Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 11:47
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Då måste man ju få det till att han sköt just den kvällen.

Det går säkert att matcha krutet mot det som finns på Palmes kläder. Dessutom måste man i en indiciekedja ställa sig frågan hur många ggr en reklamman avfyrar handeldvapen iklädd en vinterrock.
Citera
2018-05-27, 11:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Grk, om patroner ur samma batch. Sidan 300 nånting. Kolla mina senaste 5-6 inlägg.

SE tillbringade en del av barndomen i småland, och precis innan han tog livet av sig försökte han låna pengar för att semestra bland vänner i småland. Läs Larsson.

Okej tack. Jag har läst Larsson men minns inte det där med Småland. Får läsa igen. Beträffande GRK och patronerna är det väl så att ett gäng patroner ur den aktuella batchen såldes i Sverige och att en väldig massa fler patroner såldes i andra länder? Jag har aldrig betraktat den vägen som framkomlig. Men jag har säkert fel.
Citera
2018-05-27, 11:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det går säkert att matcha krutet mot det som finns på Palmes kläder. Dessutom måste man i en indiciekedja ställa sig frågan hur många ggr en reklamman avfyrar handeldvapen iklädd en vinterrock.

Naturligtvis. Men ska det bli ett trovärdigt slut på MOP måste allt vara vattentätt och inte indicier.
Citera
2018-05-27, 11:51
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Dag Andersson har varit tydlig med att han till stor del gick i förtida pension pga att PU nekades utökade resurser. Nuvarande PU har visat en helt annan öppenhet i sinnet att titta åt olika håll. Frågan är dock hur mycket som gått i tuggen under föregående år.

Vill minnas att KP sagt att nuvarande PU är 5-7 personer. Har KP gillat läget avseende resurserna eller hade man ännu mindre resurser under DA.? NGn som vet?
Citera
2018-05-27, 11:56
Medlem
Jag hoppas någon kan ge några synpunkter på följande sak.
Holmers utredning kraschade.
Ölvebros utredning blev koncentrerad på CP.

PU fortsatte ju efter Cp också, hur kom det sig att man inte i slutet av 90-talet började utreda Stig E , WTobservationer.
Stig E var ju i livet så han borde man ju ha kunnat kontakta och han verkade ju inte rädd för att prata precis.
Var man verkligen tvungen att hålla på 20 år till för att komma in på WTobservationer, Stig E mm

Många brukar ju prata om att man måste utgå från brottsplatsen ,men i den här utredningen verkar det ha tagit mer än 30 år och brottsplatsen verkar inte vara färdig utredd.
Citera
2018-05-27, 11:59
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Om man läser Filter så framgår det att SE var aktiv i Täbymoderaterna i mitten av
80-talet och styrelsemedlem. Självklart kände han då B Hagård. Täbymoderaterna
tycks ha varit ett osedvanligt mörkblått fäste med ett osedvanligt djupt Palmehat.
Där fanns också Carl G Holm, en av grundarna av tidskriften Contra. Måltavlan med
Palmebilden publicerad i Contra hade sitt ursprung hos Täbymoderaterna.
Filter säger vidare att det fanns en överste och marinofficerare i kretsarna och att SE
umgicks med dem. Detta har också påpekats av "tinytiny" som kände SE.
Tinytiny har också sagt att SE hade kontakter inom kretsarna på Wallingatan 34. Där
fanns de högerextrema polisanställda ÅJ"Leon"Ek, KAK (vice ordf i DA) och CGÖ samt
återigen Birger Hagård.

Måntro hur lång tid det ska ta innan herr Ek dyker upp i medierna?
Citera
2018-05-27, 12:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Teoretisk sett finns det fem alternativ vad gäller Skandiamannen:

1) Han är inte inblandad i mordet på något vis utan det var ren slump att han klev ut på Sveavägen 23.20 på mordkvällen. Han ser chansen till sina femton minuters kändisskap och spär på sin betydelse som vittne (förmodligen det troligaste alternativet) (50 %)

2) Han är inblandad i mordet som förvillare (krävs en konspiration) (20%)

3) Han är inblandad i mordet som GM i en konspiration (15 %)

4) Han är GM och har själv hastigt planlagt mordet efter att ha stött på paret Palme tidigare på kvällen och har sedan på något sätt hållit utkik när paret kommer på Sveavägen (10 %)

5) Han är GM och stöter av en slump på paret Palme utanför dekorima (5 %)

Om du taxerar upp det första alternativet till 85-90 proc så ser det bättre ut enl mitt synsätt.
Citera
2018-05-27, 12:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Anledningen till att omvänd bevisföring inte är en rättslig princip är att det är mycket svårt att bevisa sin oskuld. Har man varit ensam ,utan vittnen, är det i det närmaste omöjligt att bevisa sin oskuld.

Det är därför vi har ett rättssystem där åklagare måste bevisa om någon är skyldig. Detta har Filter inte lyckats med.

Särskilt när man väntar till personer har dött och inte kan svara för sig.
Citera
2018-05-27, 12:11
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Särskilt när man väntar till personer har dött och inte kan svara för sig.

Det visste redan författaren till isländska Eddan .

""Fä dör,
fränder dö,
även själv skiljes du hädan,
men ett vet jag,
som aldrig dör,
domen över död man
"
Citera
2018-05-27, 12:11
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om du taxerar upp det första alternativet till 85-90 proc så ser det bättre ut enl mitt synsätt.

Mycket möjligt. Det viktigaste var konstaterandet att det finns fem alternativ, varken mer eller mindre. Procentsatserna var bara en höftning från min sida...
Senast redigerad av riskybizzy 2018-05-27 kl. 12:30.
Citera
2018-05-27, 12:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Denna artikel hade jag inte sett förut, vad intressant att man redan i mars 1986 talade om WT och flera inblandade gärningsmän.
Är SE överhuvudtaget inblandad? Ja det tror jag, men som del i en större konspiration.
Det är för mycket kring Skandiahuset och personerna där för att allt skulle kunna vara ren slump.
Lägg till WT observationerna till det...
Tyvärr, det var nog ingen ensam galning, även om det hade varit bekvämtför oss alla.

WT, är det white trash här?

Det är fredag efter löning även för den som ingen löning har, så det är kanske inte konstigt att alla är på stan. Men cedegren i bil ett kvarter bort känns ju lite skumt. Å andra sidan fanns det väl hundra gubbar till vars namn vi aldrig behövt lära oss för att de stannade hemma eller var på andra krogar.
Citera
2018-05-27, 12:15
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Alt 1 innebär oftast också en viss typ av personlighet där man gör allt för att få uppmärksamhet.

Det verkar inte som att SE uppvisat sådana tendenser vare sig före eller efter MOP i något annat ämne.
SE:s personlighet gör det väl osannolikt att han skulle kunna vara GM. Men det är inga hårda fakta. (Om man nu har som arbetshypotes att han är oskyldg och vill utesluta honom som GM)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in