Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 14:04
  #565
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vittnen duger väl inte enligt dig? de kunde "ljuga" enligt dig. Men knappast tandläkare korten m.m.

Nej vad det är värt? De eftersökte han för var säkra på han är död. Liksom Stalin inte litade på hans död. Bara för de letar efter honom, så betyder det inte att han troligen flydde.

Men Eichmann o Broman med flera var yngre och friskare också, jämnfört med Hitler.
Som jag nämnde innan hans sekreterare som skrev hans testamente med mera, har berättat just allting runt om hans dödsdag, det bekräftas också med flera som var närvarande i bunkern inkl hans tandläkare, en svensk SS officerare m.fl. Men det ansåg du inte dög.. för de kunde ljuga..

Helt plötsligen nämner om någon ung tös säger inte ens namnet på den okände personen. Jag har inte förnekat det inte fanns tyskar som flydde, men är Broman hittad? var för mig det var också falsk alarm. Men Hitler ville nog inte hamna i samma situation som Mussolini, skändad och misshandlad m.m. Det enligt hans sekreterare. Det skrämde Hitler med det skulle hända...

Sedan han hälsotillstånd var inte den bästa, har du sett filmerna från den sista tiden? Läst hur mycket läkemedel han tog? Vilket satte djupa spår i både kropp och hans psyke. Tro du en sådan man skulle kunna klara en trip i en ubåt? Du tro inte han kände nu får det räcka!! Folk förrådde han (Himmler,Göring mfl) han klarade sig knappt med sina dagliga rutiner(äta,toa, sova) Det had ejag gjort i alla fall.

Varför skulle det var underligt? Spekulationer ger en nyfiken undersöka saker.... samma som finns folk inte tro på förintelsen. Men det har gjort folk undersöker det och forska i det, kommit fram det hände.
Jag testade dig med det jag skrev om Bormann. Nu vet jag att det inte är värt att svara dig längre då du inte känner till tillräcklig mycket. Men kan fortsätta argumentera om du vill och svara på vad du skrivt? Men du kommer inte tjäna nåt på det då du inte kommer ändra din åsikt. Hur vet jag det? Jag har högre IQ och är smartare än dig.
Citera
2018-06-10, 17:03
  #566
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag testade dig med det jag skrev om Bormann. Nu vet jag att det inte är värt att svara dig längre då du inte känner till tillräcklig mycket. Men kan fortsätta argumentera om du vill och svara på vad du skrivt? Men du kommer inte tjäna nåt på det då du inte kommer ändra din åsikt. Hur vet jag det? Jag har högre IQ och är smartare än dig.
Det bruka man säga ibland när man är trängd i en hörna. När argumenten tar slut, hur vet du att alla ljuger då?

Testa mig? du har ingen aning vem du snackar med. Broman är hittad 1998 eller skelettet av honom i Berlin. DNA är testad visade sig vara honom. Det med glasbitar i munnen... Så han fanns ej i Sydamerika i alla fall. Så jag tro du lever i en fantasivärld har tittat för mycket på "hunt Hitler" en kommersiell TV serie som vet knappt vad de snackar om, de har hittat på de mesta för göra serien intressant. Tar du de som fakta program?

Du har hitills inte visat att den offiecella storyn är fel och påhittat ännu. Väntar fortfarande hård fakta som bevisar Hitler lyckades fly till Sydamerika, som en sjukling som knappt kunde gå eller äta, skita,sova... Hög IQ har du?? knappast...
Citera
2018-06-10, 17:53
  #567
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det bruka man säga ibland när man är trängd i en hörna. När argumenten tar slut, hur vet du att alla ljuger då?

Testa mig? du har ingen aning vem du snackar med. Broman är hittad 1998 eller skelettet av honom i Berlin. DNA är testad visade sig vara honom. Det med glasbitar i munnen... Så han fanns ej i Sydamerika i alla fall. Så jag tro du lever i en fantasivärld har tittat för mycket på "hunt Hitler" en kommersiell TV serie som vet knappt vad de snackar om, de har hittat på de mesta för göra serien intressant. Tar du de som fakta program?

Du har hitills inte visat att den offiecella storyn är fel och påhittat ännu. Väntar fortfarande hård fakta som bevisar Hitler lyckades fly till Sydamerika, som en sjukling som knappt kunde gå eller äta, skita,sova... Hög IQ har du?? knappast...
Svarar på ditt förra inlägg sen, orkar bara lägga energi på ett just nu.

Bormann hittades 1972, men skelettet DNA-testades 1998. Kan vara han ja absolut. Precis som att det kanske är Hitlers käke. Har varit tydlig i att skriva att jag inte vet vad som hänt men det vet inte du heller. Men vad säger att Bormann inte var i Sydamerika? Varför tog det till 1972 att hitta honom? Vad säger att det är hans dödsplats? Kan hinnas med mycket på så många år.

Så att Mengele, Eichmann och andra nazister var i Sydamerika är påhittat? Ja serien är vinklad och töntig "typisk amerikansk" Men tunnlarna i Berlin och Sydamerika har ett TV-team som rest i en tidsmaskin byggt eller? De i Berlin innan 1939? Rapporterna från FBI, MI6 osv. är fejk? Colonia Dignidad har aldrig funnits? Var det TV-teamet där som flög dit tyskar för massa år sen och ändrade det till Villa Baviera? Samt alla andra nazisättlingar som bor i tyska kolonier?

Jag har som jag skrivit flera gånger inga bevis för att Hitler flydde. Men möjligheten för det finns för det finns bevis för att nazisterna med Hitler i spetsen hade en plan om man skulle förlora. Varför annars lägga energi på tunnelsystem redan innan kriget? Ja han påstås ha varit sjuk ja, men vet folk med MS som bestigit Mt Kilimanjaro varav en var 76år. Skriver inte att Hitler flydde och levde lyckligt i Sydamerika i flera år, han kanske dog i maj eller 1946 t.ex men det går inte att utesluta att han flydde dit eller någon annanstans, går inte ens att utesluta att han drog till Jupiter och förvandlats till en bäver som jag skrivit innan (obs. det är menat som en typ av metafor) Men möjligheterna för Sydamerika är det mest logiska ifall han inte dog i Berlin.
Citera
2018-06-11, 18:17
  #568
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Svarar på ditt förra inlägg sen, orkar bara lägga energi på ett just nu.

Bormann hittades 1972, men skelettet DNA-testades 1998. Kan vara han ja absolut. Precis som att det kanske är Hitlers käke. Har varit tydlig i att skriva att jag inte vet vad som hänt men det vet inte du heller. Men vad säger att Bormann inte var i Sydamerika? Varför tog det till 1972 att hitta honom? Vad säger att det är hans dödsplats? Kan hinnas med mycket på så många år.
Det gör är spekulera? För det ska kunna få kött på benet, så måste du komma med fakta som stjälpa den nuvarande teorin. I den fakta som finns så finns det information att Broman följde med Hitler ner i bunkern. Detta den 16 januari 1945. Fakta säger han troligen försökte fly den 2 maj, men frågan vad hände där? För han tog troligen självmord den 2 maj. Efter försvann alla spår tills de hittade hans skelett. Ludwig Stumpfegger o Artur Axmann o broman försökte fly den 2 maj, Axmann lämnade de andra två för försöka själv. När han stötte på en rysk patrull så vände han sig om gick tillbaks. Då hittade han 2 kroppar som han tyckte var Stumpfegger o Bromann. Axmann fann dem vid en bro, men undersökte dem aldrig noggrant hur de dog. Detta kan du läsa https://www.worldcat.org/title/marti...nn/oclc/441132. Vad får dig att han kunde vara i sydamerika?

Citat:
Så att Mengele, Eichmann och andra nazister var i Sydamerika är påhittat? Ja serien är vinklad och töntig "typisk amerikansk" Men tunnlarna i Berlin och Sydamerika har ett TV-team som rest i en tidsmaskin byggt eller? De i Berlin innan 1939? Rapporterna från FBI, MI6 osv. är fejk? Colonia Dignidad har aldrig funnits? Var det TV-teamet där som flög dit tyskar för massa år sen och ändrade det till Villa Baviera? Samt alla andra nazisättlingar som bor i tyska kolonier?
Det kan man också spekulera om om man vill Kan vara sant men troligen är det inte det. Tunnlarna ha kunnat användas till något annat tex. osv..

Citat:
Jag har som jag skrivit flera gånger inga bevis för att Hitler flydde. Men möjligheten för det finns för det finns bevis för att nazisterna med Hitler i spetsen hade en plan om man skulle förlora. Varför annars lägga energi på tunnelsystem redan innan kriget? Ja han påstås ha varit sjuk ja, men vet folk med MS som bestigit Mt Kilimanjaro varav en var 76år. Skriver inte att Hitler flydde och levde lyckligt i Sydamerika i flera år, han kanske dog i maj eller 1946 t.ex men det går inte att utesluta att han flydde dit eller någon annanstans, går inte ens att utesluta att han drog till Jupiter och förvandlats till en bäver som jag skrivit innan (obs. det är menat som en typ av metafor) Men möjligheterna för Sydamerika är det mest logiska ifall han inte dog i Berlin.

Ja, han kan ha flytt till månen också, som någon nämnde i tråden. Men hur är det möjligt? Jo tyskarna hade väldigt avancerad UFO liknade farkost. Har du läst Hitlers testamente? Han delegerade ut allting även till Bromann o Dönitz, och Goebbels. Han ville de skulle fly, vilket kan bekräftas av vederbörande, och hans sekreterare. Broman hade kopia med sig, varför då? om Hitler skulle fly?

Han var jättesjuk, det går ingen tvivel om det. Kanske för han hade för mycket på sina axlar och trodde för mycket på allt skulle lösas sig. Att då starka medicin för orka, gör inte saken bättre väl. Ungefär som för Mikael Jackson, som tog starka medicin till slut sa kroppen ifrån.

Sedan var han ju rädd att råka ut samma sak som Mussolini, vilket han berättade för sin sekreterare. Hon försökte övertala honom att fly också.

Detta ser jag starka bevis att han "gav upp" ville ta sitt liv. Varför försöka rädda det tyska riket? När inget fanns kvar? Hans kropp ville ej längre enligt många. Är det inte bättre lägga över det på lämpliga personer? Som då Broman o Dönitz o Goebbels? För Göring o Himmler hade förrått honom, så de fanns inte längre i hans värld.

Om man nu ska följa spekulationer som dog han i Indonesien. https://steemit.com/history/@amaliat...17817t2414844z jag har själv sett graven där.
Citera
2018-06-25, 13:48
  #569
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag tror att Hitler tog sitt liv. Varför skulle han lämna folket han kämpat för.
Han valde att dö tillsammans med tyska folket.
Att påstå att Hitler flydde är för mig enbart ett sätt att få Hitler att framstå som en fegis, förrädare och övergivare som enbart ville rädda sitt egna skinn.
Man vill alltså förminska honom.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-25 kl. 13:59.
Citera
2018-06-26, 02:07
  #570
Medlem
johnthedickholmess avatar
Tja. Antagligen tog han sitt liv. Om han nu trodde det var helt kört att vinna kriget. Han var ju jäkligt sliten också och sjuk. Men om han trodde på allvar att han kunde bomba usa med atombomb bara han fick lite mer tid hade han nog tagit jetplanet till Argentina.
Citera
2018-07-11, 19:52
  #571
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Bevisen för Hitlers död är hårda fakta, de förhörsprotokoll som hölls med de överlevande från Bunkern som släpptes från sin hemligstämpel 2010 bevisar att Hitler dog. Hitlers sekreterare har aldrig avslöjats med att ljuga, det hon sagt under åren stämmer väl överens med dokument från den tiden och andra samstämmiga vittnesmål

I dokumentären Hitlers Aska så var det Hitlerjugend ledaren Axmann som samlade upp Hitlers Aska efter bränningen.
Det finns dessutom i Washington bildbevis på makarna Hitlers lik, tagna av de som befann sig i bunkern.
Vi fick se några få av dessa bilder i dokumentären i går.

Nej Hitler undom aldrig, det är en myt.
Det är inte så enkelt, ord står mot ord i frågan.
Captain Peter Baumgart i Luftwaffe till exempel insisterade på att han transporterade bland annat Hitler och Eva till den danska staden Tonder strax innan krigsslutet.
Finns gott om andra vittnen för att han flydde till Argentina.
Det gjorde mängder av nazister, dom startade samhällen i Sydamerika.
Nu säger jag inte att jag tror att han faktiskt flydde.
Men det finns faktiskt mer tyngd bakom det än vad folk tror, folk jämför det i stort sett med att Hitler skulle ha åkt med en rymdraket till månen.
Citera
2018-07-12, 13:01
  #572
Medlem
Såg någon dokumentär om detta och vet inte om hur vinklad intervjun med han som hävdade att allt tyder på att han dog och detta pga. käkbenet, inte enbart givetvis men som ett Starkt, fysiskt, bevis.
Jag blev irriterad på detta påståendet och sättet han uttalade sig på men det kan vara produktionen som skapat denna känsla i det han säger för att få mig att misstro honom och att per automatik ta motpartens sida.

Den direkta känslan var att detta är en arrogant person som inte kan se annat än det han vill men nu, efter jag fått fundera lite så kan det vara just vad de ville jag skulle se och hur jag skulle reagera så..
Därför jag alltid vill ha allt i text, då finns ingen yttre stimuli som är till för att leda en åt ena eller andra hållet, texten i sig kan vara författad att leda men det är lättare att se igenom.

Anyway, utan att ta ställning till om han flytt eller inte så är just det starkaste argumentet för att han dött tänderna men jag anser att det är ett väldigt svagt bevis för hans död.

Om man har för avsikt att fly och lämna en kropp som ska föreställa sig själv Och är i den positionen att man är ledare över ett land i krig med fanatiska följare så är det det minsta problemet man har just detta.

Enklare än att byta tänder i en dubbelgångare så byter man namn på tandkorten och läkaren pluggar in vad han ska säga så är det klart.

Har det gjorts något dna-test på käkbenet så det är säkerställt att det är en man i rätt ålder det tillhör?
Citera
2018-07-12, 18:34
  #573
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Såg någon dokumentär om detta och vet inte om hur vinklad intervjun med han som hävdade att allt tyder på att han dog och detta pga. käkbenet, inte enbart givetvis men som ett Starkt, fysiskt, bevis.
Jag blev irriterad på detta påståendet och sättet han uttalade sig på men det kan vara produktionen som skapat denna känsla i det han säger för att få mig att misstro honom och att per automatik ta motpartens sida.

Den direkta känslan var att detta är en arrogant person som inte kan se annat än det han vill men nu, efter jag fått fundera lite så kan det vara just vad de ville jag skulle se och hur jag skulle reagera så..
Därför jag alltid vill ha allt i text, då finns ingen yttre stimuli som är till för att leda en åt ena eller andra hållet, texten i sig kan vara författad att leda men det är lättare att se igenom.

Anyway, utan att ta ställning till om han flytt eller inte så är just det starkaste argumentet för att han dött tänderna men jag anser att det är ett väldigt svagt bevis för hans död.

Om man har för avsikt att fly och lämna en kropp som ska föreställa sig själv Och är i den positionen att man är ledare över ett land i krig med fanatiska följare så är det det minsta problemet man har just detta.

Enklare än att byta tänder i en dubbelgångare så byter man namn på tandkorten och läkaren pluggar in vad han ska säga så är det klart.

Har det gjorts något dna-test på käkbenet så det är säkerställt att det är en man i rätt ålder det tillhör?

Kan läsa detta det räcker långt. https://www.telegraph.co.uk/news/201...w-study-teeth/ Den undersökningen är gjord av kunnig patolog.
Citera
2018-07-12, 21:48
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Kan läsa detta det räcker långt. https://www.telegraph.co.uk/news/201...w-study-teeth/ Den undersökningen är gjord av kunnig patolog.

Japp, verkar trovärdigt.

Inte just att tandjournalen stämde med tänderna då det är något man skulle förvänta sig Om han flydde och lämnade en "dubbel" bakom för att bli bortglömd, de journaler som skulle gå att finna skulle vara de som stämde med beviset.

Röntgenplåten är en annan femma, den är svårare att tvivla på, var fanns den och när dök den upp?

Dök den upp tillsammans med tandjournalen så är den väl värd ungefär lika mycket i bevisvärde som den, kan lika gärna vara lämnad just för att bli funnen.
Fanns den på annan plats och dök upp vid annat tillfälle känns det ganska avgjort att han blev kvar och uppeldad.

Knepigt att de inte fick ta prover tycker jag, kanske grundar sig i skallbensbiten som visade sig tillhöra en kvinna i fel ålder, dock borde Någon testat och funnit att det är från rätt ålder och kön men det har jag inte funnit något om.

Ed.
Måste tillägga att jag fann artikeln förvånansvärt "tunn och blaskig" men det kanske bara är jag som finner detta värt lite mer, de flesta är nog nöjda med det som sägs och han dog ju där -45 enligt allmän uppfattning så detta är bara ytterligare en bekräftelse på det och lite mindre intressant än vad kardashians eller liknande gör för något..

Nå, jag är inte investerad i ämnet så jag tittar utifrån och värderar det jag ser så det spelar mig ingen roll vilket som.
__________________
Senast redigerad av kkkrim 2018-07-12 kl. 22:00.
Citera
2018-07-13, 12:44
  #575
Medlem
Har någon lagt upp denna i tråden?

http://nationalinterest.org/blog/buz...d-war-ii-25511
Citera
2018-07-13, 20:37
  #576
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Hitler skall enligt vittnen ha varit fast och envis om att stanna i Berlin till slutet.
Men det är ju faktiskt värt att ta in i analysen att om han hade haft siktet på att ta sig till Sydamerika så hade förmodligen den tyska underrättelsetjänsten med dess kontakter i bland annat Argentina haft mycket goda chanser att faktiskt lyckats med det, och även hållit honom gömd där (Och då inte gömd i stil med Saddam Hussein som gömmer sig i en jordshåla utan nog ett rätt så bekvämt och anständigt liv)
Sydamerika kryllade av nazister efter kriget.
Och då inte någon paranoid SS menig utan bokstavligt talat dom värsta av dom värsta som framförallt Israel men även andra länder sökte efter i årtionden ofta utan resultat.
Hitler hade säkerligen kunnat hålla sig gömd fram till sin död om han hade beslutat sig för att fly.
__________________
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-07-13 kl. 20:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback