2018-05-26, 16:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bevis då? Var är bevisen? Att några sagt det? Det finns inga tänder som bevisligen var Hitlers.

Vad som helst kan ha hänt, för finns inget vetenskapligt bevis att han dog i Berlin. Det är mer trovärdigt att Hitler som var Führer gjorde som tusentals andra nazister och flydde till Sydamerika. Han hade stora möjligheter att fly. Det har man forskat i. Kolla tunnlarna nazisterna byggde redan innan andra världskriget. Det finns spår av folk som sett Hitler i Sydamerika, även foton. Ja de kanske ljuger och fotona kanske inte är han men återigen finns inget vetenskapligt bevis för att han dog i Berlin heller. Och mtp. omständigheterna jag skrivit om känns det mer rimligt att han flydde.

Hur vet du att det är inte hitlers/brauns tänder? Det är säkerställd det är från han, det enligt hans tandläkare.

Nej det finns inga spår efter hans dödsdag, så sannolikheten är att han dog i Bunkern. Nej den forskningen är inget värd. Det är bara spekulationer, du nämnde man ej kunde lita på personer, utan bara ren fakta.

Ett foto är inget bevis, eller hur. Det kan vara vem som helst. Nej vilka av omständigheterna är det som visar mest chans att han flydde till Sydamerika? De som har sett Hitler är vittnen, de kan ljuga enligt dig själv. Så var är din ren fakta som visar han flydde till sydamerika?
Citera
2018-05-26, 19:16
Medlem
duqus avatar
Orsaken till gåtan Hitler kan ju vara så enkel att västmakterna försökte blåsa Ryssland i kriget på olika sätt. En stor gåta är ju varför Rudolf Hess fram till sitt "självmord " 1987 hölls helt isolerad från omvärlden, vad jag vet fick ingen aldrig intervjua honom i Spandau-fängelset och hans död 1987 pekar mer på ett beställningsmord:

https://sputniknews.com/world/201707201055690824-rudolf-hess-uk-documents-death/

Så grälet om Hitlers likdelar pekar faktiskt mer på att det finns en inofficiell version som världen aldrig fått ta del av, i skuggan av kalla kriget som kom direkt efter 2:a världskriget. Det är ju inga små lämningar man hittat i Sydamerka, t.ex den övergivna basen som hade LME:s 500-väljarsystem för telefoni vars storlek var samma som den som betjänade Sth:s city på 70-talet innan den ersattes av AXE-systemet, vilken filmades i Hunting for Hitler, basen bör alltså ha varit i drift fram tills mitten eller slutet av 70-talet, det baserar jag på den teknik som hade lämnats kvar, speciellt rörelse-sensorerna som låg kvar i buschen..
Citera
2018-05-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Orsaken till gåtan Hitler kan ju vara så enkel att västmakterna försökte blåsa Ryssland i kriget på olika sätt. En stor gåta är ju varför Rudolf Hess fram till sitt "självmord " 1987 hölls helt isolerad från omvärlden, vad jag vet fick ingen aldrig intervjua honom i Spandau-fängelset och hans död 1987 pekar mer på ett beställningsmord:

https://sputniknews.com/world/201707201055690824-rudolf-hess-uk-documents-death/

Så grälet om Hitlers likdelar pekar faktiskt mer på att det finns en inofficiell version som världen aldrig fått ta del av, i skuggan av kalla kriget som kom direkt efter 2:a världskriget. Det är ju inga små lämningar man hittat i Sydamerka, t.ex den övergivna basen som hade LME:s 500-väljarsystem för telefoni vars storlek var samma som den som betjänade Sth:s city på 70-talet innan den ersattes av AXE-systemet, vilken filmades i Hunting for Hitler, basen bör alltså ha varit i drift fram tills mitten eller slutet av 70-talet, det baserar jag på den teknik som hade lämnats kvar, speciellt rörelse-sensorerna som låg kvar i buschen..

Var i Syd-amerika låg den basen?
Citera
2018-05-27, 21:43
Medlem
Tveksam till detta:
Citat:
Ytterligare en konspirationsteori kan nu avfärdas: Adolf Hitler dog faktiskt i sin bunker i Berlin och lyckades aldrig fly till Sydamerika.
Det visar en undersökning av hans tänder som nu hittats i ett ryskt arkiv.
– Det finns ingen tvekan. Vår studie visar att Hitler dog 1945, säger professor Philippe Charlier till Deutsche Welle.

Citat:
De ryska trupper som nådde fram till platsen och först hittade Adolf Hitlers förkolnade kropp ska ha slängt den i en flod för att undvika att det uppstod en minnesplats. Men man behöll ett käkben med några tänder, som sedan fördes till Moskva. I flera decennier har käkbenet legat i ett arkiv där, utan att omvärlden kunnat få det medicinskt bekräftat att Adolf Hitler verkligen var död.

Citat:
I sin bunker ska han ha haft sin personliga tandläkare Hugo Blaschke ständigt närvarande.
Denne förhördes när han greps av västallierade trupper vid krigsslutet, och han beskrev då vilka ingrepp han gjort på tänderna. Detta har också jämförts med den information som Hugo Blaschkes assistent Kathe Heusermann, som greps och förhördes av ryska trupper, lämnade ifrån sig om Adolf Hitlers tandhälsa.

https://www.expressen.se/nyheter/hitlers-tander-undersokta-tar-kal-pa-bisarra-teorin-om-hans-dod/
Citera
2018-05-28, 15:56
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Var i Syd-amerika låg den basen?
Chile.
Colonia Digidad. Aka "Villa Bavaria" Kombinerad bas & vapenfabrik, specialité Saringas....

Telesystem Siemens & Ericsson vid 07:28
Övervakningstorn 18:27
IR-detektor gömd i "plaststen" 22:30
26:50 Hydraliska stridsvagns-stopp under grusväg, U.S Embassy i Stockholm har samma system.
Videon: https://www.dailymotion.com/video/x5ladbw
Senast redigerad av duqu 2018-05-28 kl. 16:15.
Citera
2018-05-28, 17:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tveksam till detta:

https://www.expressen.se/nyheter/hitlers-tander-undersokta-tar-kal-pa-bisarra-teorin-om-hans-dod/
Varför tveksam på detta? jag beskrev det 2 dagar innan de lade ut det i expressen. Konstigt sammanträffande..
Citera
2018-05-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Chile.
Colonia Digidad. Aka "Villa Bavaria" Kombinerad bas & vapenfabrik, specialité Saringas....

Telesystem Siemens & Ericsson vid 07:28
Övervakningstorn 18:27
IR-detektor gömd i "plaststen" 22:30
26:50 Hydraliska stridsvagns-stopp under grusväg, U.S Embassy i Stockholm har samma system.
Videon: https://www.dailymotion.com/video/x5ladbw

Tack för informationen. Jo Colonia Dignidad är känt.
Citera
2018-05-30, 22:13
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tveksam till detta:

jo, men Hitler var väl inte efterbliven. Han måste ju förstått att om han bränner upp sin dubbelgångares kropp och tantens så skulle ju det enda som gått att undersöka var hans tänder. Det kan ju faktiskt vara en av orsakerna till att hans tandläkare var i hans bunker ideligen på slutet. För att kopiera hans lagningar. Dessutom dök det ju upp en man det hävdades skulle vara präst som lika gärna vara hand dubbelgångare. Om vi betänker att gubben på allvar trodde att han skulle kunna bygga en atombomb och utplåna USA och dra iväg med dåtidens snabbaste jetplan till Argentina och möta upp Borrman så kanske han försökt. Han hade ju två sofistikerade flyktvägar ut ur Tyskland. Så helt osannolikt kanske det inte är?
Citera
2018-06-10, 02:39
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför tveksam på detta? jag beskrev det 2 dagar innan de lade ut det i expressen. Konstigt sammanträffande..

Det där kan man ju knappast lita på fattar du väl. Det är verkligen underligt hur folk kan sitta och tro att Hitler och Braun inte hade någon flyktplan.

Det som många anser är mycket konstigt är varför man brände dessa kroppar. Var det för att man inte skulle kunna se att det var en av Hitlers dubbelgångare med någon valfri tös som låg där?

Om dom skulle gå ut med sanningen att Hitler antagligen dog i Argentina och inte i den där bunkern så skulle det bli ett jääääääävla ståhej.
Citera
2018-06-10, 04:09
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet du att det är inte hitlers/brauns tänder? Det är säkerställd det är från han, det enligt hans tandläkare.

Nej det finns inga spår efter hans dödsdag, så sannolikheten är att han dog i Bunkern. Nej den forskningen är inget värd. Det är bara spekulationer, du nämnde man ej kunde lita på personer, utan bara ren fakta.

Ett foto är inget bevis, eller hur. Det kan vara vem som helst. Nej vilka av omständigheterna är det som visar mest chans att han flydde till Sydamerika? De som har sett Hitler är vittnen, de kan ljuga enligt dig själv. Så var är din ren fakta som visar han flydde till sydamerika?
Så för att hans tandläkare som var nazist sagt det är det sant? Hur ska du ha det? Duger vittnen eller inte? Jaha DNA-testa det då. Eller just det de vågar inte ifall det inte skulle vara Hitler.

Är inte det värt någonting? Att FBI, CIA, MOSSAD, MI6 osv. sökte efter Hitler i Sydamerika under flera år!? Varför lägga resurser och massa pengar på det om de på något magiskt sätt visste att han redan var död?

Nej skrev jag aldrig heller. Men när man visar upp ett foto för det man tror (baserat på flera vittnesmål) är Bormanns adoptivdotter som säger "Ja det där är min pappa som hade mycket pengar och nazister som gick runt här, vi pratade tyska hemma" så är det inte heller "värt" nåt? Eller du kanske inte visste att Bormann antagligen inte dog 1945 heller? Det var bara en slump att han hittades 1972? Måste varit ett jävla rörligt skelett han hade mtp hur lång tid det tog att hitta. Kan utveckla den historien om du vill.

Ren fakta är att nazister flydde till Sydamerika och byggde bunkrar, tunnlar, samhällen, utkikstorn, teknik, höll på med forskning, vapen osv. Det är fakta. Att Hitler flydde dit är ingen fakta men han hade alla möjligheter precis som Mengele och Eichmann (att de var där är fakta) om inte mer då han var högsta hönset, det är det jag menar.

Om vi leker med tanken att det finns vetenskapliga bevis för att Hitler dog 1945 i Berlin (vilket det inte finns) så finns det ändå en jävla massa nazister som flydde till Sydamerika, "synd" (Om man är nazist dvs.) då om Hitler som var Führer för Nazistyskland tog sitt liv och "missade" alla planer (Kan utveckla de med) han själv varit delaktig i om att fly ifall de skulle torska kriget och hade alla möjligheter att dra men bara sket i alla planer nazisterna hade efter kriget. Visst att Hitler var hemsk och underlig, men hade han lagt upp alla de planerna och sen glömt bort det helt plötsligt? "Äh skitsamma med alla resurser vi lagt ner för att se till så jag kan fly och skapa det som (amerikanerna kallar det) fjärde riket, jag tar mitt liv ist."

Edit: såg artikeln från Expressen nu. "Underligt" hur många jävla år det tog att undersöka käkbenet från vad som påstås vara ifrån en av världens mest kända, hatade och jagade man genom tiderna.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-06-10 kl. 04:17.
Citera
2018-06-10, 06:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det där kan man ju knappast lita på fattar du väl. Det är verkligen underligt hur folk kan sitta och tro att Hitler och Braun inte hade någon flyktplan.

Det som många anser är mycket konstigt är varför man brände dessa kroppar. Var det för att man inte skulle kunna se att det var en av Hitlers dubbelgångare med någon valfri tös som låg där?

Om dom skulle gå ut med sanningen att Hitler antagligen dog i Argentina och inte i den där bunkern så skulle det bli ett jääääääävla ståhej.
Varför kan man inte lita på det? Varför skulle "en gubbe" som kunde knappt gå och hade svårt allmänt i sitt tillstånd hoppa i en ubåt eller dylikt?
Vittnen bland annat hans sekreterare berättade av just dödsdagen m.fl.
Har du bevis det fanns dubbelgångare? Där måste i så starta. Om du inte visste så det var policy att bränna kropparna förhindra det skulle utnyttjas i propeganda, ta titta vad som hände med Mussolini http://foreignpolicy.com/2015/04/28/did-the-brutal-death-of-mussolini-contribute-to-hitlers-suicide/
Många spekulerar att det var orsaken han inte ville fly utan ta självmord o bränna sin kropp. Mer logiskt i mina ögon. Så vad är konstigt med det? han tog illa vid sig tanke vad som hände med mussolini.

Ge mig en rimlig förklaring, varför skulle han fly som en jättesjuk gubbe och riskera skändas som mussolini!!
Citera
2018-06-10, 06:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så för att hans tandläkare som var nazist sagt det är det sant? Hur ska du ha det? Duger vittnen eller inte? Jaha DNA-testa det då. Eller just det de vågar inte ifall det inte skulle vara Hitler.

Är inte det värt någonting? Att FBI, CIA, MOSSAD, MI6 osv. sökte efter Hitler i Sydamerika under flera år!? Varför lägga resurser och massa pengar på det om de på något magiskt sätt visste att han redan var död?

Nej skrev jag aldrig heller. Men när man visar upp ett foto för det man tror (baserat på flera vittnesmål) är Bormanns adoptivdotter som säger "Ja det där är min pappa som hade mycket pengar och nazister som gick runt här, vi pratade tyska hemma" så är det inte heller "värt" nåt? Eller du kanske inte visste att Bormann antagligen inte dog 1945 heller? Det var bara en slump att han hittades 1972? Måste varit ett jävla rörligt skelett han hade mtp hur lång tid det tog att hitta. Kan utveckla den historien om du vill.

Ren fakta är att nazister flydde till Sydamerika och byggde bunkrar, tunnlar, samhällen, utkikstorn, teknik, höll på med forskning, vapen osv. Det är fakta. Att Hitler flydde dit är ingen fakta men han hade alla möjligheter precis som Mengele och Eichmann (att de var där är fakta) om inte mer då han var högsta hönset, det är det jag menar.

Om vi leker med tanken att det finns vetenskapliga bevis för att Hitler dog 1945 i Berlin (vilket det inte finns) så finns det ändå en jävla massa nazister som flydde till Sydamerika, "synd" (Om man är nazist dvs.) då om Hitler som var Führer för Nazistyskland tog sitt liv och "missade" alla planer (Kan utveckla de med) han själv varit delaktig i om att fly ifall de skulle torska kriget och hade alla möjligheter att dra men bara sket i alla planer nazisterna hade efter kriget. Visst att Hitler var hemsk och underlig, men hade han lagt upp alla de planerna och sen glömt bort det helt plötsligt? "Äh skitsamma med alla resurser vi lagt ner för att se till så jag kan fly och skapa det som (amerikanerna kallar det) fjärde riket, jag tar mitt liv ist."

Edit: såg artikeln från Expressen nu. "Underligt" hur många jävla år det tog att undersöka käkbenet från vad som påstås vara ifrån en av världens mest kända, hatade och jagade man genom tiderna.
Vittnen duger väl inte enligt dig? de kunde "ljuga" enligt dig. Men knappast tandläkare korten m.m.

Nej vad det är värt? De eftersökte han för var säkra på han är död. Liksom Stalin inte litade på hans död. Bara för de letar efter honom, så betyder det inte att han troligen flydde.

Men Eichmann o Broman med flera var yngre och friskare också, jämnfört med Hitler.
Som jag nämnde innan hans sekreterare som skrev hans testamente med mera, har berättat just allting runt om hans dödsdag, det bekräftas också med flera som var närvarande i bunkern inkl hans tandläkare, en svensk SS officerare m.fl. Men det ansåg du inte dög.. för de kunde ljuga..

Helt plötsligen nämner om någon ung tös säger inte ens namnet på den okände personen. Jag har inte förnekat det inte fanns tyskar som flydde, men är Broman hittad? var för mig det var också falsk alarm. Men Hitler ville nog inte hamna i samma situation som Mussolini, skändad och misshandlad m.m. Det enligt hans sekreterare. Det skrämde Hitler med det skulle hända...

Sedan han hälsotillstånd var inte den bästa, har du sett filmerna från den sista tiden? Läst hur mycket läkemedel han tog? Vilket satte djupa spår i både kropp och hans psyke. Tro du en sådan man skulle kunna klara en trip i en ubåt? Du tro inte han kände nu får det räcka!! Folk förrådde han (Himmler,Göring mfl) han klarade sig knappt med sina dagliga rutiner(äta,toa, sova) Det had ejag gjort i alla fall.

Varför skulle det var underligt? Spekulationer ger en nyfiken undersöka saker.... samma som finns folk inte tro på förintelsen. Men det har gjort folk undersöker det och forska i det, kommit fram det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in