Citat:
Ursprungligen postat av
Haddo
Jag såg just afs möte i Växjö som Fria Tider säger har setts av en halv miljon. Något jag reagerade över är att deras politik verkade rikta in sig på muslimer. Det känns som ett nytt SD. Där Åkesson började med en insändare i Aftonbladet om just muslimer. Men jag måste inflika att jag tycker Kasselstrand gjorde ett bra anförande. Men som nationalist ställer jag mig frågande till inriktningen. Kan det bero på att det var Växjö och det förestående minaretutropet? Jag antar så. Men ändå.
Kan någon förklara...
För just den här torgmötesturnén så verkar islamisering vara det tema man valt, och möjligen har det att göra med böneutropen. Det skulle såklart vara besvärande om AfS likt SD fastnar i den kontrajihadistiska fällan, men det visar partiet inte upp några tecken på.
Även om AfS inte explicit pratar om judar så hundvisslar man JQ tämligen flitigt. Man pratar om globalism, bankvälde och har uttryckt starkt motstånd mot neokonservativa aggressioner i Mellanöstern. Allt detta är antisemitiska hundvisslor och/eller kärnfrågor.
Så jag tycker att AfS hittils lyckats väldigt väl i hur man balanserar sina budskap.