Citat:
Ursprungligen postat av
halvfestligt
Vad gör man då med grannar som skriker och bråkar 22:30 en sketen torsdag? Som tror att vi andra inte hör. Och som kör med 3-timmars tvättprogram samtidigt? Faaan att man flyttade in i detta hus....Dyrt äre också. Kommentarer förutom att man är dum i huvudet?
Jag vet inte om det med citatet av mig menar att du vill att jag ska svara eller vad.
I ditt fall hade jag dock om det passar snackat med grannarna ifråga, sedan är det ju en sak om det skett en enda gång eller om det är återkommande störningar. Och som alltid är det bra om ni går ihop flera och snackar med grannen ifråga och/eller är flera som klagar på samma sak hos värden så problemet inte isoleras till din uppfattning.
Går det inte att snacka om grannarna så finns ju värden där som ska ta hand om dylika grejer.
Citat:
Ursprungligen postat av
halvfestligt
+1
Jag försökte få mina grannar att INTE stå på balkongen och BRÅKA kl 02:25 härom onsdagen (mot torsdag). Jag pratviskade "snälla, vi behöver sova här..?" Ingen framgång! Ditt knep har jag dock inte vågat. Hail to the king/queen...
Ett klassiskt "NU JÄVLAR FÅR NI HÅLLA KÄFTEN SÅ VI FÅR SOVA" fungerar garanterat bättre än din variant.
Sedan är det bara idioti att kasta vatten eller annat på folk. Då är det som redan påpekats du som får skit.