2016-06-30, 19:02
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst låter den första lappen "fjäskig" om man är sådan men det är å andra sidan det bästa alternativet ty vill folk klaga (vilket kommer ske efter 22 då det ska vara tyst) så är det mer välkomnande än att skriva något som gör att folk drar sig för att dyka upp.

Vad har du för grannar? Barnfamiljer, pensionärer, yngre, det spelar också roll. Har man ungar blir man ju inte lycklig om någon väsnas när ungarna däckat.
Många går dessutom på semester på fredag och önskar en väldigt lugn kväll då vilket är förståeligt efter ett års arbete...
Jag gick på alternativ 1. Huset är blandat, mest äldre och medelålders och jag har aldrig sett ett barn i trappen (THANK GOD!) och jag har rätt bra kontakt med grannarna dom hälsar glatt på mig så jag lär nog 'klara mig undan' med eventuellt tjatterljud från balkongen och ljudet av folk som kommer, uppehåller sig och går.
Lapp sitter uppe nu i alla fall
Citera
2016-06-30, 23:01
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag gick på alternativ 1. Huset är blandat, mest äldre och medelålders och jag har aldrig sett ett barn i trappen (THANK GOD!) och jag har rätt bra kontakt med grannarna dom hälsar glatt på mig så jag lär nog 'klara mig undan' med eventuellt tjatterljud från balkongen och ljudet av folk som kommer, uppehåller sig och går.

Toppen!
Vill man så kan man alltid dra innehållet i långbänk, men bara genom att sätta upp en lapp så visar att du respekterar dina grannar.
Citera
2016-07-01, 10:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Gött, trevlig kväll på den festen!

Det är ju bra att säga till innan iaf.
Citera
2016-07-07, 22:33
Medlem
halvfestligts avatar
Vad gör man då med grannar som skriker och bråkar 22:30 en sketen torsdag? Som tror att vi andra inte hör. Och som kör med 3-timmars tvättprogram samtidigt? Faaan att man flyttade in i detta hus....Dyrt äre också. Kommentarer förutom att man är dum i huvudet?

Citat:
Gött, trevlig kväll på den festen!

Det är ju bra att säga till innan iaf.
Citera
2016-07-07, 22:40
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inatt, efter att ha lyssnat på grannen unders gitarrspelande och skrålande mellan 02.00 och 05.00, så hällde jag två kastruller vatten över henne från min balkong.
Så ska en slipsten dras.

+1

Jag försökte få mina grannar att INTE stå på balkongen och BRÅKA kl 02:25 härom onsdagen (mot torsdag). Jag pratviskade "snälla, vi behöver sova här..?" Ingen framgång! Ditt knep har jag dock inte vågat. Hail to the king/queen...
Citera
2016-07-08, 00:15
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
+1

Jag försökte få mina grannar att INTE stå på balkongen och BRÅKA kl 02:25 härom onsdagen (mot torsdag). Jag pratviskade "snälla, vi behöver sova här..?" Ingen framgång! Ditt knep har jag dock inte vågat. Hail to the king/queen...
Är värden ansluten till störningsjouren?
Jag tror inte att det räcker med att "pratviska" när ett par bråkar utan du får nog trycka på 'caps lock' dvs ta till brösttonerna! Med all respekt för dina röstresurser, så tror att det är betydligt effektivare om du går samman med grannarna och talar med värden. Det du inte skall göra är att hälla vatten på den störande, då blir det grannen som talar med värden.
Citera
2016-07-08, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Vad gör man då med grannar som skriker och bråkar 22:30 en sketen torsdag? Som tror att vi andra inte hör. Och som kör med 3-timmars tvättprogram samtidigt? Faaan att man flyttade in i detta hus....Dyrt äre också. Kommentarer förutom att man är dum i huvudet?

Jag vet inte om det med citatet av mig menar att du vill att jag ska svara eller vad.

I ditt fall hade jag dock om det passar snackat med grannarna ifråga, sedan är det ju en sak om det skett en enda gång eller om det är återkommande störningar. Och som alltid är det bra om ni går ihop flera och snackar med grannen ifråga och/eller är flera som klagar på samma sak hos värden så problemet inte isoleras till din uppfattning.
Går det inte att snacka om grannarna så finns ju värden där som ska ta hand om dylika grejer.

Citat:
+1

Ett klassiskt "NU JÄVLAR FÅR NI HÅLLA KÄFTEN SÅ VI FÅR SOVA" fungerar garanterat bättre än din variant.
Sedan är det bara idioti att kasta vatten eller annat på folk. Då är det som redan påpekats du som får skit.
Citera
2016-07-08, 09:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag vet inte om det med citatet av mig menar att du vill att jag ska svara eller vad.

I ditt fall hade jag dock om det passar snackat med grannarna ifråga, sedan är det ju en sak om det skett en enda gång eller om det är återkommande störningar. Och som alltid är det bra om ni går ihop flera och snackar med grannen ifråga och/eller är flera som klagar på samma sak hos värden så problemet inte isoleras till din uppfattning.
Går det inte att snacka om grannarna så finns ju värden där som ska ta hand om dylika grejer.

Ett klassiskt "NU JÄVLAR FÅR NI HÅLLA KÄFTEN SÅ VI FÅR SOVA" fungerar garanterat bättre än din variant.
Sedan är det bara idioti att kasta vatten eller annat på folk. Då är det som redan påpekats du som får skit.

Kasta vatten fungerar mycket bra, thank u very much!
Citera
2016-07-08, 12:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
+1

Varför det? Ta i från tårna: HÄÄÄJJJ!!! NU HÅLLER NI KÄFTEN SÅ JAG SOM SKA JOBBA IMORGON FÅR SOVA!
Citera
2016-07-09, 10:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kasta vatten fungerar mycket bra, thank u very much!

Eller så uppför man sig själv som folk och löser det civiliserat...Det är alltid bättre.
Citera
2016-07-09, 12:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Eller så uppför man sig själv som folk och löser det civiliserat...Det är alltid bättre.

Läs mina tidigare inlägg i tråden så kanske du förstår mig bättre.
Citera
2016-07-09, 13:57
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Du har så rätt, det är bara att ringa störningsjouren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in