Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 10:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Varför då? Finns ju idiotiska feminister som röstar F! trots att de har ett principprogram som man kan läsa på 30 sekunder.

Och F! har inte heller lyckats ta sig in i riksdagen, trots massiv draghjälp från media och vissa opinionsinstitut.

Det vore oklokt av AfS att emulera F! i sitt arbete.
Citera
2018-05-27, 10:52
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Och F! har inte heller lyckats ta sig in i riksdagen, trots massiv draghjälp från media och vissa opinionsinstitut.

Det vore oklokt av AfS att emulera F! i sitt arbete.

Vad menar du? Att AfS enbart ska betrakta den skadliga feminismen på avstånd och enbart tala om den i gåtor?

Att F! inte tagit sig in i riksdagen är att deras politik redan förs i den fina kammaren och i samhället i stort. Människor ser också konsekvenserna utav den, och röstar därefter.
Citera
2018-05-27, 11:01
Medlem
harrowdownhills avatar
Vad vinner man på att förespråka expropriering av moskéer? Detta är kontraproduktivt. Till och med NMR är för en rudimentär religionsfrihet, islam inkluderat.
Citera
2018-05-27, 11:08
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
SD har sett till så att invandrarfrågan är den viktigaste valfrågan för folket. Genom att inte framstå som bråkstakar utan som den vuxne i rummet så vågar fler och fler ifrågasätta naziststämpeln på dem och fler och fler röstar. Vid ett skolval fick de 57% av rösterna. Något gör de djävligt bra.
I skenet av den landsförrädande sjuklövern så är förstås SD härlig skara individer.
Men att dom är 'djävligt bra' på att samla röster, säg 25% i dagsläget, är fullständigt meningslöst om de inte avser att driva frågan om repatriering av majoriteten av de parasiterande välfärdsdränerande lycksökare från världens mest stinkande U-länder som sjuklövern släppt in de senaste 30 åren.

Dvs den enda 'politiska' fråga som har någon som helst betydelse i Sverige, och övriga vita västländer för den delen.

Därför röstar vi på AFS, därför är det helt avgörande att folk förstår att SD 20% och AFS 5% är horribelt mycket viktigare än SD 25%, ja tom SD 30%, och AFS 1%.
Citera
2018-05-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Exakt. Dulny gjorde rätt och har förevigat brytpunkten, den definitiva vändningen, i Sverige. Nu är det vi som jagar vänstern och domen kommer inte bli nådig. Bilden är obetalbar när vi tar tillbaka makten över vårt land. Symboliken kan inte bli tydligare än när Dulny tar plakatet från en mötesstörare.

Jag håller med. Det var bra gjort. Alla folkfientliga element ska få lära sig att det kan kosta att bedriva folkmordsaktivism.

Svenskar ute i stugorna behöver också se att det finns några som står upp och försvarar svenskarna. SD:s masochistiska krälande inför fienden är patetiskt. Se bara hur SD ökade i opinionsmätningarna efter "järnrörsskandalen". Folk vill ha någon som vågar slåss för dem.

En annan viktig anledning till att trycka till, jaga bort och förlöjliga den svenskfientliga pöbeln är att visa vanliga människor att man kan komma på möten och aktiviteter i verkligheten, visa att det inte är så farligt.
Citera
2018-05-27, 11:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Vad menar du? Att AfS enbart ska betrakta den skadliga feminismen på avstånd och enbart tala om den i gåtor?

Att F! inte tagit sig in i riksdagen är att deras politik redan förs i den fina kammaren och i samhället i stort. Människor ser också konsekvenserna utav den, och röstar därefter.

Jiddraren tyckte att om det fungerat för F! att ha ett på vissa punkter luddigt partiprogram borde det även fungera för AfS.

Min replik var att de inte fungerat för F! att göra så. Alltså ligger det inte i AfS intresse att ta efter (emulera) Fi.
Citera
2018-05-27, 11:27
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Samma sak hände på 90-talet med Ny Demokrati. Fånade sig på gator och torg och hetsade
mot media. Då gällde det flyktingar från Jugoslavien. Sen vet alla hur det gick. Numera vet
ingen något om ND trots 15% i opinionsundersökningar och plats i riksdagen. Samma öde
väntar flera.

Du jämför alltså AfS med ett parti som kom till när Sverige var i en djup kris där kronan var havererad, bostadsmarknaden var havererad och ja hela ekonomin gick på knäna? Jag tror vem som helst med lite list och någorlunda bankrulle kunde ställa sig på ölbackar 1991 och hålla tal och få lite "drag under galoscherna" och haft mjölighet att komma in i riksdagen.

Sverige 2018 är i "högkonjuktur", ekonomin ångar på och Sverige "har aldrig varit rikare" ändå så har ett parti som man från etablerat håll kallar för populistiskt över 20% av rösterna och sedan kommer ett nytt parti med ännu hårdare politik och får "drag under galoscherna" och blir en viral succé och det går emot all logik.

"Populistiska partier" både på vänster- samt högerkanten lever på en sak och det är instabilitet i samhället så någonstans ser landets befolkning instabilitet och det är inte som i vanliga fall där den egna ekonomin blir drabbad utan den här gången bryr man sig mer om andras oro och välmående i sin egna befolkning än sitt eget privatliv och det är en "gamebreaker".

Du tror att Ny demokrati handlade om invandring? Tyvärr så måste jag meddela dig att det handlade om ekonomin och framförallt privatekonomin.
Senast redigerad av sebno1 2018-05-27 kl. 11:40.
Citera
2018-05-27, 11:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Varför har du problem med att tala om svenskar? Svenskar finns väl? Borde det inte vara ganska oproblematiskt?
I och för sig. Men det är när definitionen kommer, som det blir jobbigt, ibland i alla fall. Men någon definition måste till. Jag ser att vissa försök finns i tråden och vissst, kör på dem. Men att göra det till huvudnumret i sin politik, tror jag blir ett stickspår.

För övrigt kan jag hålla med om Kasselstrand och Co i deras kritik mot etablissemagnet, förljugenhet och tidigare misslyckad politik. De har helt rätt där. Men jag tycker de sänker sig till en valpig nivå när de står och gastar om "tattarläger" och "U-land".

Och att det här "är svenskarnas land" (eller något åt det hållet). Ja, det är väl OK, men vilka syftar han på? Hur många generationer ska man ha bott här för att räknas som svensk i Afd:s ögon? Sticker man fram nosen, får man vara beredd på att konkretisera sig här, särskilt som det är fråga nummer ett för partiet.
Citera
2018-05-27, 11:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Man hamnar ju tvärtom i en meningslös evighetsdiskussion om man envisas med att försöka definiera just svenskar med en annan bevisbörda än andra folk och etniciteter. INGET FOLK LÅTER SIG ENKELT SAMMANFATTAS MED ORD.

Notera för tusende gången att judiska debattörer och deras allierade aldrig någonsin försöker förklara vem som är och inte är jude. Religion, kultur, gener - allt och inget på en gång, efter vad som passar bäst för stunden. Man erkänner sig inte som rasister för att man inte som SD reducerar sin identitet till att endast vara en kulturyttring eller ett språk.

Tycker du att den vagheten verkar vara en svaghet i samhällsdebatten?

Vilka andra folk, nationer och etniciteter sätter du inom citat?
Vilka folk jag sätter inom citat? Dom flesta faktiskt, i dagens värld. Och ännu mer kommer det bli så i den framtida världen, oavsett vi vill det eller inte. Det är ju historiens gång.

Titta bara på Sverige. Förr fanns det en kung och ett "folk" i varje litet härad. Sedan blev det landskap, landsdelar och till sist Sverige etc. Med dagens resande, flyttmönster, kommunikationsmedel, globala näringslivsstrukturer är det ju ofrånkomligt att dessa processer fortsätter. Och att begreppet "folk" tunnas ut. Att slåss mot det är som att slåss mot väderkvarnar.

Däremot är jag inte i dagens läge beredd att ge upp Sverige och våra värderingar. Kanske på sikt. Därför tycker jag SD:s politik, med krav på anpassning etc, men fortfarande en "öppen svenskhet", hittar balansen relativt väl.
Citera
2018-05-27, 11:50
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det fanns massor av icke-önskvärda invandrare i Sverige redan 1980. Att alla miljontals övriga invandrare, övriga blattar och svartskallar, skall få stanna så länge de har betalat skatt och inte förekommer i belastningsregistret är ju en rent pervers åsikt. Du förespråkar ju bara samma gamla svenskfientliga kulturmarxism och svenskförnekelse som SD står för. Gå med i SD-Thailand och försvinn ur tråden.

AfS har dock höga krav på anpassning och att man ska arbeta och inte leva på bidrag dessutom. Sedan så är det ett krav för AfS att Svenskar ska vara i stor majoritet, AfS pratar om en den svenska etniciteten och sätter svenskarna och Sverige först. Går inte att jämföra SD med AfS.
Citera
2018-05-27, 11:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Huvuddelen av AfS väljare kommer komma från SD. Alltså är det bra för AfS ju fler SD-sympatisörer som får en dålig bild av SD och därför känner att det kanske är dags för ett annat alternativ.
Dom som är missnöjda med SD kommer av sig själv. Dom som däremot är ganska nöjda med SD, men vill pusha på SD i mer radikal riktning & därför kan tänka sig att taktikrösta på AfS, dom skrämmer man bort med en allt för hätsk retorik gentemot SD. Detta är en ganska stor grupp.

Detta tror jag att ledningen i AfS redan har begripit, efter vad jag har hört i de senaste talen.

Visst kan man kritisera även SD i vissa sakfrågor om det blir aktuellt. Men AfS har allt att vinna på en positivt projicerad bild av framåtanda & konstruktivitet. Där man målar en bild av sig själv som en del av ett block, där SD får rollen som någon slags gråsossar som behöver pushas på lite.

Att, som vissa i tråden, hela tiden bara hålla på & bitcha om att SD är "förrädare" & liknande är en säker väg till att få en sekt-stämpel på sig. Det vinner man inga val på. Då blir man Kpml(r)
Citera
2018-05-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Därför röstar vi på AFS, därför är det helt avgörande att folk förstår att SD 20% och AFS 5% är horribelt mycket viktigare än SD 25%, ja tom SD 30%, och AFS 1%.

Håller helt med, även om jag röstar SD. 25 % + 5 % vore toppen. Vi behöver båda i riksdagen. I ett sådant läge får de flesta ny energi och resten resignerar.
SD och AfS kommer inte att rösta ner varandra i Riksdagen. De blir en allians. Jag hoppas att SD är mogna nog att se fördelarna med AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in