2018-05-27, 21:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jaha, vad säger man som Blåvitt-supporter om den här vårsäsongen då? Efter segern i Malmö och dessförinnan en ganska smart match mot Häcken så kände man verkligen vind i seglen men efter det har utvecklingen gått rejält bakåt. Matchen mot NKPG var spelmässigt OK men Pettersson storspelade i deras mål och vi var något nonchalanta bakåt.

De tre sista matcherna finns däremot inget positivt i. Slarvigt, långsamt och man får intryck av Blåvitt har blivit lästa av motståndarna som ganska enkelt trycker ut oss på kanterna (Werner och Salo skrämmer inga motstånd) och stänger till centralt. Särskilt när de gör första målet så är det väldigt enkelt att försvara mot oss. Egentligen bara Khairashvili som bryter mönstret tillsammans med Diskerud i någon mån.

Sett till tabellen ligger vi bara tre poäng före BP t.ex., som har typ en helt ny trupp och en ny tränare. Och givetvis oerhört mycket mindre resurser.

Tur att det var ett långt uppehåll den här säsongen, finns mycket att träna på.

Det finns dom som har det värre, (host) Malmö FF är hittills ett episkt fiasko, manifesterat genom att kaxiga skåningar lyser med sin frånvaro här. Jag noterade att MFF firade målet när dom gjorde 1-1, dom firar aldrig en kvittering mot ett bottenlag enligt viss expertis här inne, skumt.
2018-05-27, 21:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Ni som inte håller på något stockholmslag, hur känner ni för de uttalandena som kommer från Hammarby efter poängtapp? Jag är ju färgad, men jag tycker de beter sig som småbarn. Tankovic och Hamad utmanae varandra om seriens minst sympatiska spelare.

Har absolut inga problem med det själv, tycker det mest är småroligt. Speciellt sådana här saker som Tankovic säger om bönder, att Hiago är hjärndöd etc. Förut fick ju vi alltid höra från Hammarby (spelare, tränare, fans etc) om Konstgräset efter förlust här i Örebro men det har i alla fall stoppat. Så spelarna stör jag mig inte på egentligen. Det är snarare tvärtom att jag smånjuter faktiskt lite.

Har tyvärr ingen spelare jag tycker är väldans osympatisk för närvarande faktiskt. Var annat när Erik Sundin och L-G Carlstrand var i farten.
2018-05-27, 21:44
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Han har ju dock bara 6mån kvar på kontraktet så tyvärr är ju 15m ganska bra pengar mtp. på det. Men fan hoppas han kritar på nytt kontrakt men svårt att se det hända tyvärr...

Ang. Tino har det ryktast om union rätt länge. Inte stått mycket i medierna om det men har hört från insatta. Uppenbarligen är många och bl.a. de intresserade men tror han stannar och vad fan ska han dit och göra? Tjäna nån liten slant mer i en andraliga? Hans aktier lär ju ha stigit rejält efter idag också. Men tror han stannar faktiskt, trvis uppenbarligen bra i DIF.
Missade faktiskt att han enbart har 6 mån kvar och ja då sänks ju prislappen. Jag skulle faktiskt bli förvånad om Kerim stannar kvar säsongen ut, lät ju helt klart som om han gjort sitt för oss när han intervjuades idag. Förstår dock att han inte kan säga något innan allt är klart om nu en förhandling pågår.

Läste lite om Kadewere om Union, tydligen hade han scoutats under SC-finalen. Jag tror att det är ett bra steg för honom. Zweite är klart underskattad kolla på Sebbe Andersson exempelvis eller Mikael Ishak. Han kommer ha en hel del ögon på sig där inte minst från BL-lag. Fast jag tror att han gör som våra tidigare afrikaner och går till Kina
2018-05-27, 22:05
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tack och godnatt. Sirius åker ut.
Måste tyvärr hålla med dig, den här förlusten tog verkligen hårt på en...
Det är så mycket som måste förändras och styras upp att man verkligen tvivlar på att det här kommer att hålla för ett nytt kontrakt.
2018-05-27, 22:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jaha, vad säger man som Blåvitt-supporter om den här vårsäsongen då? Efter segern i Malmö och dessförinnan en ganska smart match mot Häcken så kände man verkligen vind i seglen men efter det har utvecklingen gått rejält bakåt. Matchen mot NKPG var spelmässigt OK men Pettersson storspelade i deras mål och vi var något nonchalanta bakåt.

De tre sista matcherna finns däremot inget positivt i. Slarvigt, långsamt och man får intryck av Blåvitt har blivit lästa av motståndarna som ganska enkelt trycker ut oss på kanterna (Werner och Salo skrämmer inga motstånd) och stänger till centralt. Särskilt när de gör första målet så är det väldigt enkelt att försvara mot oss. Egentligen bara Khairashvili som bryter mönstret tillsammans med Diskerud i någon mån.

Sett till tabellen ligger vi bara tre poäng före BP t.ex., som har typ en helt ny trupp och en ny tränare. Och givetvis oerhört mycket mindre resurser.

Tur att det var ett långt uppehåll den här säsongen, finns mycket att träna på.

Precis som du säger såg man ju verkligen ljusningen efter Häcken och MFF och även Peking (även om det blev torsk). Men de senaste matcherna känns det inte som att man utvecklats utan nästan snarare gått bakåt. Försvaret har blivit virrigare, felpassningarna har blivit fler, och framåt finns det inte tillräckligt med spetskvaliteter för att ta vara på de chanser man skapar (undantaget Georgi som redan visat att han håller riktigt hög klass). Det kanske är att vi är sönderlästa, men framåt har vi ju varit rätt svaga hela året.

Det finns fortfarande tålamod kvar, och uppehållet kunde inte komma mer lägligt, men det är svårt att ha tålamod om kvalstrecket närmar sig.

/feldgrau
2018-05-27, 23:07
Medlem
Jadu, är en förespråkare av att inte gnälla på domarna men två hööögst tveksamma straffar i rad nu som lett till två raka poängtapp är svårsmält.

Skönt med uppehåll iaf då vi spelade sämre än Malmö idag. Pinsamt uselt.
2018-05-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
För att sammanfatta (med vissa matcher pågående): alla lag bör tycka det är gött med uppehåll?
Jag tror Djurgården, Elfsborg, Trelleborg, Norrköping & Östersund gärna hade tagit någon match till,
2018-05-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Sundgrens straff var inte solklar någonstans. Sen sa aldrig C-More "att det skulle VARa straff för Kalmar".. sluta använda lögner som stärker dina argument!

Säg mig även vilken mer match än Örebromatchen har vi fått matchavgörande fördelar?
Med tanke på dessa ändlösa diskussioner (i år), så tror jag inte videogranskning heller skulle ge 100% svar. Fjärde domaren skulle ha tillgång till TV-sändning, men bara rätta uppenbara fel. Inte dessa bedömningar.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2018-05-27 kl. 23:43.
2018-05-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Missade faktiskt att han enbart har 6 mån kvar och ja då sänks ju prislappen. Jag skulle faktiskt bli förvånad om Kerim stannar kvar säsongen ut, lät ju helt klart som om han gjort sitt för oss när han intervjuades idag. Förstår dock att han inte kan säga något innan allt är klart om nu en förhandling pågår.

Läste lite om Kadewere om Union, tydligen hade han scoutats under SC-finalen. Jag tror att det är ett bra steg för honom. Zweite är klart underskattad kolla på Sebbe Andersson exempelvis eller Mikael Ishak. Han kommer ha en hel del ögon på sig där inte minst från BL-lag. Fast jag tror att han gör som våra tidigare afrikaner och går till Kina

Håller med om Zweite. Ett riktigt underskattat mellansteg.

Union vill ju även ha Totte Nyman från Braunschweig som gick ner till 3. BL.
2018-05-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Precis så blev det 4-1 mot Dalkurd och nu 2-1 mot Trelleborg, vad tror du om hösten?
Jag tror det blir tufft, men klarar er från kval. Thelin sitter kanske säkert nu, men efter uppehållet kommer:
Örebro, Hammarby, Norrköping, Östersund x 2, AIK, Norrköping, Djurgården. Har han kvar omklädningsrummet efter de matcherna?

Gör Linderoth myteri? Tar ni in Anders Svensson som tredje tränare.

Jag tror Dalkurd, Sirius, Trelleborg och Brommapojkarna fortsatt ligger efter, närmast ovanför har ni Göteborg och Malmö (3p före med en match mer spelad). Tveksam om ni går förbi dem.

Ni borde kanske värva 1-2 försvare, som kan spela på flera positioner i backlinjen.

Efter era tre första matcher, har det inte varit så illa - bortsett Häcken då.
2018-05-27, 23:57
Medlem
Citat:

Peking matchen var mer än OK. Det var en ruskigt tung förlust egentligen då vi gjorde det mesta rätt, i första halvlek var deras farligaste situation ett inlägg som Pontus plockade komfortabelt, dom hade egentligen väldigt lite att komma med överhuvudtaget i den matchen och 2-0 kom ju i slutet(95 minuten) då vi försökte forcera(något vi är riktigt dåliga på i år).

Kollade faktiskt upp matchstats för första gången nu, och det är ändå ganska talande.

Blåvitt / Peking

Skott 17 / 5
Skott på mål 8 / 3
Bollinnehav 57 / 43
Hörnor 7 / 1

Sedan kom då Ellos matchen som vi slängde bort... och jag tror delvis dessa två resultat påverkat oss lite. Med lite tur, marginaler på vår sida etc... så hade vi kunnat ha en win streak på 4 matcher när vi gick in i matchen mot DIF, men tur och marginalerna på vår sida är något jag skulle säga att vi inte har överhuvudtaget i år.
2018-05-28, 00:14
Medlem
Bönderna har dominerat svensk fotboll för länge, hur mycket jag än må önska att de förälskade tvillingarna torskar, konkar och självdör i lingonserierna så kan man inte förneka att tre huvudstadsklubbar i topp gör mycket för hypen i Allsvenskan och höjer det allmänna intresset.

Fortfarande lack över vilken ryggradslös insats vi gör idag. Helvete.

Edit: Vill lägga in att jag inte tar ansvar för det jag skriver på fyllan efter bortamatch.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-05-28 kl. 00:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in