Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jaha, vad säger man som Blåvitt-supporter om den här vårsäsongen då? Efter segern i Malmö och dessförinnan en ganska smart match mot Häcken så kände man verkligen vind i seglen men efter det har utvecklingen gått rejält bakåt. Matchen mot NKPG var spelmässigt OK men Pettersson storspelade i deras mål och vi var något nonchalanta bakåt.
De tre sista matcherna finns däremot inget positivt i. Slarvigt, långsamt och man får intryck av Blåvitt har blivit lästa av motståndarna som ganska enkelt trycker ut oss på kanterna (Werner och Salo skrämmer inga motstånd) och stänger till centralt. Särskilt när de gör första målet så är det väldigt enkelt att försvara mot oss. Egentligen bara Khairashvili som bryter mönstret tillsammans med Diskerud i någon mån.
Sett till tabellen ligger vi bara tre poäng före BP t.ex., som har typ en helt ny trupp och en ny tränare. Och givetvis oerhört mycket mindre resurser.
Tur att det var ett långt uppehåll den här säsongen, finns mycket att träna på.
Farhågorna om närheten till kval besannades.
Nu tror jag dock fortsatt inte att vi hamnar där men likväl.
Nu ska man inte läsa vad diverse gaphalsar skriver på sociala medier men kritiken och avgå-ropen är sannerligen där. Några är dessutom så infernaliskt korkade att dom tycker vi ska köpa in gubbar för pengar vi inte har för att komma högre upp.
Det där med att det är lätt att klara av oss när vi ligger under är ack så sant, vi är inte direkt starka på att kontrollera lag som kontrar på oss och backlinjen har gått ner en del dom senaste matcherna tycker jag.
Det finns även en stor oro hos mig i att vi nu tappar Dahlberg och Seb, troligen även Engvall, Mix och kanske även Emil. Det innebär att 5 av 11 i vår vanligaste startuppställning försvinner till omstarten. Det blir lite av en omstart igen och med tanke på att en del redan tappat tålamodet så är jag orolig över hur stark klubben är om avgå-ropen kommer.
Det sämsta vi kan göra nu som klubb är att kicka Poya och ta in en ur det gamla gardet igen.
Sedan får man dock ge Giffarna att dom helt enkelt vann rättvist igår, man kan kritisera Dahlberg för första målet men samtidigt räddade han oss kvar i matchen via räddningarna på två frilägen så det blir ju lite missriktad kritik om man klandrar honom för torsken p.g.a. insatsen vid första målet.
Visst kunde vi återigen fått ett domslut med oss som kunde förändrat mycket men det finns andra bitar vi främst ska fokusera på sett till hur det såg ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Sedan kom då Ellos matchen som vi slängde bort... och jag tror delvis dessa två resultat påverkat oss lite. Med lite tur, marginaler på vår sida etc... så hade vi kunnat ha en win streak på 4 matcher när vi gick in i matchen mot DIF, men tur och marginalerna på vår sida är något jag skulle säga att vi inte har överhuvudtaget i år.
Jag kommer med en dåres envishet hävda att den där j-a frisparken Engvall tar mot Ellos är det enskilt dyraste hjärnsläppet vi får iår.
Hade vi vunnit där hade vi direkt studsat tillbaka efter torsken mot Peking varvid pekingmatchen bara blivit ett hack i en rad med tre segrar på fyra matcher men nu blev det via att Engvall tog den frisparken som ledde till målet istället bara en del i en segerlös svit på 4 matcher innan uppehållet.