2018-05-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffemedsvetsen
Trevligt att se. Men vill ju inte visa att man tittar. Och det är väl inte meningen att titta. Men man är inte mer än människa. Sen uppskattar jag det motsatta könet.

Jag känner jag blir lite obekväm med det när jag ska ut och slänga sopor. Normalt brukar jag stanna och hälsa. Men stå där och prata lite och vara social när grannen ligger nästan naken känns lite konstigt. Man vill ju inte heller uppfattas som en känslokall robot.

Hur hanterar man detta?

gå fram och fråga om du får klämma lite säger hon nej så kommer hon garanterat inte sola näck igen säger hon ja så får du fitta så det är win win så va inte dum gå fram och fråga
Citera
2018-05-26, 20:22
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Vi som var med redan i början av 80talet har träning i att hålla blicken i ögonhöjd och inte på "ögonen".

Jag försöker uppträda som någon som var med på 80-talet.
Citera
2018-05-26, 20:23
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
gå fram och fråga om du får klämma lite säger hon nej så kommer hon garanterat inte sola näck igen säger hon ja så får du fitta så det är win win så va inte dum gå fram och fråga

Jag tror en mask hade gett bättre råd än du.
Citera
2018-05-26, 20:26
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Om det är på egen balkong eller liknande så skyler det väl lite om det är något räcke eller staket?

Låt kvinnan sola vafan, hur hade du reagerat om det var tvärtom där hon reagerade på att du solade topless?

Jag har väl för fan inte hindra granne sola topless. Det var inte frågan i trådstarten. Klart grannen får. Jag stödjer alla får visa sig naken om de vill. Andra kan titta bort. Jag vet bara inte hur jag ska hantera det då jag normalt brukar småprata med grannen på gården innan jag går vidare. Men känns lite konstigt att göra det när grannen ligger där med bra string och visar överdel.

Gör om inlägg och gör rätt.
Citera
2018-05-26, 20:26
Medlem
BamseIvars avatar
Ta med två klädnypor nästa gång och sätt en på varje bröstvårta så får grannarna något att prata om.
Citera
2018-05-26, 20:31
Medlem
Höjas avatar
Äntligen lite klassisk hederlig svensk kultur som kryper tillbaka. Bara att gå förbi och säga hej. Inleder hon då samtal så samtalar du, annars bara gå vidare. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-05-26, 20:31
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Ta med två klädnypor nästa gång och sätt en på varje bröstvårta så får grannarna något att prata om.

Och jag får väl buren 12 månader.
Citera
2018-05-26, 20:32
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Jag har väl för fan inte hindra granne sola topless. Det var inte frågan i trådstarten. Klart grannen får. Jag stödjer alla får visa sig naken om de vill. Andra kan titta bort. Jag vet bara inte hur jag ska hantera det då jag normalt brukar småprata med grannen på gården innan jag går vidare. Men känns lite konstigt att göra det när grannen ligger där med bra string och visar överdel.

Hur hade du reagerat om det var Lennart, 65år, som suttit med kuken i vädret på balkongen? Hade det varit lika lite fel då?
Citera
2018-05-26, 20:32
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Äntligen lite klassisk hederlig svensk kultur som kryper tillbaka. Bara att gå förbi och säga hej. Inleder hon då samtal så samtalar du, annars bara gå vidare. Svårare än så är det inte.

Så gjorde jag. Tack för ett seriöst svar.
Citera
2018-05-26, 20:33
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Hur hade du reagerat om det var Lennart, 65år, som suttit med kuken i vädret på balkongen? Hade det varit lika lite fel då?

Nej. Lika mycket fel då.
Citera
2018-05-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blottning är olagligt. Ring polisen.
Vadå om en kvinna är barbröstad räknas det som blottning då?
Citera
2018-05-26, 20:38
Medlem
Pandarns avatar
Citat:

Tror det mest är du som är obekväm, hur du kan känna dig mer bekväm kan jag nog inte svara på tyvärr. Men jag skulle försöka småprata som vanligt, om hon ligger och solar topless på ett sådant ställe som t.ex innergård så tror jag inte hon skulle finna det konstigt eller obehagligt att småprata så som ni brukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in