2017-06-11, 21:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Exakt!?!
Ska inte fladdra Twix papper i häcken eller mitt kina träd eller ens på de lupiner som växer i min trädgård!

Hittade ett sådant Twixpapper så sent som förrförra sommaren.
Ja... jag kände vemod... över att behöva sträcka ut armen, ta pappret och gå o slänga det i sopkärlet.

[Btw. Jag skräpar inte ned. Jag var ju offer]

Ok.
Ja, det är ordning och reda med dig också. Bra.

Sist, inte minst, kommer väl ljudet av stön o sex från andra sidan gatan.
Får kväljningar och skakar av oro inför den dagen.

Dessa grannar asså, fan, de har tillochmed barn som skriker nu för tiden.
Kan du inte förstå varför det är olämpligt att skräpa ned men inte att ha sex i sitt eget hem kan varken jag eller någon annan hjälpa dig.
Citera
2017-06-11, 21:29
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kan du inte förstå varför det är olämpligt att skräpa ned men inte att ha sex i sitt eget hem kan varken jag eller någon annan hjälpa dig.
Nej.
Behövs ingen hjälp heller

I'll survive.
Citera
2017-06-17, 01:04
Medlem
Autismpowers avatar
Inte en granne utan det är jag som är inneboende. Har bott här tre eller fyra veckor. Problemet är att min hyresvärd är ett påträngande psykfall som inte slutar tränga sig på efter flera tillsägelser.

Han har frågat mig flera gånger varje dag i flera veckor om jag har "fixat det än" vad är det då han syftar på? Jo om jag har installerat min HTC Vive och nu även nya pc. Innan jag köpte ny pc för att mitt förra moderkort var för gammalt så gav jag upp att försöka få igång viven, när han åter igen tjatade på mig så sa jag att jag gett upp på att försöka mer innan jag har ny pc. Men vad gör han då? Jo han har fått svar men fortsätter ändå fråga flera gånger varje dag! Jag har sagt åt honom att har jag stängt till mitt rum vill jag vara ifred, då får han inte komma och störa mig om det inte är något viktigt. Men han har ändå fortsatt störa mig med samma påträngande jävla fråga.

Han vill dessutom umgås med mig hela jävla tiden och jag har sagt åt honom att jag inte känner för att prata. Sedan vill han "hjälpa" mig hela tiden trots att jag sagt att jag inte vill ha någon hjälp jag vill slippa honom någon gång. Hade inte stört mig på honom om han kunde respektera att jag behöver egentid och lugn och ro. Hålla interaktionen på en normal nivå men det han gör är definitionen av psykfall.

Konfronterade honom igårkväll när han återigen störde när jag höll på att gå och lägga mig, då röt jag till och undrade vad han får ut av att fråga mig samma jävla sak var enda dag "det är bara kul om du får igång det". Då frågade jag om han tror att jag vill att han ska gnälla på mig varje dag om något han inte har ett skit med att göra. Då lämnade han huset direkt!

Vad är det för fel på honom? Vad göra om han ändå inte slutar? Jo jag söker annat boende också ...
Senast redigerad av Autismpower 2017-06-17 kl. 01:18.
Citera
2017-06-17, 07:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Inte en granne utan det är jag som är inneboende. Har bott här tre eller fyra veckor. Problemet är att min hyresvärd är ett påträngande psykfall som inte slutar tränga sig på efter flera tillsägelser.

Han har frågat mig flera gånger varje dag i flera veckor om jag har "fixat det än" vad är det då han syftar på? Jo om jag har installerat min HTC Vive och nu även nya pc. Innan jag köpte ny pc för att mitt förra moderkort var för gammalt så gav jag upp att försöka få igång viven, när han åter igen tjatade på mig så sa jag att jag gett upp på att försöka mer innan jag har ny pc. Men vad gör han då? Jo han har fått svar men fortsätter ändå fråga flera gånger varje dag! Jag har sagt åt honom att har jag stängt till mitt rum vill jag vara ifred, då får han inte komma och störa mig om det inte är något viktigt. Men han har ändå fortsatt störa mig med samma påträngande jävla fråga.

Han vill dessutom umgås med mig hela jävla tiden och jag har sagt åt honom att jag inte känner för att prata. Sedan vill han "hjälpa" mig hela tiden trots att jag sagt att jag inte vill ha någon hjälp jag vill slippa honom någon gång. Hade inte stört mig på honom om han kunde respektera att jag behöver egentid och lugn och ro. Hålla interaktionen på en normal nivå men det han gör är definitionen av psykfall.

Konfronterade honom igårkväll när han återigen störde när jag höll på att gå och lägga mig, då röt jag till och undrade vad han får ut av att fråga mig samma jävla sak var enda dag "det är bara kul om du får igång det". Då frågade jag om han tror att jag vill att han ska gnälla på mig varje dag om något han inte har ett skit med att göra. Då lämnade han huset direkt!

Vad är det för fel på honom? Vad göra om han ändå inte slutar? Jo jag söker annat boende också ...

Det låter som en sanslöst ensam människa du har som hyresvärd, en som tagit in en inneboende för att få en vän och någon att prata med. När ni då inte har så mycket att snacka om har han fastnat på samma ämne för att ha en anledning att försöka inleda en konversation. När det då inte löst sig med problemet ser han sin chans att fortsätta snacka om just det.

Det gör givetvis inte beteendet mindre jobbigt för din del och givetvis skall ditt privatliv respekteras när du ändå gjort klart att "stängd dörr-stör inte om det inte är absolut akut".

Att han drog iväg sådär tyder på att han blev förnärmad av att du röt ifrån när han-i sin värld-antagligen bara ville vara vänlig. Men återigen, du har inte gjort felet här.

Ta ett lugnt snack där ni gör upp klara förhållningsregler. Säg att du tycker det är fint att han bryr sig om hur det går för dig med diverse saker men att du behöver din egentid och att den gäller när du stänger dörren. Är dörren öppen/du befinner dig i utrymmen ni delar så kan ni snacka om allt och inget. På samma sätt säger du att du respekterar när han stänger om sig. Det handlar om att vara lugn och sansad i det samtalet dock, hur frustrerande det än kan kännas när du redan förklarat det hela många gånger om.
Säg att det hela måste respekteras och skiljs sedan åt i samförstånd.
Citera
2017-06-17, 11:46
Medlem
randones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randone
Jag blir snart helt knepig i luvan.. (jag ska gå till hyresvärden)
Jag har en tant över mig som stör sig på minsta lilla. Jag tycker själv att oljud är jobbigt så jag håller inte på och stör.
Men.. jag får visst inte diska, duscha, flytta på stolar i samband med städning, öppna balkongdörren.
För då knackar hon i golvet och har sig.
När jag drar i en stol, så måste hon protestera genom att dra ett bord.. vaafaaaaan?????

Jag börjar bli väldigt stressad av det här och jag vet inte riktigt hur klar hon är i huvudet, så det blir ju till hyresvärden jag måste gå.
Hon studsar även med nåt i golvet, låter som... en innebandyboll?
Det är dock oberoende av vad jag gör.
Jag är ju inte uppe på natten så det är ju ett vanligt liv jag försöker föra här.

Var tvungen att skriva av mig lite.
Men om någon vet vad det är för boll eller hjälpmedel hon studsar med i golvet får ju gärna skriva det.

Uppdatering.
Pratade med hyresvärden. Problemet löst, tanten är tyst.
Men huuu, inte så trevligt att klaga på en granne.
Citera
2017-06-17, 11:57
Medlem
MelPoomenes avatar
Det är en sån där sällskapsapa som inte förstår eller kan sätta sig in i andras situationer och behov.

Inget att göra åt! Personen saknar förmågan.
Citera
2017-06-17, 22:41
Medlem
Störande grannar?

Vad gör man ifall man har grannar som skriker ute på gården? Vuxna människor som bråkar med varandra och sådant vid kl 23-01.00 på natten och dricker osv. Sedan sparkar dom på ens dörr. Vad gör man?
Citera
2017-06-17, 22:44
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad gör man?

Klaga till värden, eller ring polisen om.
Citera
2017-06-17, 22:45
Medlem
Noose..s avatar
Störningsjour om ni har en sådan annars polisen
Citera
2017-06-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Klaga till värden, eller ring polisen om.
Fast om man bortser från sparkandet (det händer nästan aldrig), men allt annat?
Citera
2017-06-17, 22:46
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fast om man bortser från sparkandet (det händer nästan aldrig), men allt annat?

En granne som upprepat stör andra grannar kan kastas ut av värden.
Men då gäller det att du har en vettig värd.
Citera
2017-06-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
En granne som upprepat stör andra grannar kan kastas ut av värden.
Men då gäller det att du har en vettig värd.
Fast får man inte skrika ute på gården?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in