Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Von Moses...jo tjenare.
Avfärdar du "general relativity" också pga att einstein var jude?
Citat:
Men min sida vill just att folket ska vara beväpnat. Ett folkförsvar som sagt.
Jag vill också att man ska kunna beväpna sig, skillnaden är att du vill tvinga alla män att genomgå militärtjänstgöring vilket är vidrigt slaveri medan jag vill ha yrkesmilitärer som får en bra lön. Du säger dig vara för frihet samtidigt som du vill tvinga män att arbeta gratis & hyllar Hitler, det går verkligen inte ihop (dina märkliga rationaliseringar inte).
Jag har förklarat för dig flera gånger att den verkliga kostnaden för samhället blir mindre om man har yrkesmilitärer, annars kan det bli att någon som är på gång att starta värdefullt företag tvingas ut i lumpen (kostnaden för samhället blir då enorm men detta syns inte).
Varför är det just militärer som ska tvingas arbeta gratis? varför inte förslava kvinnor med den logiken "det blir billigare om vi tvingas kvinnor att ställa upp som dagispersonal utan betalning".
Citat:
Är det inte lite jobbigt för dig att det är vi ”nazister” som förespråkar fri tillgång till vapen?
Man kan hitta bra saker i typ alla ideologier om man bara letar, problemet är att nazismen är ett paket och där ingår det en jävla massa skit.
Slutsatser
-värnplikt behövs inte öht
-värnplikt är slaveri
-värnplikt är i själva verket mer kostsamt för samhället i form av förlorad produktivitet.
-det enda sättet att inte kunna intas militärt är att ingå i allians typ NATO.