2018-07-26, 20:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur många av dom dygnen lira Hammarby i superettan? Ganska skev tidsräkning kan man tycka.

Med jätterisk för jinx såklart, men snart har vi varit uppe i Allsvenskan lika lång tid som vi var i Superettan, och ändå har dif inte slagit oss ännu.
2018-07-26, 21:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det är tre spelare ut och fyra spelare in så breddmässigt är de inte särskilt stor skillnad. En anfallare mer än i våras men där har vi ändå ingen lärling som konkurrerar så för ungdomarna är läget oförändrat.
Absolut men kvalitén är ju förändrad men ja jag glömde att ni släppt mer än bara Svanberg.
Isak och Jeremejeff var nog lättare att konkurrera med än Gall, Cristiansen, Molins och Antonsson men det är väl främst innermittfält Adrian som fått chansen?

Batanero släpper vi nog efter säsongen, svårt att hålla kvar honom då det finns många som skulle kunna ge honom högre lön men då är ju frågan ska vi ta några miljoner och veta att utan bra scouting och tur kommer vi inte kunna hitta en bättre spelare och är det bättre att behålla honom 2019 ut för att sedan släppa gratis.
2018-07-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det där kan det väl omöjligt ligga någon sanning i? Fick ni inte typ 40 miljoner för Dahlberg? Att styrelsen inte vill sätta sprätt på dom direkt låter snarare som ett sunt tänk än ett måste.
Vad tror du efter denna dag?
Sakor.
Ingebrigtsen.
Omarsson.

Hur kan detta hända? Är Gren roten eller är det styrelsen som gett Gren mer cash än vad man haft?
2018-07-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jag har sagt att vi behöver pengarna för Dahlberg till annat än värvningar men mestadels mötts av att vi minsann måste sätta sprätt på dom, nu börjar det sippra fram varför jag tyckt så..
Jag tror på det ryktet om att IFK är KK färdiga.
Man kan inte leva på 18 guld +(5 ) och 2 Uefa guld. Och sopor i styrelsen. + Gren.

Game Over känns inte lång undan.
2018-07-26, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Sakor.
Ingebrigtsen.
Omarsson.

Hur kan detta hända? Är Gren roten eller är det styrelsen som gett Gren mer cash än vad man haft?

Vaddå? Försökte googla men hittade inget. Har ni sålt allihopa?
2018-07-26, 22:14
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Nu är det snart 4000 dygn sedan Dif senast vann över Bajen. Tony Blair hade precis avgått som premiärminister, Pluto blivit nedgraderad som planet och Madchester just upptäckt onani.

http://www.hammarbyklanen.se/grindif-raknare/
Hur många dygn sedan var det ni spelade i Europa? Hammarbyklanen, vilka jävla muppar för övrigt haha! Jippo/maskerad.
Senast redigerad av snurresnigel 2018-07-26 kl. 22:33.
2018-07-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ni?

Dom är enligt media till salu. Och tystnaden från IFK talar för att klubben mår illa, riktigt illa.
2018-07-26, 22:39
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Dom är enligt media till salu. Och tystnaden från IFK talar för att klubben mår illa, riktigt illa.
Ställer mig tveksam till allt Wulcan skriver. Han är ju en riktig clown-journalist.
2018-07-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Med tanke på att serien haltar, är det inte klart vem som är serieledare. Vinner Bajen och Norrköping sin hängmatch med lite mål är det de som är serieledare.

Kikar man på formkurvan, senaste 5 toppar Östersund (följt av Djurgården och AIK).
Senaste 10 matcherna toppar Norrköping (följt av Östersund och AIK).
Än kan många blanda sig i toppstriden.

Här kan du klicka på hur tabellen ser ut omgång för omgång. Klicka på 14 så får du se vilket lag som leder.

http://www.everysport.com/sport/fotboll/fotbollsserier-2018/allsvenskan-herr/allsvenskan/87302
2018-07-27, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Här kan du klicka på hur tabellen ser ut omgång för omgång. Klicka på 14 så får du se vilket lag som leder.
Fast sådär brukar man aldrig räkna. Jävla trams.
Fakta: Tabellen haltar och AIK är serieledare.
2018-07-27, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Sakor.
Ingebrigtsen.
Omarsson.

Det är ALLTID styranden som ger sportchefen en budget. Han har givetvis tidigare fått för mycket pengar. Se bara på att vi värvade Albaek, inte så mycket för att han "behövdes" som att vi inte fick "missa chansen att casha in längre fram".
Nu är det ingen kritik mot Albaek men ändå.

Det är givetvis inte heller så att Gren säger nej om han får en större pengapåse, problemen blir ju som nu när vi inte kan förnya kontrakt eller värva för att vi inte har några cash kvar.

Citat:
Jag tror på det ryktet om att IFK är KK färdiga.
Man kan inte leva på 18 guld +(5 ) och 2 Uefa guld. Och sopor i styrelsen. + Gren.

Game Over känns inte lång undan.

Vi har trots allt rensat upp rätt rejält i styrelserummet det senaste och det är ingen liten snipa vi ska vända utan snarare en stenafärja.
Gren är som jag sagt innan ingen trollkarl som sportchef men det gäller ju att ha ett bättre namn redo om vi ska göra oss av med honom.

I övrigt är jag som jag sagt innan för en gång skulle enig med dig i en fråga, den beträffande att ekonomin är sämre än vad som syns "utåt". Exakt HUR dålig kommer väl synas snart...

Citat:

Nej, än så länge är det inte mer än en artikel där det egentligen bara kan baseras på att "allt är till salu till rätt pris".

Det var länge sen vi hade en så viktig match som den mot BP imorgon...
2018-07-27, 10:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen

http://www.everysport.com/sport/fotboll/fotbollsserier-2018/allsvenskan-herr/allsvenskan/87302

AHH du, tryck på 30 så ser du vem som vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in