte tillfälligheter som gjort att gnaget är krysslaget.
2018-05-28, 11:57
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tror nog bara det är du som tänkt på fel neger. Badji är den sämste anfallaren i Allsvenskan. Tino växer för varje match.

Utan neger, ingen seger!
Är ju en hel del som tokdissat Tino och skrivit i media att han är dålig innan säsongen. Nu gjorde han 4 mål igår men tycker han är bra oftast i matcher även då han inte gör mål. Är en väldigt skicklig striker, kan göra mer än bara mål.

Fel match att gnälla på Badji Gör ju en fin assist igår. Tror fortfarande lite på honom, han behöver utvecklas och lära sig spela "europeiskt". Han har en väldigt konstig spelstil men ibland lyckas han ju, mål mot elfsborg från ingenstans, sen två ramträffar efter det mot dalkurd och mff var det väl varav ena också kom från ingenstans. Plus assisten igår. Men visst till 98% är han kass haha. Han är lite som en trisslott.
2018-05-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Tydligt tyvärr att Bajen inte riktigt räcker till. Försvinner Hamad kan vi nog glömma något guld. Gör det inte enklare att domarkåren i princip går emot oss varje match..

Jag har sagt det länge, norrköping är starkast och enligt mig guldfavoriter just nu. dif spelar också oerhört bra, och kan bli farliga.

Det jag oroar mig minst för är gnaget. Man vinner inte guld på att kryssa sig igenom tabellen och det är inte tillfälligheter som gjort att gnaget är krysslaget.
Du har nog rätt om AIK, de är bara glada att de fått en bättre start än de brukar.

Nu har de 24 p efter 12 omgångar.
2017 var det 21p
2016 var det 22p
2015 var det 22p

Ett par poäng mer än vad de brukar, eventuellt räcker det till 1 eller 2 placeringar bättre än vad de brukar komma. ☺

Sommarfönstret och dubblera med europaspel blir antagligen avgörande.
2018-05-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du har nog rätt om AIK, de är bara glada att de fått en bättre start än de brukar.

Nu har de 24 p efter 12 omgångar.
2017 var det 21p
2016 var det 22p
2015 var det 22p

Ett par poäng mer än vad de brukar, eventuellt räcker det till 1 eller 2 placeringar bättre än vad de brukar komma. ☺

Sommarfönstret och dubblera med europaspel blir antagligen avgörande.

1 eller 2 placeringar bättre än vad AIK brukar komma betyder väl ändå Guld?
2018-05-28, 14:32
Medlem
Otto Flicks avatar
Summa summaram av ÖSK:s vår är väl godkänt och mycket över förväntan. Ändå sitter jag här och är småbitter över den bristfälliga avslutningen mot BP igår.

Finns mycket stort intresse för Besara, någorlunda stort intresse för Rogic och måttligt intresse för Hines-Ike så skall bli spännande att se vad som händer i sommar. Jag hoppas givetvis att det kan trilla in någon spelare av god kvalitet även om vi inte tappar någon av ovanstående. Det är alldeles för tunn bakom startelvan.

Vårens spelare i ÖSK: Nahir Besara
Vårens överraskning: Simon Amin
Vårens besvikelse: Insatsen mot BP och Igbonanikes röda mot Bajen
Senast redigerad av Otto Flick 2018-05-28 kl. 14:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in