• 42 047 online
  • 1 193 480 medlemmar
  • 61 834 722 inlägg
2018-05-24, 09:23
Medlem
Video finns i artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jenfan--atalas

Helt klart övervåld anser jag själv, vad tycker ni andra?
Citera
2018-05-24, 09:34
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Video finns i artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jenfan--atalas

Helt klart övervåld anser jag själv, vad tycker ni andra?

Ja, personen som är gripen utgör inget hot. Det verbala "hotet" kunde vakten ha skämtat bort genom att påpeka att han själv legat på samma sätt många gånger under utbildning(borde stämma?).

Om det dessutom är sant att den gripne enbart varit högljudd så är det ju absurt att det slutar med benbrott...
Citera
2018-05-24, 09:34
Medlem
black_devils avatar
Absolut den jäveln skall ha fängelse så det smäller om det och avsked ifrån sitt jobb.
Citera
2018-05-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ordningsvakten som åtalas misstänkt för misshandel hävdar att målsägande hotat honom.
– Han sa att jag ska få känna hur det känns att ligga som en hund, säger mannen i förhör.

Att säga att någon ska bli behandlad som hund kan visst vara ytterst känsligt......
Senast redigerad av sajebis 2018-05-24 kl. 10:21.
Citera
2018-05-24, 09:38
Medlem
Någon som har ett namn?
Citera
2018-05-24, 09:41
Medlem
En person som ligger ner och är handfängslad är i det stora hela rätt oskadliggjord.

Att bryta brenet på någon som är lite uppkäftig och eventuellt rycker lite i benet känns spontant som överdrivet.
Flytta på dig istället då så slipper du vara så orolig för din egen säkerhet....
Citera
2018-05-24, 09:41
Medlem
Gorillabass avatar
Jag hoppas verkligen att domaren i målet inte tittar mellan fingrarna mot vakten. Jag hoppas aset får fängelse grovt skadestånd och sparken.

Det finns bra vakter det finns dåliga, denna vakten sätter en dålig stämpel på resten av Sveriges vakter.

Ut med namnet på fanskapet så alla får veta vem han är!
Citera
2018-05-24, 09:44
Medlem
Filmen visar väl ganska tydligt att han inte kan göra nåt motstånd när han ligger på magen.
Hoppas nån tar hand om den väktaren
Citera
2018-05-24, 10:08
Medlem
Raktinyllets avatar
Vakten gör helt klart fel, jobbar man som ordningsvakt så får man fan ta lite fula ord utan att brutalt misshandla försvarslösa människor som ligger hjälplösa på magen med händerna bojade bakom ryggen. Res upp personen och ta av bojorna om du har problem din fega skitvakt.
Citera
2018-05-24, 10:12
Medlem
UT64s avatar
Ordningsvakten kände hur hans mycket viktiga auktoritet hotades, så han bestämde
sig för att tortera den jobbige fotbollssupportern lite grann.

Och som i 100% av sådana här fall så försöker han göra sig själv till brottsoffer;
Jag blev hotad.. Han skulle slå mig.. o.s.v.

Namn på gärningsmännen någon?
Citera
2018-05-24, 11:22
Medlem
Breifists avatar
Han sa att jag ska få känna hur det känns att ligga som en hund, säger mannen i förhör.

Undrar vilken grupp av människor detta kan röra sig om..
Citera
2018-05-24, 11:34
Medlem
Ordningsvakten visar sitt och sina kollegors sanna ansikte. Jävla grispack är vad om är. Jag väntar spänt på namnet på grisen

Kan det vara så att det är en av grisarna som är med i den där serien på 5:a? För händelsen kan vara på T-stationen eller är det inne på Tele2?
Citera