Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 10:07
  #109
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Som sagt jag har inte nämnt att jag hoppas på något.
Om vi ska argumentera på den petighetsnivån har jag inte heller påstått att du hoppas på något, så jag har inte lagt några ord i din mun. Vad du däremot inte kan komma undan att du har påstått är att Mannen var nyopererad och med all säkerhet därför han fick men. (Min emfas.)

Hurpass faktatroget tycker du att det är på en skala?
Citera
2018-05-26, 10:30
  #110
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om vi ska argumentera på den petighetsnivån har jag inte heller påstått att du hoppas på något, så jag har inte lagt några ord i din mun. Vad du däremot inte kan komma undan att du har påstått är att Mannen var nyopererad och med all säkerhet därför han fick men. (Min emfas.)

Hurpass faktatroget tycker du att det är på en skala?

Det är ingen petighetsnivå. Du insinuerade helt klart att jag hoppades på det när du skrev det du skrev, blir bara löjligt om du ska förneka det. "Jag skulle inte hoppas allt för mycket ... om jag vore du".

Har redan sagt att jag hade fått för mig att han var nyoperead och jag antar jag hade fel. Så då återstår frågan varför det bröts.
Citera
2018-05-26, 11:35
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är ingen petighetsnivå. Du insinuerade helt klart att jag hoppades på det när du skrev det du skrev, blir bara löjligt om du ska förneka det. "Jag skulle inte hoppas allt för mycket ... om jag vore du".

Har redan sagt att jag hade fått för mig att han var nyoperead och jag antar jag hade fel. Så då återstår frågan varför det bröts.

Men är du på riktigt helt dum i huvudet? Finns en anledning till varför det bröts, ordningsvakten.

Han behövde fortfarande inte göra ett benlås, han hade minst tre andra ordningsvakter i sin närvaro och utförde ett grepp som gjorde att offrets ben bröts. Helt i onödan, punkt slut.

Har du jobbat, jobbar som vakt? För det skulle förklara en hel del, jävla as till människor.

Edit; Tog mig tiden och läste något av dina gamla inlägg. Ja, du har jobbat som OV senast 2011 - otippat att kårandan sitter i. Smuts är du.
__________________
Senast redigerad av divadude 2018-05-26 kl. 11:40.
Citera
2018-05-26, 11:42
  #112
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Men är du på riktigt helt dum i huvudet? Finns en anledning till varför det bröts, ordningsvakten.

Han behövde fortfarande inte göra ett benlås, han hade minst tre andra ordningsvakter i sin närvaro och utförde ett grepp som gjorde att offrets ben bröts. Helt i onödan, punkt slut.

Har du jobbat, jobbar som vakt? För det skulle förklara en hel del, jävla as till människor.

Edit; Tog mig tiden och läste något av dina gamla inlägg. Ja, du har jobbat som OV senast 2011 - otippat att kårandan sitter i. Smuts är du.
Benlås lägger man även om man fler på plats -- vilken det vanligen är - för att få kontroll på personer som sparkar och bråkar.

Felet är inte att de är fler vakter där, utan att mannen ligger still och därför fanns inga skäl för att lägga ett benlås.
Citera
2018-05-26, 11:42
  #113
Medlem
Zaedrewss avatar
100% övervåld = grov misshandel. Mannen är liksom redan handfängslad på marken och utgör inget hot. Försöker heller inte att röra sig. Att mannen sedan möjligen spytt ut sig en massa okvädingsord utgör liksom ingen ursäkt för att bryta benet av honom.
Citera
2018-05-26, 12:02
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Benlås är inte designat att bryta ben och lärs ut på phs dvs statligt santionerat våld. Greppet gör inte ens särskilt ont du kan testa själv med en kompis. OM benet nu bröts pga låset var det nog för att han var nyopererad.

Tror ej vakten kommer få något straff för brytet, det som blir svårare blir att motivera varför detta behövdes men eftersom vi inte sett hela filmen så kan det, eller så kan det inte finnas någon bra motivering.
Svara på frågan ditt slödder!
Citera
2018-05-26, 12:05
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Fram med namnet på vakten!! Hoppas han får smaka
Det kommer. Var så säker.
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Du får nog öka läsförståelsen. Jag har inte på något sätt ifrågasatt någons agerande överhuvudtaget. Jag ifrågasatte ditt påstående om ”sanktionerat våld” då du tror att om ett grepp lärs ut på phs så är det automatiskt ok att närsomhelst använda det.
Han är ordningsvakt. Tror du att idioten en kan läsa?

Nu väntar vi på namnet
Citera
2018-05-26, 12:07
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej du har helt fel. Om en intagen gör motstånd utrymmer man inte. Är du seriös? Självklart måste man oskadliggöra personen. En myndighetspersom som omhändertagit en annan är ansvarig för dennes hälsa, då "utrymmer" man inte. Kanske vakterna på Malmös centralstation skulle sprungit iväg när marockanen började slåss. Jävla miljöpartist.

Om en person sparkar på dig tillser du att denne slutar.

Herrejävlagud.

Släpp sargen och kom in själv istället.
Ser du dåligt din idiot?
Var sparkar den som ligger på golvet? Har ni OV anställning genom Samhall?
Citera
2018-05-26, 12:10
  #117
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Ser du dåligt din idiot?
Var sparkar den som ligger på golvet? Har ni OV anställning genom Samhall?

Rekommenderar starkt att du läser upp så du åtminstone får godkänt i svenska A din illitterata jävel.

Hur fan kunde svenskar bli så dåliga på läsförståelse.
Citera
2018-05-26, 12:15
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Rekommenderar starkt att du läser upp så du åtminstone får godkänt i svenska A din illitterata jävel.

Hur fan kunde svenskar bli så dåliga på läsförståelse.
Du som är så duktigt och inte blivit mer än en simpel OV i tuben Din supernolla!
Lär dig skriva först själv innan du går till angrepp horunge!

Vad det gäller din gris till kollega så är han en fet, feg skit som använder övervåld!
Citera
2018-05-26, 12:22
  #119
Medlem
Sqeptisks avatar
Glöm inte att ordningsvakt är ett av de mest otacksamma jobb som finns. Är inte insatt i just detta fall, men tyvärr rätt vanligt att media bara rapporterar (utvalda) delar av vad som hänt, och på så sätt blir de som försökt göra sitt jobb utmålade som riktiga råsadister. Men, helt klart finns det en del idioter bland väktarkåren vars enda drivkraft till jobbet är att få mandat till att skada andra människor.
Citera
2018-05-26, 12:37
  #120
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Du som är så duktigt och inte blivit mer än en simpel OV i tuben Din supernolla!
Lär dig skriva först själv innan du går till angrepp horunge!

Vad det gäller din gris till kollega så är han en fet, feg skit som använder övervåld!

Stackare.

Jag blev polis 2012 och jobbar idag på ett privat företag med ansvar för b la säkerheten. Jag ogillar att se ned på jobb men eftersom du startade det, vad gör du? Golvläggare eller snickare?

Nej du har ju uppenbarligen läsförståelseproblem. Jag har sagt om och om att om det som filmen visar är sant är vakten helt klart opassande som vakt, däremot försvarar jag intellektet och rättssamhället och vill inte döma någon utefter en klippt film på Aftonbladet, lustigt också att Aftonbladet som är så hatad här är en totalt rättssäker källa när pöbeln talar.

Om mannen gjort utfall eller försökt sparka hade vakten all rätt att lägga benlås, då filmen är klippt vill jag sonika se filmen.

Som sagt, fan sorgligt med dagens läsförståelse och antiintellektualitet.

Sen kan jag bry mig mindre om du tycker vakten är fet din stackare. Jag försvar rättssamhället, inte vakten. Och för att använda ett språk t.om du förstår.

Stackars horunge. T om din hora till mamma måste ju vara besviken på dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback