2018-05-21, 18:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är en film och inte dokumentär. Fiktion. Du är medveten om att man DNA-testat den skallen? Den var från en kvinna... Kan det ha varit Eva Brauns? Möjligt men vart är Hitlers skalle då och varför påstås det överallt att det var Hitlers när det inte var det?

Efter att ha lyssnat på Tim Kennedy när han var hos Joe Rogan och efter att ha sett bara två avsnitt av dokumentärserien "Hunting Hitler" (se den!) Är jag i stort sett övertygad om att Hitler inte tog sitt liv i Berlin. Varför inte helt övertygad? Jo för möjligheten finns, men möjligheten finns att han dog i t.ex. Haparanda 1970 också (eller var fan som helst) Men det är absolut inte fakta. Tim Kennedy fick frågan ungefär "million dollar question if you HAD to guess, did he die in Berlin or South America?" Och han svarade Sydamerika, om du inte vet vem han är så googla. Han sökte efter Bin Laden t.ex. Han har varit där nere i Sydamerika och varit med och forskat i flera år.

Går man in och söker på google när Hitler dog står det 30 april i Berlin i stort sett överallt. Det är det man lär ut i stort sett överallt. VAR ÄR FAKTAN!? Ett huvud som bevisligen inte var Hitlers? Andra nazisters vittnesmål? Kolla Nürnberrgrättegångerna och vittnesmålen, inte ens de som bar ut vad som då troddes vara Hitlers kropp såg om det verkligen var han. Hitlers närmaste män såg inte ens honom 30 april påstår de. Hur kan man utesluta att det inte var en skenmanöver?

Att man startade Nazistsamhällen i Sydamerika är FAKTA. Eichmann blev gripen där av Mossad, Mengele levde där tills han dog. Det finns än idag massvis med tyska samhällen i Sydamerika med ättlingar till nazister. Folk verkar tro att när andra världskriget tog slut så dog alla nazister...Det var tusentals som flydde till Sydamerika, massvis med forskare togs till USA och hjälpte med deras rymdprogram, några fick Sovjet tag på, tom. Egypten tog några och smed planer för att bomba Israel. Det är inte så att det lever 12 personer som är ättlingar till nazister i Sydamerika, det är hundratusentals! Bara kolla upp tyska samhällen i Sydamerika. De hade nazistskolor där svastikan vajade på högstång långt efter kriget var slut och idag ser det ut som man kliver rakt in i Oktoberfest när man går in i de samhällena 70+ år senare. Allt det här är fakta.

Nazisterna byggde tunnlar under Berlin. Vi snackar flera mil långa som Sovjet inte kände till. Återigen: fakta, tunnlarna finns kvar. Man byggde f.ö. tunnlar i Sydamerika också. Varför skulle Hitler och Eva Braun döda sig själva i Berlin när de kunde fly? Hitler var ledaren, nummer 1 av nazisterna. Om tusentals nazister lyckades fly varför skulle man då inte skydda och låta sin Führer fly? Hitler visste om dessa tunnlar, han hade planer ifall allt skulle gå åt helvete.

Återigen: möjligheten att han lackade över att de förlorat och han kände sig sviken och tog sitt liv 30 april i Berlin finns. Men det finns inga, nada, zero, null bevis för det och det är mer orimligt än rimligt mtp alla sätt han hade att fly. Att det står t.ex. 30 april på wikipedia är skandal, det borde stå "dödsdatum och ort okänt" inte ens neo nazis har fattat det här för de firar 30 april.

Skriver igen: Det finns inga vetenskapliga bevis för att Hitler tog sitt liv 30 april i Berlin 1945. Sannolikheten att han dog i Sydamerika är större, även om det inte finns bevis för det heller. Men det är så det är.
Nej mycket fakta bland annat från Traudl Junge som var hans privata sekreterare har berättat det tydligt vad som hände. Men hon var inte ensam beskriva det, även en svensk hög SS var vittne till det. Finns mer, hade han flytt så hade de beskrivit det.
Citera
2018-05-21, 18:25
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej mycket fakta bland annat från Traudl Junge som var hans privata sekreterare har berättat det tydligt vad som hände. Men hon var inte ensam beskriva det, även en svensk hög SS var vittne till det. Finns mer, hade han flytt så hade de beskrivit det.
Kolla upp vad fakta betyder. Att några personer sagt det är ingen fakta. Du vet att människor kan ljuga?

"Hade han flytt hade de beskrivit det" haha skojar du eller? Källa på det? Det kan du eller ingen annan omöjligt veta.

Det är som att jag skulle säga "jag var vittne och såg Kalle Anka skjuta Olof Palme" Är det fakta då?

Det finns ingen vetenskaplig bevisning för att Hitler dog 30 april 1945 i Berlin. Ingen kropp, inget DNA, ingenting. Det fanns en skalle som påstods vara hans men det var det inte för återigen: det var ifrån en kvinna och det upptäcktes långt efter WWII pga. utveckligen av DNA-tester.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-05-21 kl. 18:30.
Citera
2018-05-21, 18:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Kolla upp vad fakta betyder. Att några personer sagt det är ingen fakta. Du vet att människor kan ljuga?

Det är som att jag skulle säga "jag var vittne och såg Kalle Anka skjuta Olof Palme" Är det fakta då?

Det finns ingen vetenskaplig bevisning för att Hitler dog 30 april 1945 i Berlin. Ingen kropp, inget DNA, ingenting. Det fanns en skalle som påstods vara hans men det var det inte för återigen: det var ifrån en kvinna och det upptäcktes långt efter WWII pga. utveckligen av DNA-tester.
Jo det är fakta i den mån om det kan bekräftas av andra också. Sedan att finns inga spår av honom efter hans dödsdag.
Ja om du har flera som kan bekräfta det påtåendet så kan det bli fakta. Annars fallera flera av dina påståenden. Inget är fakta som du har nämnt.
Citera
2018-05-21, 23:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Jo det är fakta i den mån om det kan bekräftas av andra också. Sedan att finns inga spår av honom efter hans dödsdag.
Ja om du har flera som kan bekräfta det påtåendet så kan det bli fakta. Annars fallera flera av dina påståenden. Inget är fakta som du har nämnt.
Det är ingen fakta "för att folk sagt det"!! Att Jesus gick på vattnet, är det fakta? "För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats"

Var är då bevisen? Vetenskapliga bevis alltså. Inte vad nån nazist som kanske ljög sagt.

Det finns spår av honom efter 30 april 1945, är de fakta då? Nej men spår finns. Lika trovärdiga om inte mer än att han skulle tagit sitt liv i bunkern.

Påståendet? Det jag skrivit om är fakta. Att skallen som sovjet tog inte var Hitler är fakta, de har testat det med DNA. Att Hitler söktes av FBI är fakta, bara läsa dokumenten. Att massvis med nazister flydde till Sydamerika är fakta. De två mest kända man hittade där är som jag redan skrivit Eichmann och Mengele. Att det finns hubdratusentals ättlingar till nazisterna i Sydamerika är fakta.

Återigen: utesluter inte att han tog sitt liv i Berlin men det finns INGENTING som kan bevisa det. Han kan lika gärna ha bosatt sig på Jupiter och förvandlats till en bäver. Fnns lika många vetenskapliga bevis för det som att han skulle ha dött i Berlin 30 april 1945. Dvs. Inga alls.
Citera
2018-05-21, 23:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
en svensk hög SS var vittne till det.

Av ren nyfikenhet så undrar jag vem denne var?
Citera
2018-05-22, 18:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är ingen fakta "för att folk sagt det"!! Att Jesus gick på vattnet, är det fakta? "För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats"

Var är då bevisen? Vetenskapliga bevis alltså. Inte vad nån nazist som kanske ljög sagt.

Det finns spår av honom efter 30 april 1945, är de fakta då? Nej men spår finns. Lika trovärdiga om inte mer än att han skulle tagit sitt liv i bunkern.

Påståendet? Det jag skrivit om är fakta. Att skallen som sovjet tog inte var Hitler är fakta, de har testat det med DNA. Att Hitler söktes av FBI är fakta, bara läsa dokumenten. Att massvis med nazister flydde till Sydamerika är fakta. De två mest kända man hittade där är som jag redan skrivit Eichmann och Mengele. Att det finns hubdratusentals ättlingar till nazisterna i Sydamerika är fakta.

Återigen: utesluter inte att han tog sitt liv i Berlin men det finns INGENTING som kan bevisa det. Han kan lika gärna ha bosatt sig på Jupiter och förvandlats till en bäver. Fnns lika många vetenskapliga bevis för det som att han skulle ha dött i Berlin 30 april 1945. Dvs. Inga alls.
Fakta: Faktum (av latin factum, av facere ”att göra”), plural fakta, avser inom till exempel filosofi ett faktiskt föreliggande sakförhållande.

Inom filosofin skiljer man på objektiva faktum och subjektiva värden. Vidare skiljer man på givna och säkra faktum och teorier som är tolkningar av fakta. För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktum

Alltså när flertal vittnen oberoende varandra berättar liknande historia, så kan det räknas som fakta. Om det kan då uppbackas av något typ, att inga livstecken finnes efter hans dödsdag. Då är det mest sannolika att det är fakta då.
Sedan har de bekräftat tänderna både Hitlers o Braun's tänder. https://en.wikipedia.org/wiki/Hugo_Blaschke

Spår som du nämner är spekulationer, i den mån det kan ej bekräftas. Som du själv nämnde, att folk kan ljuga. Så i princip ljuger alla som finnes dokumenterat som ev spår där Hitler finnes angiven.

Eftersom det finns vittnen o tänder som bekräftar att Hitler är död, som den officiella storyn säger. Så är det som gäller, till sådana bevis kan stjälpa den teorin. Med fakta som du nämner hjälper knappast bevisa att Hitler flydde.

Att spåren är mer trovärdiga än han tog sitt liv, är löjligt säga. Eftersom det finns inga livstecken efter hans dödsdag.
Citera
2018-05-22, 18:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Av ren nyfikenhet så undrar jag vem denne var?
Om jag hade kommit ihåg hans namn, hade jag nämnt det Han nämndes i en bok om Svenska frivilliga i tyskar armen (tro jag läste det i alla fall)
Citera
2018-05-22, 22:33
Medlem
Maffe SWEs avatar
Jag tänker på dom där bitarna av Hitlers käke som ryssarna påstod sej ha. Läste att det var någon fransman (Philippe Charlier) som fått undersöka dom. Enda sättet att få klarhet i den här soppan vore ju om ryssarna lät DNA testa käkbitarna men av någon anledning vill dom inte detta. Misstänker att dom inte vill råka ut för ett nytt "nederlag" och att dom då får svart på vitt att dom INTE har några kvarlevor alls från Hitler. Men för att få slut på spekulationerna vore väl ändå det bästa att DNA testa käkbitarna? Antingen är det Hitlers kvarlevor eller så är det inte det. Då har man utrett frågan om Hitler verkligen dog i bunkern och vidare spekulationer kan därmed ta slut. Vad tycker ni..?

Här finns en bild på bitarna:
https://www.google.se/search?biw=1536&bih=744&tbm=isch&sa=1&ei=E38EW9nLA civsQG_jqfADg&q=hitlers+jaw&oq=hitlers+jaw&gs_l=im g.3..0l2.18511.18864.0.19029.3.3.0.0.0.0.81.222.3. 3.0....0...1c.1.64.img..0.3.220...0i30k1j0i 10i30k1j0i24k1.0.ETcIC_eY2II#imgrc=MYt3k8BmgEYHOM:

Här kan ni läsa om vad fransmannen kommit fram till:
https://www.forbes.com/sites/kristinakillgrove/2018/05/21/new-analysis-of-hitlers-teeth-confirms-nazi-leaders-vegetarianism/#1cb64c1e30fb
Senast redigerad av Maffe SWE 2018-05-22 kl. 22:48.
Citera
2018-05-22, 23:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffe SWE
Jag tänker på dom där bitarna av Hitlers käke som ryssarna påstod sej ha. Läste att det var någon fransman (Philippe Charlier) som fått undersöka dom. Enda sättet att få klarhet i den här soppan vore ju om ryssarna lät DNA testa käkbitarna men av någon anledning vill dom inte detta. Misstänker att dom inte vill råka ut för ett nytt "nederlag" och att dom då får svart på vitt att dom INTE har några kvarlevor alls från Hitler. Men för att få slut på spekulationerna vore väl ändå det bästa att DNA testa käkbitarna? Antingen är det Hitlers kvarlevor eller så är det inte det. Då har man utrett frågan om Hitler verkligen dog i bunkern och vidare spekulationer kan därmed ta slut. Vad tycker ni..?

Här finns en bild på bitarna:
https://www.google.se/search?biw=1536&bih=744&tbm=isch&sa=1&ei=E38EW9nLA civsQG_jqfADg&q=hitlers+jaw&oq=hitlers+jaw&gs_l=im g.3..0l2.18511.18864.0.19029.3.3.0.0.0.0.81.222.3. 3.0....0...1c.1.64.img..0.3.220...0i30k1j0i 10i30k1j0i24k1.0.ETcIC_eY2II#imgrc=MYt3k8BmgEYHOM:

Här kan ni läsa om vad fransmannen kommit fram till:
https://www.forbes.com/sites/kristinakillgrove/2018/05/21/new-analysis-of-hitlers-teeth-confirms-nazi-leaders-vegetarianism/#1cb64c1e30fb
De har testat DNA på den. Det är ett kranium från en kvinna, möjligtvis runt 30-40års åldern. Så kan vara Eva Braun, typ att ryssaena tog fel skalle men finns inget bevis för det heller.
Citera
2018-05-22, 23:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Fakta: Faktum (av latin factum, av facere ”att göra”), plural fakta, avser inom till exempel filosofi ett faktiskt föreliggande sakförhållande.

Inom filosofin skiljer man på objektiva faktum och subjektiva värden. Vidare skiljer man på givna och säkra faktum och teorier som är tolkningar av fakta. För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktum

Alltså när flertal vittnen oberoende varandra berättar liknande historia, så kan det räknas som fakta. Om det kan då uppbackas av något typ, att inga livstecken finnes efter hans dödsdag. Då är det mest sannolika att det är fakta då.
Sedan har de bekräftat tänderna både Hitlers o Braun's tänder. https://en.wikipedia.org/wiki/Hugo_Blaschke

Spår som du nämner är spekulationer, i den mån det kan ej bekräftas. Som du själv nämnde, att folk kan ljuga. Så i princip ljuger alla som finnes dokumenterat som ev spår där Hitler finnes angiven.

Eftersom det finns vittnen o tänder som bekräftar att Hitler är död, som den officiella storyn säger. Så är det som gäller, till sådana bevis kan stjälpa den teorin. Med fakta som du nämner hjälper knappast bevisa att Hitler flydde.

Att spåren är mer trovärdiga än han tog sitt liv, är löjligt säga. Eftersom det finns inga livstecken efter hans dödsdag.
Bevis då? Var är bevisen? Att några sagt det? Det finns inga tänder som bevisligen var Hitlers.

Vad som helst kan ha hänt, för finns inget vetenskapligt bevis att han dog i Berlin. Det är mer trovärdigt att Hitler som var Führer gjorde som tusentals andra nazister och flydde till Sydamerika. Han hade stora möjligheter att fly. Det har man forskat i. Kolla tunnlarna nazisterna byggde redan innan andra världskriget. Det finns spår av folk som sett Hitler i Sydamerika, även foton. Ja de kanske ljuger och fotona kanske inte är han men återigen finns inget vetenskapligt bevis för att han dog i Berlin heller. Och mtp. omständigheterna jag skrivit om känns det mer rimligt att han flydde.
Citera
2018-05-23, 18:44
Medlem
Maffe SWEs avatar
Citat:
Bevis då? Var är bevisen? Att några sagt det? Det finns inga tänder som bevisligen var Hitlers.

Vad som helst kan ha hänt, för finns inget vetenskapligt bevis att han dog i Berlin. Det är mer trovärdigt att Hitler som var Führer gjorde som tusentals andra nazister och flydde till Sydamerika. Han hade stora möjligheter att fly. Det har man forskat i. Kolla tunnlarna nazisterna byggde redan innan andra världskriget. Det finns spår av folk som sett Hitler i Sydamerika, även foton. Ja de kanske ljuger och fotona kanske inte är han men återigen finns inget vetenskapligt bevis för att han dog i Berlin heller. Och mtp. omständigheterna jag skrivit om känns det mer rimligt att han flydde.
Nu var det ju inte skallen jag menade utan käkbitarna... Läste du inte mitt inlägg..?
Ryssarna har tre käkbitar som dom PÅSTÅR är Adolfs. Bilder på dessa finns om du klickar på länken...
Just dessa bitar tycker jag är märkligt att man inte fått DNA testa.
Citera
2018-05-23, 20:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffe SWE
Nu var det ju inte skallen jag menade utan käkbitarna... Läste du inte mitt inlägg..?
Ryssarna har tre käkbitar som dom PÅSTÅR är Adolfs. Bilder på dessa finns om du klickar på länken...
Just dessa bitar tycker jag är märkligt att man inte fått DNA testa.
Jo men trodde du menade skallen med det. För om jag förstått det rätt är det inte en hel skalle. Ja det är såklart jävligt märkligt.

Om ryssarna eller jänkarna t.ex. skulle ha bevis för att Hitler INTE dog i bunkern. Då tror jag inte man hade gått ut med det offentligt. Att Hitler tog sitt liv för nazzarna torskade=större seger för de allierade än om han lyckades fly. Var väl också av den anledningen FBI höll sina dokument hemliga i så många år, man ville väl inte få folk att veta att det finns en chans att han flydde. Skulle ryssarna testa de där tänderna du skriver om och det inte är Hitlers, då är det ju pinsamt för Ryssland och eftersom majoriteten tror på den "officiella" historien så känner de väl inte ens att det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in